Tiktok-video: mies sanoo ettei auta kotitöissä tai lasten hoidossa.
https://www.today.com/parents/dads/man-goes-viral-saying-doesnt-help-wi…
Jutun catch on se, että tämä Minton ei "auta vaimoa", sillä hänestä nämä ovat hänen tehtäviään yhtä lailla kuin vaimonkin.
Yhtenä esimerkkinä Minton kertoo, miten oli kaupassa, hänellä oli vauva (ilmeisesti kantorepussa) ja kaksi lasta kärryissä, vaimo Brittany teki ostoksia, ja mies sai valtavasti kiitosta ventovieraalta kun itseasiassa "ei tehnyt oikeasti yhtään mitään". Seisoi vain lasten kanssa.
Minton recalls a recent trip to Target where he was ambushed by a fellow shopper for doing what he calls the bare minimum.
I was wearing the baby and I had two kids in the cart, and this lady comes up to Brittany and shes like, Oh my God. Is this your husband!? Look at him. You should take a picture of him, Minton says. I get so much credit for doing nothing. How low is the bar?"
Usa on vanhoillisempi kuin Eurooppa tai varsinkaan Suomi, mutta tunnistatteko nuoret nykyvanhemmat vielä tämän asenteen? Itse tunnistan, jo omasta lapsuudesta, mutta olemme puolison kanssa jo liki viisikymppisiä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Aika sian taas nainen löytänyt.
No että luit ihan otsikon etkä sen pidemmälle? Mies nimenomaan oli päinvastaista kuin "joku sika".
Ensinnäkin se, että omien lasten hoitoa kutsutaan "babysitting" ja arkeen osallistumista "auttamiseksi" kuvaavat joillakin hyvin syvälle juurtuneita asenteita rooleista.
Niin. Mies sanoo että ei AUTA naista niissä tehtävissä. Mutta hän TEKEE niitä asioita. Koska se on hänen mielestään miehekästä sillä tavalla.
Mä sain lapsen johonkin oikeaan kuplaan (Tre, 2001): neuvola painotti tuoreelle isälle sitä, että tämän on oltava aktiivinen ja itse tehtävä isyytensä ja suhde lapseen eikä odotettava åidin tekevän sitä hänelle. Uskoi, ja hyvä tuli. Sääli, jos tuosta on sittemmin otettu taas askeleita taaksepäin auttamispuheeseen.
Eipä tuo tytärkään mitään auttelijaa katselisi, ehkä toivoa on?
Aika sian taas nainen löytänyt.