Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOISAT tiistaina**

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vuosi jälleen vierähti. Oli hauskaa lukea Hannelin laittamasta linkistä mitä sitä oli vuosi sitten ajatellut ja kirjoitellut. Onhan sitä muutama vaaleanpunainen body tullut ostettua mutta ne ballerina systeemit taitavatkin jäädä kauppaan :)

Kovasti on äidit väsyneitä. Kaikille meille toivon jaksamista ja pitkää pinnaa. Kohta alkaa aurinko paistella enemmän jolloin mielikin piristyy. Lunta jos saataisiin niin sehän olisikin vasta ihanaa.

Lillefin ja huhtin mummuille pikaista paranemista. Toivottavasti pääsevät pian kotiutumaan ja Lillefin mummu saisi kivan asunnon palvelutalosta. Itse olen työssä PT:ssa joten voin näin työntekijän näkövinkkelistä suositella lämpimästi kyseistä asumismuotoa.

Kiinteistä on ollut paljon puhetta ja nyt kysyisin, että voiko peunaa pakastaa kun siihen lisää jotain muuta sekaan? Eikös se muuten mennyt rakeiseksi/ vetiseksi. Mites se bataatti kestää pakastamisen. Voi olla että puhetta aiheesta on ollut mutta on mennyt minulta ohitse.

Nokkamukeista: Meillä on kanssa Tupperin muki mutta siitä on nokka rikki. Nyt olen etsinyt jotain vastaavaa tilaale tuloksetta. Antakaahan vinkkejä, kiitos.

Lillefi kyseli lääkärintarkastuksista. Meillä poika on käynnyt neuvolan tarkastuksissa ja rokotustutkimuksessa näki lääkärin muutaman kerran.

Nyt on pakko mennä tyttö heräsi.

pubu ja Anni 2908 perjantaina nähdään

Vierailija
2/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uus vuos ja uudet kujeet ;)

meillä yöt menny ihan hyvin unipussin kanssa..

soseista sen verran että voikohan alottaa jo hedelmää antaa ku ollaan syöty jo kasviksia tosin maissia ja perunaporkkanaa..kait sitä uskaltaa antaa peruna-kukkakaalia tms?!

sitte millasii syönti määriä sose+maito ja minkälaisia syöntivälejä? tuntuu et mein iida on ähkynä koko ajan?!

aamul juo 150ml maitoo 11-11.30 sose + maito 14-14.30 hed.sose + maito 17.00 maito ja 20.00 velli (200ml)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vauva onnistuneesti nukutettu ja toivon mukaan on tässä hieman vapaa-aikaa lukea ja surffata netissä. Meillä olikin kivat ajat tässä kun mies oli välipäivät kotona ja vasta nyt palattiin arkeen. Tällä viikolla ei ole edes mitään harrastuksia...Vaikka vauvan kanssa oli kyllä haastetta kerrakseen.

Tässä kuussa tulee sitten keskimäärin 5kk täyteen elokuisilla ja meillä tällä viikolla ;) Katselin jo netistä minkälaista syöttötuolia sitä hankkisi vaikka vielä ei kyllä istuta kuin tuettuna tyynyjä vasten.

k.h.p: En kyllä tiedä mitään syytä että miksi ei saisi hedelmäsoseita maistella jos kasvikset jo maistuu. Olikohan siinä joku sellainen että pikkuhiljaa kannattaa ottaa mukaan uusia makuja että jos joku aiheuttaa allergiaa ja että tottuu. Mun pitäisikin etsiä joku ohje netistä miten noita nyt kannatti aloittaa. Tää tyttö kun yleensä nukahtaa maidon saamiseen...Me kyllä maistettu ihan ekana hedelmää eikä kasviksia.

Vierailija
4/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuita tupperin mukeja ei enää valmisteta juurikin tuon takia että nokat menee liian helposti rikki ja ovat siksi vaarallisia..

Tuon vastauksen sain kun itse kysyin tupperin myyjältä nokkamukeista kun niin moni oli niitä suositellut...

palaan ajan kanssa myöhemmin..

keru ja emppunen

Vierailija
5/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi siis alkanut ja meillä paluu arkeen taas miehen vapaapäivien jälkeen. Kuusi heitetty pihalle, alkoi varistamaan sen verran että katsoin parhaaksi laittaa jo pois.

