Paras roskislöytönne?
Minulla tämä karttapallo. Tässä on vielä Suomen vanhat rajat.
https://www.etsy.com/fi-en/listing/1391258329/mid-century-illuminated-d…
Kommentit (58)
Paljon kirjoja ja lehtiä olen löytänyt. Lisäksi kaksi kassillista lähes pitämättömiä erittäin hyvälaatuisia vaatteita (mm. pellavajakku, kukkamekko, kotimainen kirjoneulevillapaita ja paljon muuta). Ilmeisesti joku oli siivonnut pieneksi käyneet vaatteensa pois - olivat vielä päällimmäisenä ja muovikasseissa. Pesin ja tarkistin, ei mitään vikaa! Kiva sinänsä, että pellavajakku ja kukkamekko olivat selkeästi toisiinsa sointuvat - kiva kesäasu itselle ja juuri sopivan kokoisia. :)
Viime viikolla hain 3 kukkaruukkua ja yhden kauniin, ehjän lautasen. Tänään tarjolla oli 4 verhotankoa (ehjät) sekä 3 täysinäistä (vielä muoveissa) ja puolikas rullaa FIXiä, joku hiukan tuunaillut. Näihin ei ollut kiinnostusta, mutta meillä on tosi siistit roskishuoneet ja monet jättävätkin hyväkuntoista tavaraa tiettyyn nurkkaan kierrätettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Paljon kirjoja ja lehtiä olen löytänyt. Lisäksi kaksi kassillista lähes pitämättömiä erittäin hyvälaatuisia vaatteita (mm. pellavajakku, kukkamekko, kotimainen kirjoneulevillapaita ja paljon muuta). Ilmeisesti joku oli siivonnut pieneksi käyneet vaatteensa pois - olivat vielä päällimmäisenä ja muovikasseissa. Pesin ja tarkistin, ei mitään vikaa! Kiva sinänsä, että pellavajakku ja kukkamekko olivat selkeästi toisiinsa sointuvat - kiva kesäasu itselle ja juuri sopivan kokoisia. :)
Viime viikolla hain 3 kukkaruukkua ja yhden kauniin, ehjän lautasen. Tänään tarjolla oli 4 verhotankoa (ehjät) sekä 3 täysinäistä (vielä muoveissa) ja puolikas rullaa FIXiä, joku hiukan tuunaillut. Näihin ei ollut kiinnostusta, mutta meillä on tosi siistit roskishuoneet ja monet jättävätkin hyväkuntoista tavaraa tiettyyn nurkkaan kierrätettäväksi.
Hienoja löytöjä!
En tongi roskiksia, mikä on roskiin kerran lentänyt, se siellä pysyköön, en minäkään tarvitse toisten roskia.
Iso seinäpeili jossa kullitetut kehykset.
Naapurin avaimet, en yleensä pengo roskiksia, mutta kun naapuri oli roskia viedessä hukannut avaimet niin autoin etsimisessä ja roskiksesta ne löytyivät.
Seksinukke jolta puuttui pää.
Vein kotiin.
En ollutkaan vielä aiemmin kekannut, että roskiksesta voi tehdä löytöjä. Mutta en mä taida sittenkään iljetä mennä niitä tonkimaan.
Vierailija kirjoitti:
13 vuotiaana valtava jallu, kalle ja ratto kokoelma paperiroskiksesta, minua ei koulukiusattu.
Samanlainen löytö, saman ikäisenä.
Myin videovuokraamoon (ostivat siihen aikaan aikuisviihde lehtiä) sain hyvät karkkirahat!
Olen löytänyt paljonkin, mikähän sitten olisi arvokkain niistä. Ehkä keittiön pöytä jonka sitten annoin eteenpäin koska se oli liian iso omaan keittiööni. Kirjoja olen myös löytänyt, kevyet tuolit parvekkeelle, uusia lehtiä, cd-levyjä, pienen Arabian kulhon, Ikean hyväkuntoisia lautasia, nipun (5kpl) käyttämättömiä kokoamattomia muuttolaatikoita, arkin postimerkkejä, nipun postikortteja ja kuoria... En varsinaisesti kolua roskiksia, näistäkin tavaroista 90% oli jätetty jollain tavalla sivuun niin että oli helppo ottaa.
Yki Nummen Kupoli valaisin , löytyi taloyhtiön roskakatoksesta, vanhaa tuotantoa ja ok kunnossa.
https://innolux.fi/products/kupoli-lattiavalaisin-valkoinen-1960?varian…33204474675332
Vierailija kirjoitti:
Lehmän talja. Otin mukaani taloyhtiön roskiksen vierestä, kun joku oli muuttanut pois. Käytin pesulassa.
Miksi veit lehmän takin? Se oli varmaan pesulla.
Vierailija kirjoitti:
13 vuotiaana valtava jallu, kalle ja ratto kokoelma paperiroskiksesta, minua ei koulukiusattu.
Me käytiin kaverin kanssa noukkimassa niitä aina opiskelijatalon roskiksista. Niissä oli kai jotain vikaa, kun monesti jotkut sivut oli aivan kiinni liimaantuneita. :P
Taloyhtiön jätelavalta moitteeton läppärireppu, sen mallinen mistä olin aina haaveillut mutten raaskinut ostaa koska ovh alk 80e..
Oli vielä tallella sisällä sellainen silikonipussi joka on uusissa tuotteissa ja hintalappujen kiinnitysmuovinarut..
Löysin aviomieheni roskalaatikosta. Se mies oli hieman vilustunut mutta muuten hurmaava. Tää on tosijuttu. Meillä pyyhkii hyvin ja mies sai töitä. Asunnottomuus ajoi hänet roskikseen.
Joskus nuorena itsenäistyessäni ei ollut varaa ostaa kaikkea tarvittavaa omaan kotiin. Minulla oli kaksi muovista lautasta ja joulu oli tulossa. Mietin miten on sääli, ettei ole jouluksi posliinilautasta. Jonkun aikaa sen jälkeen vein roskat ja päällimmäisenä siellä oli kolme posliinilautasta.
Näin 30 vuotta myöhemmin minulla on yhä nuo lautaset.
Vierailija kirjoitti:
Tapanani ei ole kaivella roskiksia.
Ei ole mistään kaiveluista edes puhuttu.
Metallinkeräyksestä hydraulinen pilkkoja. Oli vaan kondensaattori kärähtänyt, uusi osa 6,5€
Äsken löysin pusiillisen Muumimukeja. Pussi oli laitettu roskalaatikon päälle ajatuksella, että joku ne haluaisi. Ei mitään arvokkaita, mutta ehjiä kaikki.
Miten löysit sormukset?