Onko sinulla minkään maan kaksoiskansalaisuutta?
Tai jopa useampaa kansalaisuutta? Ja miten sinulle on tullut useampi kansalaisuus?
Kommentit (42)
Ei vielä, mutta ehkä eläkepäiviksi otan, kun siihen on mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Suomen ja Savon
Savolaiset on niin kieroja että korkeintaan vievät rahat, eli ei hyötyä.
Eli kannattaa pyrkiä savolaiseksi, niin pääsee viemään muiden rahat.
Ei mut mulla on myös Ruotsin sotu kun asuin siellä lapsena
Ei, mutta vaimollani on Japanin ja Suomen.
Asuin Britanniassa 10 vuotta ja hankin kansalaisuuden juuri ennen pois muuttoa 2014. Eipä tuolle ole ollut käyttöä eikä minulla ole edes Britannian passia tällä hetkellä. Kansalaisuushakemus maksoikin tonnin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mutta Venäjän passilla saisi verovapaat ostokset Suomesta, olisko täällä Tamararoita tai Irinoita tarjolla.
OsMutta sinun täytyy viedä ostokset ensin pois eu alueelta ennen kuin saat verovapauden.
Vierailija kirjoitti:
Olisin saanut jo hakea Alankomaiden kansalaisuutta, mutta mitä teen kahdella EU-passilla? Suomen passi on vielä yksi maailman "parhaista" passeista. Tosin ei NL passilla taida olla kuin 1-2 vähemmän maita, jotka sen hyväksyvät.
Olen samaa mieltä, paitsi jos jää pysyvästi asumaan toiseen EU-maahan. Kun tulee vanhaksi ja esim. liikuntarajoitteiseksi, voi passin ja henkkarin hankkiminen olla liian hankalaa suomalaisena. Lähetystö on ehkä hankalan matkan päässä jne.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Britanniassa 10 vuotta ja hankin kansalaisuuden juuri ennen pois muuttoa 2014. Eipä tuolle ole ollut käyttöä eikä minulla ole edes Britannian passia tällä hetkellä. Kansalaisuushakemus maksoikin tonnin.
Kappas, onkin näköjään 10 vuoden passi, joten on vielä voimassaoloaikaa jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin saanut jo hakea Alankomaiden kansalaisuutta, mutta mitä teen kahdella EU-passilla? Suomen passi on vielä yksi maailman "parhaista" passeista. Tosin ei NL passilla taida olla kuin 1-2 vähemmän maita, jotka sen hyväksyvät.
Miks pitäisi olla kaksi passia jos on kaksoiskansalaisuus? Mulla on Suomen ja Saksan kansalaisuus, Saksan ja Italian henkilökortti eikä yhtään voimassa olevaa passia. En matkustele Euroopan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
näin mäkin ajattelin aikaisemmin, mutta kun noita hallituksen puheita kuunteli, niin tulin siihen tulokseen, että jos toisessa maassa asuu ja siihen kansalaisuuteen on kriteerit täynnä, niin ehdottomasti hakuun. Ei sitten tule puhetta siitä, onko oikeutettu/ei oikeutta johonkin vain kansalaisuutensa perusteella vaikka olisikin maassa asunut pysyvästi jo vuosikausia.
On, Suomen ja Saksan. Isäni on saksalainen. Pikkuveljelläni on kolmen maan kansalaisuus, koska meni syntymään Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäisi olla kaksi passia jos on kaksoiskansalaisuus? Mulla on Suomen ja Saksan kansalaisuus, Saksan ja Italian henkilökortti eikä yhtään voimassa olevaa passia. En matkustele Euroopan ulkopuolella.
Ja saksalaisen luonne :O
Ei, mutta miesystävälläni on myös Venäjän kansalaisuus. Ja voin sanoa, että siitä ei kyllä eroon niin vaan pääse.
Minulla ja miehelläni on sekä Suomen että Israelin kansalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
On. Suomen ja Savon
Jeeeeee, muitakin heimolaisia paikalla. Great minds think a like 👍👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla syntyperäiselle suomalaiselle jonka koko suku on tosihärmäläistä saadaan saksalainen luonne? Muuttuuko luonnekin kun saa Saksan kansalaisuuden, sitä mieltä näytät olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla syntyperäiselle suomalaiselle jonka koko suku on tosihärmäläistä saadaan saksalainen luonne? Muuttuuko luonnekin kun saa Saksan kansalaisuuden, sitä mieltä näytät olevan.
Sulka on suora ja terävä tapa kommentoida. Epäkohteliaskin, voisi joku sanoa. Hyvin saksalainen tapa, oli se sitten veren perintöä tai ympäristöstä opittua.
Vierailija kirjoitti:
Noi hinnat on noussut hirveästi. Katselin tässä hiljattain paljonko maksaa nykyään ja on 1,580
T. Tuo, joka hakee kansalaisuutta ensi vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi hinnat on noussut hirveästi. Katselin tässä hiljattain paljonko maksaa nykyään ja on 1,580
T. Tuo, joka hakee kansalaisuutta ensi vuonna
Myös minimipalkka on noussut samassa ajassa 6,50 --> 10,42/tunti.
Minä annoin sinulle alapeukun, koska voin.