Tää sää on alkanut tympiä oikein todenteolla. Esikoisen uudet luistimet ja sukset odottavat käyttäjäänsä, näinköhän niitä tänä talvena pääsee ollenkaan kokeilemaan :( Karun näköistä oli aamupäivällä tuolla puistoilla, kun raketin jämiä jokapuolella. Mutta eipä asia valittamalla kummene.

Matkakuume sen sijaan todenteolla iskenyt! Miehen kanssa eilen surffailtiin netissä ja mietittiin mihin lähdetään toukokuussa viikon-kahden reissulle. Jos teillä tiedossa jokin lomakohde euroopassa, jossa helppo reissata 3v ja elokuisen kanssa, niin otan mielellään ideoita vastaan!

Nokkamukiasiasta: Ostin jo vuosi sitten (!) Lukalle Tupperwaren nokkamukin ja nyt siitä vähän vettä hörppinyt. Kyllä hienosti jo pitää kiinni ja itse saa vettä naukkailtua ;) Myös kohta 1v. kummipoika tykkäsi siitä juoda kun uuttavuotta olivat meillä vastaanottamassa - ja lupasin synttärilahjaksi hankkia MUTTA harmi jos valmistus on lopetettu :(

Nyt meillä heräillään, täytyy mennä!

Hallas ja Luka 0608 ja esikkotyttö 3v.

Vierailija
6/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pariin viikkoon ehtinyt kirjoittelemaan, enkä kyllä juuri lukemaankaan juttujanne! Ensin oli joulunaluskiireet ja sitten reilun viikon mittainen joululoma perheen kesken! Nyt ensimmäistä päivää jälleen arjessa!!

Joulu meni leppoisasti perhepiirissä ja uusi vuosi vielä leppoisammin mökillä!! Oli kyllä ihana joulu noiden lapsukaisten kanssa. Jouluvietossa oli mukana myös lastemme 2- ja 6-vuotiaat serkut vanhempineen, joten lasten ehdoilla joulua vietimme. Kokokohtana tietenkin joulupukin vierailu. Lapset lauloivat silmät kirkkaina pukille " tuiki tuiki tähtönen" ja jokainen kävi vuorollaan pukin sylissä istumassa. Ja lahjoja tuli kasapäin!!

Minulla itselläni on pitkästä aikaa erittäin rentounut ja levännyt olo. Syynä varmasti tuo joululomamme, mutta myös se, että YÖSYÖTÖT ovat meillä nyt taakse jäänyttä elämää :)! Lisäsimme joululoman aikana neidin kiinteiden aterioiden määrän kahdesta neljään ja johan loppui yösyötöt. Nyt tyttö nukkuu 11 tunnin yöunet parilla tutin nostolla!! Lisäksi tytöllä on nyt erittäin säännöllinen päivärytmi, joka seuraa isoveljensä päivärytmiä. Arki luistaa nyt aivan mahtavan hyvin, kun lapset syö ja nukkuu samassa tahdissa!!

Meillä on huomenna 5 kk neuvola ja vähän taas jännittää rokotuksen saaminen. Edellisen kerranhan Neela nimittäin reagoi tuohon rokotukseen varsin äänekkäästi, huusi puoli tuntia yhteen menoon :(.

Lyhyestä virsi kaunis. Mukavaa alkavaa vuotta kaikille!!

Pepper + Neela (5 kk 1 vko)

Vierailija
7/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkkigalluppiin ekaks: Eli kun nimimerkkiä piti keksiä, ei aivoissa raksuttanut ja niinpä pöydällä nököttävä teippirulla sai kunnian toimia nimimerkkinäni! Tosi luova ja fiksu äiskä täällä!

Meiläkin aloiteltiin kiinteiden maistelu joulun kunniaksi aattona bataatilla. Ei kyllä neitiä kauheasti innosta soseet, pitää vettä lusikalla välillä antaa ja välillä sosetta. Uuden vuoden kunniaksi sai eilen sitten pottua!

Pubulle bataatin pakastamisesta: minä pakastin jääpalamuoteissa. Itse sosetta en sen jälkeen ole maistellut, mutta ei ainakaan näytä rakeiselta ja vetistä pitää neitille muutenkin olla, että menis alas. Miten muuten valmiiden kaupan soseiden pakastuksen kanssa olette menetelleet?? Eli voiko niitä pakastaa? Meillä menee sosetta vain muutama teelusikallinen tällä hetkellä. Eli jos purkista jotain meinaisi maistattaa, menisi suurin osa hukkaa tai hedelmäsoseista omaan suuhun!

Meillä yöt ovat ruvenneet menemään syönnin puolelle. Entinen 1-2 syönnin rytmi on muuttunut 3-4 kerran syömisiin eli olisko merkki siitä ettei tuo tissimaito enää nälkää pidä??! Vai onkohan se, että päivällä ei jouda kunnolla syömään, kun pitää katsella maailmaa ja päätä koko ajan kääntää, niin sen seurauksena tankkaa yöllä?!? Tänään on kyllä päiväsyömiset onnistunut paremmin taas kun isosisko hoidossa ja isä töissä!

Miten tuon istumisen laita on. Meidän neiti (viikkoa vaille 4 kk) on ruvennut sylissä punkemaan istuma-asentoon eli saako istuttaa sylissä tuettuna jos niin itse haluaa??! Neuvola meillä vajaan 2 vkon päästä, joten teiltä tyhmänä näitä asioita kyselen, kun esikon syntymästäkin kohta 5 v. niin ei millään enää muista näistä asioista mitään!!

Siinäpä sitä, pitää palailla komentoimaan taas ,kunhan pääsee asioista kärryille!

Teippi kera nukkuvan Iiriksen (vkoa vajaa 4 kk)

Vierailija
8/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI-G: Olen käyttänyt vuosikausia erilaisissa yhteyksissä nimimerkkiä Pippuri, joka juontaa juurensa mustasta tukastani ja pippurisesta luonteesta. Kun sitten tänne Vauva-lehden kotisivuille rekisteröidyin, oli Pippuri jo käytössä, joten otin itselleni englanninkielisen version.

SOSE-G: Meillä Neela syö jo lähes kaikkea. Aloitimme kiinteät vajaa pari kuukautta sitten ja olen lisännyt eri makuja aika rohkeasti ihan parin maistelukerran jälkeen. Tähän mennessä aivan kaikki maut ovat uponneet, eikä mikään ole aiheuttanut masuvaivoja tai allergiaa. Tytön kanssa on maisteltu perunaa, porkkanaa, bataattia, parsakaalia, maissia, kukkakaalia, omenaa, päärynää, mangoa, aprikoosia, luumua, ruusunmarjaa, vadelmaa ja mustikkaa. Viljoista ruokalistalla on kaura. Pari viikkoa tyttö on maistellut myös lihaa. Possu ja nauta on jo kokeiltu, seuraavaksi ajattelin tarjota broileria. Meillä ruokaillaan nykyisin näin:

6.30 aamumaito (rinta)

8.00 aamupala (1 dl kaurapuuroa, 1/4 hedelmäsosepurki, 100 ml korviketta

11.30 lounas (1 purkki liha-vihannessosetta, 100 ml korviketta)

15.00 välipala (rinta)

16.30 päivällinen (1 purkki joko vihannes tai marjasosetta, 50-100 ml korviketta)

19.00 iltapala (1 dl kaurapuuroa, 1/4 hedelmäsose, 100-150 ml korviketta).

Määrät on minusta aika huimia, mutta en ole viitsinyt rajoittaa syömistä, kun tyttö niin hyvällä ruokahalulla syö. Tähän asti olen antanut lähinnä kaupan valmissoseita, mutta pikkuhiljaa varmaan alan totuttamaan Neelan omatekoisiin.

Vierailija
9/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tämä mamma paljon koneella viime päivinä roikkunut,ei ole ollut virtaa vanttuussa sen vertaa, että olisi saanut edes koneen auki saati sitten kirjoitetuksi jotain järkevää. Aivoissa ei ole liikkunut varmaan yksikään sähköimpulssi,pätkittäin vain:). Enpä muista olleeni ikinä näin väsähtänyt,mutta nyt alkaa taas helpottaa. Pojat ovat nukkuneet pari yötä paremmin ja minä alan taas muistuttaa ihmistä. Tulipa anopillekin valitettua väsymystä ja tuo tokaisi siihen vain,että sinä et näytä yhtään väsyneeltä. Kuinka saakelin kuraan kuollelta kutulta pitäisi oikein näyttääkään,jotta joku uskoisi minun olevan ihan oikeasti väsynyt????Pöh! Minulla ei ole oikein mitään selkeää mielikuvaa viime viikon tapahtumista...ties mitä on tullut tehtyä:), läpiä pääni olen ainakin höpissyt, siis ihan pimeitä:)

No valitusvirsi sikseen...Leevi on oppi 4kk-päivänään kääntymään ja kovin yrittää eteenpäin. Kun jättää pojan lattialle, voi olla varma että ukko ottaa hatkat ja löytyy vaikka kuusen alta hymyillen kuin hangon keksi. Jospa ukkelin mahtava rasvakerros alkaisi sulaa vähitellen:) Takamuskin on niin suuri että muistuttaa lähinnä pönäkän tädin takamusta ja reisiä pienoiskoossa:) Kaikki mummot ihailevat pojan makkaroita,on kuulemma niin terveen näköinen kaveri, hih...

Miehen täti kävi toivottamassa meille hyvät uudet vuodet ja kysyi,että tuoko uusi vuosi yhden pikkumiehen sukuun lisää...Minä totesin siihen,että ei taida tuoda tänä vuonna, mutta seuraavasta en mene vannomaan...Mies esitti kyllä asiasta eriävän mielipiteen,mutta katsotaan nyt,emme ole sentään vielä neljääkymmentä. Olen nähnyt jo monta kertaa unta raskaudesta ja synnytyksestä. Niin, kai minä olen jonkin sortin hullu:),kun väsymyksestä huolimatta haaveilen jo uudesta raskaudesta kun pieninkin on vasta 4kk. Tunnen kaikesta huolimatta eläväni elämäni parasta aikaa, tässä kaiken keskellä.

Nyt lähden seurustelemaan kolmosen ja nelosen kanssa,isommilla on omat puuhansa ja Leevi vetelee tirsaa tuolla supi-suomalaisessa talvikelissä (saisi ***kele sentään tulla talvi,alan olla kurkkua myöten täynnä vesisadetta ja kuraa!!!!). Voikaahan hyvin ja pitäkää kiinni tekemistänne uuden vuoden lupauksista!

Opemamma ja Leevi the makkarareisi

Vierailija
10/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia

Mulla rupee suoraan sanottuna pinna olemaan todella kireenä tämän loman jälkeen, kun tuo meidän uhmis saa raivokohtauksia useita kertoja päivässä ja kaikesta taistellaan. Oon jotenkin tosi väsy. Onneksi poitsu on yhtä hymyä ja nukkuukin hyvin joten sen puolesta ei pitäis olla väsy. Sitte onkin huono omatunto kun voi näin vähästä väsyttää. Jotenkin tuntuu, että on yhtä äitinäoloa ja kotihengetärtä tämä homma, täytyy varmaan ottaa pieni breikki ja lähteä vaikka leffaan. Sitte taas varmaan jaksaa;)

Joku kyseli istuttamisesta, mulle neuvolasta sanottiin, että saa kyllä sylissä istua, istuttaminen tarkottaa esim. syöttötuoliin tai lattialle tukemista, sellasta ei kuulemma selkä vielä kestä. Meillä kanssa poika puskee koko ajan ylös ihan seisomaan asti kun käsistä ottaa kiinni. Puskeeko muiden lapset seisomaan? Sitä mietin minä että saakohan antaa seisoa niin paljon kun vauva haluaisi?

Iloista tiistaipäivän jatkoa kaikille, toivottavasti päästään perjantaina mekin treffeille.

Papuna ja poitsu 4,5kk

Vierailija
11/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tämäkin vuosi alkoi samalla tavalla kuin edellinen loppui eli pojalla jälleen korvatulehdus. Huomenna mennään lääkäriin, tänään ei päästy. Poika pärjää särkylääkkeen voimalla, joten uskalsin jättää huomiseen. Ei kauheasti kiinnosta lähteä päivystykseen istumaan epämääräiseksi ajaksi ja sitä paitsi omalääkärimme tekee todennäköisesti lähetteen korvien uudelleen putkitukseen.

