vuotoa rakastelun jälkeen
Mulla on menossa rv 5+5 ja eilen kun rakastelimme niin tuli vuotoa jonkin verran, aamulla ei enää kuitenkaan yhtään, mitähän tämä nyt oli ja uskaltaako enää rakastella :( ?
Onko muilla kokemusta?
T.huolestunut
Kommentit (5)
Samasta mainittiin omalle neuvolatädille ja hän meinas sen liittyvän kohdun kaulan kiihtyneeseen pintaverenkiertoon ja että ku ne verisuonet on niin pinnassa ni helposti lempiessä alkaa vuotaan. Mut mulla oli sitä vain kerran alussa. :)
Mulla ei ole ikinä aikaisemmin tullut veristä vuotoa rakastelun aikana, eikä jälkeen, mutta nyt raskausaikana parikin kertaa... On vakuuteltu ettei rakastelun pitäisi olla vaarallista ja ettei mies voi osua lapseen, koska se on ihan omassa kammiossaan turvassa... Vähän silti on minuakin huolettanut, nyt rv17.
Alkuraskaudesta minullakin oli vuotoa rakastelun jälkeen, jopa sen verran että sain pitää sidettä jälkikäteen jopa 2 päivää. Pidettiin ihan molempien mielipiteestä sitten taukoa ja yritettiin aina välillä. Nykyään ollaan selvitty ilmankin vuotoja. Mutta minulle ainakin kätilö sanoi että monilla käy näin. Ja minulla alkuraskauden tutkimukset & ultrat saivat aikaan kunnon vuodot, silloinkin sanottiin että kohdunkaula on " verevä" , eli ei ollut mitään vaarallista. Toivon mukaan sinullakin tuo tilanne helpottaisi ja saisitte nauttia rakastelusta! :)
Mammis + Tiitiäinen 26+5
Itselläni ei ole kokemusta moisesta, mutta satuinpa eilen lukemaan neuvolasta saamiani esitteitä, joista eräässä kerrottiin, että rakastelun jälkeen saattaa esiintyä hieman vuotoa, sillä alapään limakalvot ovat erityisen herkkiä ja alttiita verenvuodolle raskauden aikana. Tuosta verenvuodosta ei kuitenkaan pitäisi olla mitään haittaa.