Koulun joulujuhlassa ei saa esittää tiernapoikia, jouluevankeliumia tai mainita Jeesusta
Sääli, että jouluun kuuluvat suomalaiset perinteet kielletään lapsilta.
Kommentit (298)
Raamatun tarustot eivät ole suomalaisia perinteitä, vaan keskiajalla väkivalloin pakkotuputettuja tuontiuskomuksia. Joulu on valon juhla joka perustuu vuodenkiertoon (talvipäivänseisaus), edes sana "joulu" ei liity kristinuskoon millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun tarustot eivät ole suomalaisia perinteitä, vaan keskiajalla väkivalloin pakkotuputettuja tuontiuskomuksia. Joulu on valon juhla joka perustuu vuodenkiertoon (talvipäivänseisaus), edes sana "joulu" ei liity kristinuskoon millään tavalla.
Totta. Meillä on vietetty perinteistä talvipäivänseisaus juhlaa koko vkl.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä olin mukana tiernapoika näytelmässä. Mustalla hiilellä yhden naama sutattiin mustaksi. Toisaalta ysärillä leikittiin vielä myös "kuka pelkää mustaa miestä".
Nykyisin onneksi löytyisi suomea puhuvia tummapintaisia koululaisia esittämään murjaanien kuningasta. Suomessa ne suurimmat ennakkoluulot ovat perinteisesti suuntautuneet romaneihin, syystä tai syyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agendaan ilmeisesti kuuluu myös se, että kristinusko pitää hävittää suomesta.
Setan ateistikommunistit on todella ahdasmielistporukkaa
Hei saattaa olla ateistille uutta tietoo joulu on jeesuksen syntyjuhla ja ilma jeesusta ei ois jouluu
Hei saattaa olla kristitylle uutta tietoa mutta joulu ei ole Jeesuksen syntymäjuhla vaan talvipäivänseisaus, auringon ja vuoden kierronjuhla joka on paljon kristinuskoa vanhempi.
Kannattaa aloittaa vaikka tutustumalla saman joulu alkuperään jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
PS. Jeesus ei edes syntynyt talvella vaan kristityt alkoivat juhlimaan sitä jo olemassa olevan juhlan kanssa samaan aikaan
ei oo. talviaivan seisaus on aiemmi kuin joulu
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen tilalla on nyt kettu
ensi vuonna ketun tilalla on ahmed ja 3 muslimia ja Aisha seimessä
Rasismi saa juntit öyhöttämään toisen lähi-idän uskonnon puolesta joka on korvannut meidän oman kulttuurimme.
Vierailija kirjoitti: sana christmas on joulu
Sana Christmas ei ole suomen kieltä. Sana joulu on eikä sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
jeesuksen tilalle sateenkaaripiispat tuovat meille moniraajasen irvailevan hindupaholaisen
Vierailija kirjoitti: jeesuksen tilalle sateenkaaripiispat tuovat meille moniraajasen irvailevan hindupaholaisen
Rasismi saa kaltaisesi juntit öyhöttämään toisen lähi-idän uskonnon puolesta joka on korvannut meidän oman kulttuurimme.
Vierailija kirjoitti:
Sana Christmas ei ole suomen kieltä. Sana joulu on eikä sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
nuorisolle moni sana on englantii. kuten christ eli kristus
Vierailija kirjoitti:
Uskonnon pakkosyöttö koulun juhlissa ei ole oikein.
Se kuuluu siihen oleellisesti. Ne joita asia kiusaa, pysykööt poissa oikeiden ihmisten juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä minulle yksikin suomalainen nuori joka käyttää Jeesuksesta sanaa christ. Alkaa mennä aika epätoivoiseksi tuo kiemurtelusi😅
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen tilalla on nyt kettu
ensi vuonna ketun tilalla on ahmed ja 3 muslimia ja Aisha seimessä
Ahmed Ahne (Izgoud) on hyvä sarjakuva, älä parjaa:
https://youtu.be/51SbELWiHts?si=7MWBwg32ZihgB1L-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnon pakkosyöttö koulun juhlissa ei ole oikein.
Se kuuluu siihen oleellisesti. Ne joita asia kiusaa, pysykööt poissa oikeiden ihmisten juhlista.
Se ei kuulu siihen mitenkään. Ne jotka asia kiusaa pysyköön poissa oikeiden ihmisten ilmoilta.
Ja jos minä olen musta! Olen minä.... (Murjaanien Kuningas Tiernapojissa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin moni asia on nuorison toimesta saanut englanninkielisen vastinen joulutervehdys ei merry christmas on iloista kristuksen juhlaa
Onnellista Kristuksen juhlaa kaikille!
kerrotaanko siellä alupärähdyksestä? ja tähtipölyistä? musta aukko??????? esillä.... tod näk......