Tyttö on jälleen nukkunut yöt syömättä. Herää touhuamaan joksikin aikaa mutta rauhoittuu tuttiin ja nukahtaa sen jälkeen itsekseen. Edelleen on kakka tulematta. Nyt ollut viisi päivää toimimatta mutta ei tunnu tyttöä juuri haittaavan. Mietin vain sitä papunan suosittamaa täysluumumehu, mahtaakohan meillä tyttö sitä juoda, kun ei luumusose maistu ollenkaan. Kaiken sylkee heti pois ja alahuuli menee lerpalleen. Kukkakaali ja porkkana ovat saaneet suuren suosion ja oikein hyökkää lusikan kimppuun, kun tuon sen lähelle suuta. Nyt ajattelin kokeilla päärynää, jos se kelpaisi.

Meillä torstaina neuvola, kysäsen siellä samalla joko voin antaa kaksi kertaa päivässä soseita. Nyt olen antanut vain aamuisin. Tuntuu vaan, että neiti on koko illan tissillä ja olenkin antanut välillä korviketta pullosta.

Oinasmamma: Olitteko katselemassa ilotulitusta? Me oltiin ja vettähän se sitten rupesi satamaan. Meillä poika ei tykännyt poksuista ja lähdettiinkin ennen kuin ilotulitus ehti loppua. Ihan kiva, että järjestävät tuollaisen ilotuliltuksen, voi lapsien kanssa niitä katsella, eikä tarvitse kotiin montaa rakettia ostaa. Koko illan poika puhui poksuista eikä suostunut ulos mennä raketteja katsomaan. Ei onneksi kumpikaan lapsista herännyt puolen yön aikaan, kun oli pauke kovimmillaan. Mies kotiutui 1.30 ja haisi pahalle. Jaksoi kuitenkin touhuta eilen kiitettävästi.

Hallas: Me ollaan lähdössä kesäkuussa viikoksi Italiaan. San Remon läheltä vuokrattiin huvila veljieni kanssa eli kuusi aikuista ja neljä lasta. Autoilla mennään ja hieman hirvittää miten niin pitkän matkan jaksavat lapset istua. Toki pysähdyksiä tehdään ja toisen veljeni perheeseen syntyy vauva elokuussa, joten hänkin tarvitsee jaloittelupausseja. Eiköhän me selvitä. Toivottavasti on hyvä paikka ja sieltä löytyisi myös meidän pienille jotain. Itse olen ollut 14-vuotiaana San Remossa ja muistan matkat Monacoon ja Nizzaan. En juuri muuta.

Jostain kuulin, että lunta saataisiin vasta helmikuun lopulla tänne etelään. Toivottavasti nyt aikaisemmin kuitenkin. Oli tosi masentevaa pukea pojalle kurikset jalkaan ja kumpparit, kun puistoon lähdimme. Kuraleikkejä tammikuussa, mieleenpainuvaa.

Tämä tällä erää. Raportoin taas lisää, kun on jotain raportoitavaa.

Huhti ja lapset 3108 ja 01/04

Vierailija
12/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Papunalle jaksuja sen uhmiksen kanssa!

Pubulle siitä perunasta, että ei kannata pelkästään pakastaa, mutta tosiaan muiten vihannesten tai lihan kanssa ei kärsi pakastamisesta, niinku muistelitkin. Joten en lähtis pelkkää perunaa pakastaan.

Mä tein tänään Sakulle oikein kahen päivän satsin pottu-porkkanaa, (1 pienen pieni peruna ja 2 pikkasta porkkanaa... ja silti tuli liikaa) soseutin sen tehiksellä ja lisäsin korviketta.. Kai tuo jäkiksessä säilynee, ku korvike muutenkin säilyy päivän avattuna. Mitenkähän kauan säilyis pelkkä sose jääkaapissa, jos sit aina ottais sitä mössöö lautaselle ja notkistais maidolla käytön mukaan? Onko kellään kokemusta tahi tietoa tämmösestä?

Meillä yöt on tosi rikkonaisia nykyään.. en tiiä että tuo kiinteiden maisteluko sen aiheuttaa vai hirvee ryömimisen halu ja opettelu vai kaikki yhteensä.. Viime yönäjkään ei montaa täyttä tuntia tullut nukuttua ja sitten jo olin niin pirteenä ku Saku nukahti, ett valvoin yhen syöttövälin eikä uni tullut millään!! Ärsyttävää sekin!

