Vihaan Oodin vessoja! Todella epämiellyttävää kun ovista näkyy läpi ja miehet samoissa tiloissa naisten kanssa.
Oloni on turvaton mutta naisten turvattomuushan ei kiinnosta ketään.
Kommentit (476)
Vierailija kirjoitti:
Surkuhupaisaa kuultavaa. Ei puhettakaan, että Oulun seudulla menisi läpi tuollaiset toteutukset. Unisex vessoja toki on, mutta puuovet, käsienpesualue avoin, ja eri kerroksessa on eri wc:t naisille ja miehille. 262
Kuvailit juuri Oodin vessan. Eli; käsienpesualue yhteinen, muuten yksityiset kopit. "Läpinäkyvät ovet" ovat APn kuumehourefantasiaa. Ovet on suunniteltu, että niistä näkyy "läpi" noin 50 cm ovesta (= onko joku lyyhistynyt vessaan yms.), vessan pönttö n. 3 metrin päässä ovesta.
Anna Oodiin palautetta. Tein itsekin niin.
Eihän se ole mikään pakko kahteen sukupuoleen uskovien konservatiivinassejen sinne mennä ulisemaan! Menee johonkin toiseen kirjastoon, onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkuhupaisaa kuultavaa. Ei puhettakaan, että Oulun seudulla menisi läpi tuollaiset toteutukset. Unisex vessoja toki on, mutta puuovet, käsienpesualue avoin, ja eri kerroksessa on eri wc:t naisille ja miehille. 262
Kuvailit juuri Oodin vessan. Eli; käsienpesualue yhteinen, muuten yksityiset kopit. "Läpinäkyvät ovet" ovat APn kuumehourefantasiaa. Ovet on suunniteltu, että niistä näkyy "läpi" noin 50 cm ovesta (= onko joku lyyhistynyt vessaan yms.), vessan pönttö n. 3 metrin päässä ovesta.
Lisäisin vielä että yhteiset käsienpesutilat on suunniteltu myös niin että ei muodustu motteja joissa osa ihmisistä on selkä toisiin päin rivissä. Peilit ovat yksittäisiä avoimessa tilassa. Oodin vessa on kaikinpuolin harkittu. Eittämättä sinne valuvat Helsingin keskustan ongelmat, mutta itse väittäisin sen suunnittelun vähentävän ongelmakäyttäytymistä.
Kiittäkää marinia näistäkin uudistuksista.
Onko jollain jotain salattavaa kun käy vessassa?
Huumeita....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vanhanaikainen, uudistu hyvä ihminen!
Olen realisti. Vessassa käynti vaatii yksityisyyttä ja vessat kuuluu jaotella naisten ja miesten vessoihin.
Olen miehenä samaa mieltä. Yhteisvessat ovat väärin naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain jotain salattavaa kun käy vessassa?
Huumeita....
Pieruäänet, senkin höhlä. On nöyryyttävää olla samassa julkitilassa toisen sukupuolen kanssa, kun ei ole se normivatsaihminen. Vessassakäynti on muutakin kuin sitä, mikä näkyy. Se on myös sitä, mikä kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole mikään pakko kahteen sukupuoleen uskovien konservatiivinassejen sinne mennä ulisemaan! Menee johonkin toiseen kirjastoon, onhan noita.
Kuka tässä ulisee? Taidat itse olla se nasse, jollaiseksi toisia haukut.
Oodi on ihan paska paikka. Ravintolan vallanneet lapsiperheet ja äitylit, ja muun tilan mölyävät turistit + romanikerjäläiset. Ja kirsikkana paskakakun päälle noi vessat. Ihanaa ideologiaa, miehet ja naiset samaan tilaan ja ovista näkyy läpi ... keitä v i t u n idareita näistä päättää? Ihan sairasta. Kiva vääntää siellä paskaa kun oven läpi joku perverssi toljottaa.
Hävetkää jotka koko paskarakennuksen olette suunnitelleet!!! Tehkää oma himanne vaikka kokonaan läpinäkyväksi ja tehkää sinne vessat jossa ei ovia mutta älkää näitä fantasioitanne tuoko julkisiin tiloihin.
Lakatkaa jo valehtelemasta ja hävetkää palturin puhumistanne.
Oodin vessojen ovista ei näy läpi. Valo kuultaa, mutta muuten ei näy mitään läpi, ei edes ihmisen hahmoa.
Lukematta yhtäkään kommenttia koko ketjussa, pitää sanoa että joka näitä miesten vessoja suunnittelee on pakosti umpihomo tai nainen.
Miesten vessoissa pisuaarit lähes joka paikassa nykyään niin että se sermi välissä niin matala ja kapoinen että siitä ei ole mitään hyötyä!!
Käyn sitten kostoksi vessakopissa vetämässä kuset lattioille niissä paikoissa :D
Hinttarisuunnittelun tulos.
Oodi on oikeasti tosi syrjivä paikka suvaitsevaisuudessaan.
Olen kerran käynyt vapaaehtoisesti ja toisen pakon edessä. Kolmatta kertaa en enää mene.
Vierailija kirjoitti:
Vessojen suunnittelijan mukaan kohtaamiset stimuloivat ihmisen kokemusta ulos passiivisesta konservatiivisesta hierarkiassa - asia minkä haluamme kyseenalaistaa - kohti tasavertaista ihmiskokemusta yli sosiaalisien rajojen olivatpa ne sukupuolisia, poliittisia tai kulttuurillisia
Ah, miten kauniisti sanottu. Juuri noin sen itsekin koen!
Vierailija kirjoitti:
Naiset itse halusivat unisex vessoja. Sitä saa mitä tilaa. 😂
Äänekkäät ääliöfeministit ei todellakaan edusta kaikkia naisia. Minä en missään vaiheessa ole koskaan halunnut miehiä naisten tiloihin, mutta prkl, siellä ne vaan on, vessoissa, pukkareissa ja urheilussa.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineutraalit julkiset veskit ovat älytön idea, ei niitä kukaan ole halunnut käyttöönsä.
Naiset ei halua unisex vessoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineutraalit julkiset veskit ovat älytön idea, ei niitä kukaan ole halunnut käyttöönsä.
Naiset ei halua unisex vessoja.
Sirpa, 77, ei halua asioida sekavessassa mutta Antti-setä, 77, asioi mielellään.
Kaikkein oksettavinta unisex-vessoissa on miesten kusitipat pitkin lattioita ja siitä seuraavat haju- ym. muut ongelmat YÖK.