Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen sit insinööriä, joka on laskenut keittiötarvikkeiden määrän astiapesukoneen tilavuuden mukaan

Vierailija
17.11.2023 |

Kaikki on piikkien mukaan mäöritelty.

7 isoa lautasta

5 keittolautasta

7 lasia

4 mukia

4 isoa juomalasia

4 pientä kulhoa

Aterinkoriin jokaiselle lokerolle määritelty tila kolmelle haa-vei-lu-pilu yhdistelmälle

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla ole mitään tekemistä tutkinnon kanssa :D Tunnen satoja insinöörejä/dippainssejä ja jokainen täyttää koneen miten sattuu tai jättää täyttämättä. Itselläni on tapana tunkea kone niin täyteen, kun ikinä mahtuu vaikka tiedän että osa astioista ei edes peseydy kunnolla tai sitten pesen vajaita koneellisia, jos on tarve tietyille astioille.

Hirveämpää oli nähdä, kun DI laittoi ruokaa. Se kaivoi kaikki mittasysteemit ja mittasi kaiken tarkasti. Perunoiden keitinvedenkin. Teki huonoa katsoa vierestä. 

Vierailija
22/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinäkin insinööri. Koneen kun saa täyteen ja nälkä iskee, niin ei ole puhtaita. 🤣 Itse ostin sen verran astioita, kun kone on täynnä, kaapissa on vielä astioita ruokailuun. T. Peruskoulun käynyt

Eiköhän se insinööri osaa ajoittaa koneen pyörityksen ajankohtaan, jossa ei pesun aikana ole tarkoitus laittaa ruokaa. Katsos kun järjestelmällisellä ihmisellä ei "nälkä iske" ihan yllättäen ja yhtäkkiä. Huomaa kyllä että sun ennakointikyvyt on pelkän peruskoululaisen tasolla 😅.

No sitten juo suoraan hanastakin vettä, kun ne juomalasit on kaikki koneessa. Joo peruskoulu käyty, silti elämänhallinta ok, eikä tartte laskea astioita tasan tarkkaan. Mulla vaan on iso perhe, yllätysvieraita, yökylävieraita jne. Joten astioita pitää olla ja hyvä et

No meillä pyörii pesukone päivittäin tai joka toinen päivä. 75 tabletin paketti, kestää joko 75 päivää tai yli. Mut meillä tuleekin astioita. Pari kolme kattilaa/pannua päivässä. Lautasia ehkä 13-15 päivässä, aterimet, kapustat, juomalasit, kahvikupit, kenties leivonta tarvikkeet jne. Ja riippuu jos kattilat mahtuu koneeseen ja kone täynnä, laitan päälle. Jos kone täynnä kaikkea muuta, laitan koneen päälle ja pesen kattilat käsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla ole mitään tekemistä tutkinnon kanssa :D Tunnen satoja insinöörejä/dippainssejä ja jokainen täyttää koneen miten sattuu tai jättää täyttämättä. Itselläni on tapana tunkea kone niin täyteen, kun ikinä mahtuu vaikka tiedän että osa astioista ei edes peseydy kunnolla tai sitten pesen vajaita koneellisia, jos on tarve tietyille astioille.

Hirveämpää oli nähdä, kun DI laittoi ruokaa. Se kaivoi kaikki mittasysteemit ja mittasi kaiken tarkasti. Perunoiden keitinvedenkin. Teki huonoa katsoa vierestä. 

Ai kamala. No sitten kaikki DI.t tosiaan varmaan tekee näin, jos kerta sun tuntemakin! 

Vierailija
24/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinäkin insinööri. Koneen kun saa täyteen ja nälkä iskee, niin ei ole puhtaita. 🤣 Itse ostin sen verran astioita, kun kone on täynnä, kaapissa on vielä astioita ruokailuun. T. Peruskoulun käynyt

Eiköhän se insinööri osaa ajoittaa koneen pyörityksen ajankohtaan, jossa ei pesun aikana ole tarkoitus laittaa ruokaa. Katsos kun järjestelmällisellä ihmisellä ei "nälkä iske" ihan yllättäen ja yhtäkkiä. Huomaa kyllä että sun ennakointikyvyt on pelkän peruskoululaisen tasolla 😅.