Onneksi Saku herää aina aurinkoisena aamuun, niin siitä saa kummasti voimia itsekin.

Jepulis, mutta mä lähen vielä surffaan muuallakin ja mul on käenpesäkin nauhalla.. Hoppas et Saku nyt malttaa nukkua ku on muutamana päivänä nukunut huonosti päikkyjä.... Noo.. nythän tuolta jo huuto kuulukin... gotta go!

Ikarus ja Saku, tänään tasan 4 kk!

Vierailija
13/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma ja muut yöheräilijät...

alan olla ihan loppu esikoisen heräilyjen kanssa =( Tämä meidän 2v3kk herää joka yö monta kertaa, alkuillasta, alkuyöstä ja aamuyöstä. Välillä nukkuu pidemmän pätkän ja taas keikkuu pystyssä monta kertaa peräkkäin. Eilen päätettiin ottaa poika meijän sänkyyn, heräilee siinäkin, pyörii ja puhuu unissaan mutta rauhoittuu nopeammin. Mitenköhän kauan tätä voi kestää? Sänkymme on 150m leveä, joten ahdasta on kun tyttökin herää vielä yöllä syömään 2-4 krt yössä. Päivällä ei oikein malta syödä jos on vähänkin häiriötä. Lisäksi olen ollut pienessä flunssassa yli viikon. Varsinkin makuuasento yskittää.

KIINTEISTÄ

Aloitettiin kiinteät 5kk synttäreiden kunniaksi yli viikko sitten. Soseet vaan eivät uppoa ainakaan toistaiseksi, maistelukertoja on tullut yli kymmmenen. Olen antanut perunaa ja porkkanaa erikseen maidolla höystettynä. Imetysvälit on selkeästi tihentyneet ja tuntuu että koko päivä on syömistä ja jos ei syödä niin yritän nukuttaa jompaa kumpaa... Miten teidän muiden vauvat, lähtivätkö kiinteät uppoamaan hyvin vai takelteeko muillakin?

Tyttö ei myöskään käänny vieläkään...pyörii mahallaan napansa ympäri ja nostelee peppua ylös. Varpaista ottaa kiinni, muttei saa vielä suuhun asti.

petraelena ja kirppu 2307

Vierailija
14/14 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka syö lattialla peukkuaan ja poika pitäisi jo potkia ylös tuolta punkastaan eli ihan pikana siis....

Hyvät uudet vuodet kaikille!

huhti: Kyllä oltiin ilotulitusta katsomassa vaikka vähän kahden vaiheilla oltiin kun vettä satoi ja sitten se hirveä sumukin nousi! Plus mulla oli se flunssa joten ei ihan hirveesti hotsittanut tosiaan... No, meillä kanssa tuo 2 ja puol vee ei hirveesti sit innostunu ilotulituksesta kuitenkaan. Halusi sitten autoon eikä näin ollen nähny mitään. :( En tiiä pelkäsikö varsinaisesti niitä paukkuja vai oliko märkä keli joka lannisti tai ihanko vaan uhmis nosti taas päätään, että kun en halua niin en halua. No, sitten kyllä kun isä pihalla hiukan paukutteli oli tohinoissaan ulkona katselemassa. :) Itseä ei vaan tänä vuonna nuo paukut niin sytyttäneet kun flunssaisena olisin halunnut vaan painua pehkuihin jo kymmeneltä mutta eihän se onnistunut kun niin jumalaton pauke vaan kuului!

Meillä neiti on nyt viikon syönyt hyvällä ruokahalulla peruna-porkkanaa. Tänään meni jo melkein puoli purkkia ja oikein hotkimalla! :) Huomenna ajattelin kokeilla jotain muutakin makua ja kaipa pikkuhiljaa voisi ottaa toisenkin soseen, hedelmän, kuvioihin mukaan. Ja melkein aina pitää kyllä soseenkin päälle saada vielä tissiä eli aika ähkyssä on tyttö sitten! :)

Jep. mutta lyhyestä virsi kaunis tällä erää. Kaikille väsyneille yökukkujien äideille hiiiirveesti voimahaleja ja jaksamista!

lähettelee,

oinasmamma