Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla minkään maan kaksoiskansalaisuutta?

Vierailija
16.11.2023 |

Tai jopa useampaa kansalaisuutta? Ja miten sinulle on tullut useampi kansalaisuus?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja aloitukselle? 

Minä annoin sinulle alapeukun, koska voin.

Vierailija
22/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, mutta ehkä eläkepäiviksi otan, kun siihen on mahdollisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.  Suomen ja Savon 

Savolaiset on niin kieroja että korkeintaan vievät rahat, eli ei hyötyä.

Eli kannattaa pyrkiä savolaiseksi, niin pääsee viemään muiden rahat. 

Vierailija
24/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mut mulla on myös Ruotsin sotu kun asuin siellä lapsena

Vierailija
25/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta vaimollani on Japanin ja Suomen.

Vierailija
26/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Britanniassa 10 vuotta ja hankin kansalaisuuden juuri ennen pois muuttoa 2014. Eipä tuolle ole ollut käyttöä eikä minulla ole edes Britannian passia tällä hetkellä. Kansalaisuushakemus maksoikin tonnin.

Vierailija
27/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mutta Venäjän passilla saisi verovapaat ostokset Suomesta, olisko täällä Tamararoita tai Irinoita tarjolla.

OsMutta sinun täytyy viedä ostokset ensin pois eu alueelta ennen kuin saat verovapauden. 

Vierailija
28/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin saanut jo hakea Alankomaiden kansalaisuutta, mutta mitä teen kahdella EU-passilla? Suomen passi on vielä yksi maailman "parhaista" passeista. Tosin ei NL passilla taida olla kuin 1-2 vähemmän maita, jotka sen hyväksyvät.

Olen samaa mieltä, paitsi jos jää pysyvästi asumaan toiseen EU-maahan. Kun tulee vanhaksi ja esim.  liikuntarajoitteiseksi, voi passin ja henkkarin hankkiminen olla liian hankalaa suomalaisena. Lähetystö on ehkä hankalan matkan päässä jne. 

Vierailija
29/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin Britanniassa 10 vuotta ja hankin kansalaisuuden juuri ennen pois muuttoa 2014. Eipä tuolle ole ollut käyttöä eikä minulla ole edes Britannian passia tällä hetkellä. Kansalaisuushakemus maksoikin tonnin.

Kappas, onkin näköjään 10 vuoden passi, joten on vielä voimassaoloaikaa jäljellä.

Vierailija
30/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin saanut jo hakea Alankomaiden kansalaisuutta, mutta mitä teen kahdella EU-passilla? Suomen passi on vielä yksi maailman "parhaista" passeista. Tosin ei NL passilla taida olla kuin 1-2 vähemmän maita, jotka sen hyväksyvät.

Miks pitäisi olla kaksi passia jos on kaksoiskansalaisuus? Mulla on Suomen ja Saksan kansalaisuus, Saksan ja Italian henkilökortti eikä yhtään voimassa olevaa passia. En matkustele Euroopan ulkopuolella. 

Vierailija
31/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin mäkin ajattelin aikaisemmin, mutta kun noita hallituksen puheita kuunteli, niin tulin siihen tulokseen, että jos toisessa maassa asuu ja siihen kansalaisuuteen on kriteerit täynnä, niin ehdottomasti hakuun. Ei sitten tule puhetta siitä, onko oikeutettu/ei oikeutta  johonkin vain kansalaisuutensa perusteella vaikka olisikin maassa asunut pysyvästi jo vuosikausia. 

Vierailija
32/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, Suomen ja Saksan. Isäni on saksalainen. Pikkuveljelläni on kolmen maan kansalaisuus, koska meni syntymään Yhdysvalloissa.

Vierailija
33/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäisi olla kaksi passia jos on kaksoiskansalaisuus? Mulla on Suomen ja Saksan kansalaisuus, Saksan ja Italian henkilökortti eikä yhtään voimassa olevaa passia. En matkustele Euroopan ulkopuolella. 

Ja saksalaisen luonne :O

Vierailija
34/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta miesystävälläni on myös Venäjän kansalaisuus. Ja voin sanoa, että siitä ei kyllä eroon niin vaan pääse.

Vierailija
35/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on sekä Suomen että Israelin kansalaisuus.

Savolax
36/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.  Suomen ja Savon 

Jeeeeee, muitakin heimolaisia paikalla. Great minds think a like 👍👍👍👍👍

Vierailija
37/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millälailla syntyperäiselle suomalaiselle jonka koko suku on tosihärmäläistä saadaan saksalainen luonne? Muuttuuko luonnekin kun saa Saksan kansalaisuuden, sitä mieltä näytät olevan. 

Vierailija
38/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millälailla syntyperäiselle suomalaiselle jonka koko suku on tosihärmäläistä saadaan saksalainen luonne? Muuttuuko luonnekin kun saa Saksan kansalaisuuden, sitä mieltä näytät olevan. 

Sulka on suora ja terävä tapa kommentoida. Epäkohteliaskin, voisi joku sanoa. Hyvin saksalainen tapa, oli se sitten veren perintöä tai ympäristöstä opittua.

Vierailija
39/42 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi hinnat on noussut hirveästi. Katselin tässä hiljattain paljonko maksaa nykyään ja on 1,580

T. Tuo, joka hakee kansalaisuutta ensi vuonna

Vierailija
40/42 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi hinnat on noussut hirveästi. Katselin tässä hiljattain paljonko maksaa nykyään ja on 1,580

T. Tuo, joka hakee kansalaisuutta ensi vuonna

Myös minimipalkka on noussut samassa ajassa 6,50 --> 10,42/tunti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme