Ideoita tonttuoven yllätyksiksi?
Laitoimme eilen kotiin tonttuoven. Se näyttää tosi kivalta, mutta lapseni tuntuu nyt odottavan into piukassa, että tonttu jatkuvasti hiippailee ovesta ja järjestää yllätyksiä. Hän myös heti jätti oma-aloitteisesti tontulle oven luo pienen lahjan (Kinder-lelun) ja tuntuu nyt odottavan, että tonttu vaihtaa sen vastayllätykseen.
Mitä tähän voisi keksiä? Help, jouluun on pitkä aika, omat ideat loppuu alkuunsa!
(En tahtoisi joka päivä vain laittaa oven luo esimerkiksi suklaapalasta tms. herkkua, kun lapsella on kuitenkin myös suklaajoulukalenteri ostettuna.)
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Tonttuovelle ei kuulu jättää muovikräåsää. Tontut elää metsissä ja tekevät metsän tarvikkeista ja raaka aineista koristeita ja lahjoja. Luonnollisia asioita.
Hmm, nykylapsista useimmat taitavat kyllä olettaa, että tontuilla on muovia saatavilla, koska uskovat tonttujen tekevän jouluna saadut lahjat. Ja useimpia lasten saamia lahjoja ei valitettavasti ole tehty metsän tarvikkeista ja raaka-aineista. (Kunpa olisikin.)
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko näin aikaisin laittaa? Laita ens vuonna vasta joulukuussa.
Lapsi halusi itse laittaa oven ja laittoikin sen kokonaan itse. En alkanut kieltää.
Me tykätään joulusta ja tuntuu jo ihan jouluiselta, kun lumikin on maassa. :)
Ennemmin harvennan niitä välejä, että ovelle tulee jotain.
-Ap
Paperimassainen kärpässieni pieni
Täällä kun monet vammailee ja haukkuu, niin ettekö itse ole olleet koskaan lapsia ja olleet innoissanne joulusta ja yhtään mistään?
Vierailija kirjoitti:
Paperimassainen kärpässieni pieni
Paperimassainen kärpässieni JÄTTIMÄINEN
Pieni pala turkista, vaikka valkoisesta lampaantaljasta leikattu
Tontut kehittävät toffeenekkuja!
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun monet vammailee ja haukkuu, niin ettekö itse ole olleet koskaan lapsia ja olleet innoissanne joulusta ja yhtään mistään?
Joillakin nyt vaan on harrastus trollailla tätä palstaa. He haukkuisivat ihan mitä tahansa. Voivat siviilissä silti rakastaa joulua ja askarrella omia tonttuoviaan.
Outo ilmiö mielestäni, mutta sen joutuu hyväksymään, jos tänne tekee aloituksen. -Ap
Minikerä punaista 100% villalankaa ja siihen kaksi koktail tikkua (puikot)
Vierailija kirjoitti:
Minikerä punaista 100% villalankaa ja siihen kaksi koktail tikkua (puikot)
Tämä on suloinen.
Pieni paperikäärö, jossa nimilista (tyyliin: Kiltit: Anna, Lauri, Pekka, Mauri, Liisa
Tuhmat: Kirsi, Keijo, Piiu) tai ihan vaan lista nimiä, ja lahjatoiveet :)
Nyt keksin itse yhden. Jospa me leivottaisiin tänä vuonna pipareita niin, että tehtäisiin oikein taikinakin itse, ja tonttu jättäisi ovelle yksi kerrallaan valmiiksi mitatut kuiva-aineet, joista lapsi saisi ensin ihmetellä, että mitäs näistä oikein on tulossa, ja lopuksi piparireseptin.
-Ap
Oravan häntä. Koita löytää sellainen jostain. On pehmeä ja punaruskea, ihana valoa vasten.
Pienen pieni puukauha. Puurokauha ja muutama riisinjyvä.
Kannattiko näin aikaisin laittaa? Laita ens vuonna vasta joulukuussa.