Juuri olin samaa sanomassa, paitsi tuo peruskoulun tasolla. Kyllähän heilläkin lanttu leikkaa. 

Vierailija
25/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmällisyys on hyvä asia. Sitä ei kuitenkaan oppiarvo selitä. Kyseessä on luontainen piirre, joka ilmenee jo lapsena. Toisella on lelut järjestyksessä ja huone aina siistissä kunnossa, ja taas toisella lelut pitkin lattioita, sekä huone kuin kaatopaikka. Työpaikoilla eri insinöörien työpisteet olivat vielä 10 vuotta sitten samoin toinen siistissä kunnossa ja toinen kuin kaatopaikka. Viimeaikoina onneksi yhä vain harvempi, ainakaan hiemankaan suurempi yritys, enää sallii työpisteiden törkyisyyttä, kun ovat havainneet, että törkyisyys ja turha roina ovat tapaturmariski. Pienemmissä firmoissa kyllä näkee vaikka mitä: erittäin vähäisestä määrästä työkaluja jokaikinen työkalu voi silti olla "aina" hukassa ja urakat venyä pelkästään siksi.

Vierailija
26/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin kuin pitää! Lopeta vikinä ja ryhdy kotitöihin. 

Vierailija
27/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten juo suoraan hanastakin vettä, kun ne juomalasit on kaikki koneessa. Joo peruskoulu käyty, silti elämänhallinta ok, eikä tartte laskea astioita tasan tarkkaan. Mulla vaan on iso perhe, yllätysvieraita, yökylävieraita jne. Joten astioita pitää olla ja hyvä et on. 

Tiesitkö, että ihminen selviää hengissä juomatta vettä sen kahden tunnin ajan minkä tiskikone on käynnissä?

Vierailija
28/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten juo suoraan hanastakin vettä, kun ne juomalasit on kaikki koneessa. Joo peruskoulu käyty, silti elämänhallinta ok, eikä tartte laskea astioita tasan tarkkaan. Mulla vaan on iso perhe, yllätysvieraita, yökylävieraita jne. Joten astioita pitää olla ja hyvä et

En ymmärtänyt tuota ilkeillä, olen eri.

Minä sain armoviitosen matikasta, koska tiesivät, että kesällä 16 täytettyäni, en nelosia korota.

Minusta kasvoi kaikesta huolimatta kelpo kansalainen. Olen ammatissa, joka vaatii matikka päätä. Niin, juurikin niin. Tuolloin nuorena kaverit ja muu kiinnosti enemmän.

Mitä astioihin tulee on minulla perheelle sopiva määrä. Toki muutaman ylläri vieraan saa pöytään mahtumaan. 

Emme käytä lasten läsnäollessa alkoholia. Tiedän kuka omien lasteni isä on. En ole ole sekoittanut aviopuolisoani johonkin toiseen.

Olen avannut myös oven vieraille ihmisille, joiden lapsista huolehdin 24/7.

Mitä haa-vei-luun tulee, toimii meillä niille varatuilla paikoilla vetokaatikossa. Pikkulusikatkin kivasti asettunu paikoilleen.

Mielestäni nämä kaikki perusasiat täydentyy ihan ilman matikkapäätä. 

Vierailija
29/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletat siis, että insinööri ei voisi etukäteen syödä ja vasta sitten laittaa viimeistä lautasta koneeseen tai että insinööri ei kestä tuntia ilman ruokaa? Erityistarpeinen insinööri ostaa paperilautasia noin isoa ongelmaa silmälläpitäen?

Vierailija
30/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin te käytätte kaiken tuon kikkailussa säästyneen rahan? Matkustatte maailman ympäri? Rakennatte toisen omakotitalon? Jotain muuta, mitä?

Olen köyhä. Ei säästy mitään, että kikkailee tuolla tavalla. Pienennän vaan sitä vesilaskua. Tavallaan siis pesujen määrästä riippuu vesilaskun suuruus. Kyllä minä itse vesilaskua maksan, vaikka olenkin köyhä. 

Mutta pesujen määrä ei riipu astioiden kokonaismäärästä vaan käytettyjen astioiden määrästä.

Vierailija
31/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele miksi niin moni on lihava, jos nälkä iskee vartin välein. Itse ainakin laitan tiskikoneen käyntiin aterian päätteeksi.

Vierailija
32/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantotalouden DI optimoisi asiaa ja ostaisi astioille kaksi tiskikonetta vierekkäin: toiseen puhtaat ja toiseen likaiset.

Vierailija
33/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei saisi jättää yksinään konetta pyörimään, tiskikone on yleisin tulipalon syy keittiössä. Meillä kärähti pyykkikone, luojan kiitos oltiin paikalla, ja HEREILLÄ, niin tuli ei levinnyt. Sen jälkeen olen nillittänyt muillekin tästä."

Niin, tai sitten on olemassa sellainen kätevä vekotin ku palovaroitin. Sen ääneen kyllä herää. Varoittimia tulee tietenkin olla kaikissa olennaisissa tiloissa.

Samaa mieltä siitä, että konetta ei saa jättää yksin pyörimään ja lähteä kotoa pois. Sukulaisella kärähti kans pyykinpesukone, ja kotona kun olivat niin saivat alkusammutuksen itse tehtyä. Palokunnalta saivat kiitosta nopeasta toiminnasta.

Vierailija
34/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa insinöörismiehellä jäädä pilu haa-vei-luasteelle jatkossakin.

Vierailija
35/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotantotalouden DI optimoisi asiaa ja ostaisi astioille kaksi tiskikonetta vierekkäin: toiseen puhtaat ja toiseen likaiset.

Konetekniikan DI:tä tämä taas ärsyttäisi, kun se veisi tilaa muilta tarpeellisilta laitteilta. Tosin voihan se olla, että tuta DI:llä on isompi asunto.

Vierailija
36/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei saisi jättää yksinään konetta pyörimään, tiskikone on yleisin tulipalon syy keittiössä. Meillä kärähti pyykkikone, luojan kiitos oltiin paikalla, ja HEREILLÄ, niin tuli ei levinnyt. Sen jälkeen olen nillittänyt muillekin tästä."

Niin, tai sitten on olemassa sellainen kätevä vekotin ku palovaroitin. Sen ääneen kyllä herää. Varoittimia tulee tietenkin olla kaikissa olennaisissa tiloissa.

Samaa mieltä siitä, että konetta ei saa jättää yksin pyörimään ja lähteä kotoa pois. Sukulaisella kärähti kans pyykinpesukone, ja kotona kun olivat niin saivat alkusammutuksen itse tehtyä. Palokunnalta saivat kiitosta nopeasta toiminnasta.

Eihän siinä alkuperäisessä kommentissa edes sanottu, että kone laitetaan päälle ja mennään nukkumaan.

"Viimeinen kotihomma on illalla pistää päälle täysi astianpesukone. 

Aamulla noustaan puhtaaseen keittiöön, jossa nolla likaista tiskiä odottamassa."

Vierailija
37/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konetekniikan DI:tä tämä taas ärsyttäisi, kun se veisi tilaa muilta tarpeellisilta laitteilta. Tosin voihan se olla, että tuta DI:llä on isompi asunto.

Tietotekniikan DI ei tee tiskiä. Pizza syödään käsin suoraan pahvilaatikosta ja ruokajuomana energiajuoma suoraan tölkistä. Sivusta.

Vierailija
38/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan tuolla ylempänä sanottiin, että he menevät ravintolaan syömään sitten kun astianpesukone on täynnä. 

Vierailija
39/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä alkuperäisessä kommentissa edes sanottu, että kone laitetaan päälle ja mennään nukkumaan.

"Viimeinen kotihomma on illalla pistää päälle täysi astianpesukone. 

A

Olen miettinyt nuo pesuajat niin, ettei naapureita häiritse. Senkin voi miettiä. Illalla ei enää kymmenen jälkeen konetta päälle. 

Vierailija
40/57 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Viimeinen kotihomma on illalla pistä

Hän saattaa asua omakotitalossa. Siis tuo jolle vastasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä