Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missään ei kerrota kauanko hampaan poiston jälkeistä

Vierailija
15.11.2023 |

hyytymää pitää varoa? Mistä tietää että sen suhteen voi ruveta ottamaan rennosti? Onko hyytymän tarkoitus pysyä paikoillaan ikuisesti kunnes se muuntuu luuksi vai onko sen tarkoitus irrota tai kuivua pois? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyytymä ei sieltä mihinkään irtoa vaan sen päälle ja ympärille elimistö rakentaa uutta paranemiskudosta. Se hyytymä on siellä vähän niin kuin valumuotti, ilman sitä ei välttämättä pääse paranemiskudos alulle. 

Vierailija
2/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kolo jomottaa kipeästi, jos se hyytymä ei pysy paikoillaan. Mun piti nuorena käydä monena aamuna peräkkäin hammaslääkärissä että siihen koloon laitetaan tuppo. Söin särkylääkkeitän niin, että tuli ohimenevä vatsakatarriki. Varmaan viikon kesti, että helpotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovettuuko se sitten niin että se kestää kun viereisiä hampaita harjataan vai miten tämä menee. 

Vierailija
4/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut heti rennosti kun puudutus on lakannut. Ei ole tullut ongelmia 

Vierailija
5/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovettuuko se sitten niin että se kestää kun viereisiä hampaita harjataan vai miten tämä menee. 

Kyllä. Purskuttelet sillä suuvedellä mitä ohjeistettiin käyttämään niin monta päivää, että kärsit harjata siitä vierestä. Suuvesi desinfioi aluetta kun ensimmäisinä päivinä ei voi harjalla jynssätä. 

Vierailija
6/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei annettu hammaslääkäristä mitään kirjallisia hoito-ohjeita mukaan?

Vierailija
7/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kovettuu. Kannattaa hampaan poiston jälkeen varoa koskemasta kielellä tai puremasta poistokohtaa seuraavat 2-3 päivää. Muistaakseni imeskelyä ja sylkemistä kannattaa myös varoa poiston jälkeen 2-3 päivää, niin hyytymä pääsee muodostumaan. Itsellä hyytymä tuli hyväksi n. vuorokausi poistosta, jolloin olin vaan varovaisesti suun kanssa ja söin varoen seuraavan 3-4 päivää. Viikossa oli jo hyvä ja normaalielämä.

Vierailija
8/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ohjeet mutta niissä ei kyllä sanallakaan mitään suuvettä mainittu kuten ei myöskään lääkäri maininnut. Ap

Vierailija
9/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei annettu hammaslääkäristä mitään kirjallisia hoito-ohjeita mukaan?

Älä viitsi viisastella. Selvästihän aloittaja on ohjeet ymmärtänyt ja on ihan ymmärrettävää, että poistoa jännittää sen verran että puolet asioista menee ohitse. 

Vierailija
10/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ohjeet mutta niissä ei kyllä sanallakaan mitään suuvettä mainittu kuten ei myöskään lääkäri maininnut. Ap

Apteekista Corsodyl tai Paroex vai miten lie tuo jälkimmäinen kirjoitetaankaan. Sillä aamuin illoin minuutin ajan. 

Vierailija
11/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai voi olla että mainitsi että voi käyttää suuvettä ja minä luulin että jotain listerineä kun ei hän puhunut mistään antibakteerisesta. 

Vierailija
12/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako antibiootit aina kun hammas poistetaan?

Vierailija
13/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekista Corsodyl tai Paroex vai miten lie tuo jälkimmäinen kirjoitetaankaan. Sillä aamuin illoin minuutin ajan. 

Ok haen huomenna. Kiitos. Ap

Vierailija
14/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten ei. 

Vierailija
15/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin jollei ientä leikata auki. Ei mene vaöistuskaan aina putkeen. Mieheltäni poistettiin hammas eikä hän tiennyt koko hyytymäkysymyksestä mitään. 

Vierailija
16/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin jollei ientä leikata auki. Ei mene valistuskaan aina putkeen. Mieheltäni poistettiin hammas eikä hän tiennyt koko hyytymäkysymyksestä mitään. 

Vierailija
17/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen, älä syljeskele tai koske kielellä siihen hampaanpoisto kohtaan ainakaan eka päivänä. Mulla lähti se hyytymä pois, ja tuli aivan sairaan kipeä alveoliitti seurauksena. En saanut suuta kun raolleen viikkoon. Koko ajan kipua joka ei kyllä buranalla lähtenyt mihinkään. Keittoa vaan pystyi syödä, oli kyllä hyvä laihdutuskuuri mutta en suosittele! 

Vierailija
18/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta se veripaikka lähti itsestään pois ja sitten tulikin ongelmaksi se, että sinne koloon meni sitten ihan kaikki ruoanmurut ja alkoivast haista. Sain sitten käydä hammaslääkärissä poistattamassa niitä, kun eivät lähteneet varovaisella purskuttelulla.

(en saanut antibiootteja hampaan poiston jälkeen. kipulääkettä piti syödä ja sitten normaali suuhygienia. Ohjeet annettiin kyllä, että milloin pitää ottaa yhteys hammaslääkäriin)

Vierailija
19/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kolmas päivä menossa poiston jälkeen, huomenna alkaa neljäs. Tiedän tuon että hyytymän irtoaminen on huonompi juttu ja siksi olen ollut tosi varovainen. Olisi vain kiva tietää milloin vaara on ohi. Olen syönyt tähän asti vain sosemuotoista ruokaa erehdyttyäni lukemaan ihmisten kamalia kokemuksia netistä. Minulla jätettiin kaiken lisäksi vielä juurenpala sinne pohjalle ja sekin jännittää että mitä siitä seuraa. 

Vierailija
20/23 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gum Paroex.