Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään sellaista, joka on koko elämänsä uhonnut tekevänsä sitä ja tätä ja kuitenkin eläkkeelle jäädessä hänellä on vain tuulen

Vierailija
15.11.2023 |

huuhtelema pylly? Oletko sinä itse tämä henkilö? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Huomenna aloitan uuden elämän!

Vierailija
2/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljonkin sellaisia ihmisiä. Säälittäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja.

Vierailija
4/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juopot ovat tuollaisia. 

Vierailija
5/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Huomenna aloitan uuden elämän!

Niinpä ja sitten kun vähän kyselee, että miksi se nyt onnistuisi kun viime kerrat ovat epäonnistuneet niin saa osakseen haukkumista :DD Jollain ihmisillä ei ole minkäänlaista käsitystä omista realistisista kyvyistä. Vaikka tavoite olisi täysin saavutettavissa niin tiedän ettei joku ihminen siihen tule pystymään, sillä eivät vain halua muutosta elämäänsä. 

Vierailija
6/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä säälimistä siinä on?

Vierailija
7/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Näiden kaverien puheessa toistuvat sanat Sitku ja Mutku.

Vierailija
8/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseni. Toisaalta jäin jo alle nelikymppisenä eläkkeelle ja tilanne alkoi kirkastua siinä vaiheessa. Olen minä yhtä uutta harrastusta harjoittanut ja muuttanut ruokavalion ketogeeniseksi. Nyt odotan, että paino laskee pikkuhiljaa.

Vierailija
9/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli sen henkilön ajatus tai haave. Ihmisiä pitää ymmärtää. Kaikki voivat elää haluamallaan tavalla. Jospa ei ollut tukea, rahaa, aikaa tai jokin esti.

Vierailija
10/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kuulostaa. Liki kaikki haaveet toteutumatta, joista olin niin varma, että ne toteutuvat.

Sen verran jo olen sentään oppinut, etten enää muille ihmisille niistä puhu.

Vierailija
11/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä säälimistä siinä on?

Unelmia ja uhoamista. Tulokset nollassa. Ei olla ehditty toteuttamaan. Potentiaalin ja elämän haaskaaminen on varmaan isoin virhe elämässä. Säälittävyyden huippu. T:juuri nyt jahtaan unelmaani vaikka miten paljon minua on estetty menneisyydessä ja näyttää väistämättömältä voitolta

Vierailija
12/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se oli sen henkilön ajatus tai haave. Ihmisiä pitää ymmärtää. Kaikki voivat elää haluamallaan tavalla. Jospa ei ollut tukea, rahaa, aikaa tai jokin esti.

No johonkin se ymmärrys loppuu, jos aina toistelee jotain haaveita joiden tiedät olevan vain toteutumattomia säälittäviä haaveita. Ihmisen pitää itse ymmärtää, että onko sitä rahaa tai tukea ja sen perusteella sitten julistaa mitä aikoo tehdä, ei voi perustaa jotain suunnitelmaa ajatuksella 'voitan varmasti lotossa ja muuten sitten Italiaan' joku tekijäihminen sitten taas voi sanoa 'opiskelen solubiologian tohtoriksi ja haen italiaan tutkijatohtoriksi' tämä on realistinen suunnitelma, joka yritteliäällä ihmisellä onnistuu. 

Vierailija
13/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kuulostaa. Liki kaikki haaveet toteutumatta, joista olin niin varma, että ne toteutuvat.

Ei tosiaan kannata puhua aikomuksistaan tai unelmistaan. Teot kyllä sitten puhuvat puolestaan. Tällä neuvolla saa ainakin vältettyä häpeän, jos ei mitään tapahdukaan. Jos joku asia on onnistuakseen, se onnistuu ilmankin, että siitä toitottaa epäilevälle kaveriporukalle. Jos löytyy aito tukija, hänelle korintaan kannattaa kertoa. Hän voi kannustaa, kun alkaa oma usko mennä.

Vierailija
14/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi mitä tehnytkin, kaikilla on loppujen lopuksi vain tuulen huuhtelema pylly ja nippu sekavia muistoja.

Vierailija
15/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan kannata puhua aikomuksistaan tai unelmistaan. Teot kyllä sitten puhuvat puolestaan. Tällä neuvolla saa ainakin vältettyä häpeän, jos ei mitään tapahdukaan. Jos joku asia on onnistuakseen, se onnistuu ilmankin, että siitä toitottaa epäilevälle kaveriporukalle. Jos löytyy aito tukija, hänelle korintaan kannattaa kertoa. Hän voi kannustaa, kun alkaa oma usko mennä.

On hyvä ja osuva sanonta, että on eri ihmiset jotka tekee ja eri ihmiset jotka puhuu. Talk is cheap, kuten jenkeissä sanotaan. Hauska aina välillä muistutella juopoille, että joko se ja se yritys on pystyssä jne. mitä silloin puhuit, vastaan saa vihaisen punastumisen ja valitusta. 

Vierailija
16/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johonkin se ymmärrys loppuu, jos aina toistelee jotain haaveita joiden tiedät olevan vain toteutumattomia säälittäviä haaveita. Ihmisen pitää itse ymmärtää, että onko sitä rahaa tai tukea ja sen perusteella sitten julistaa mitä aikoo tehdä, ei voi perustaa jotain suunnitelmaa ajatuksella 'voitan varmasti lotossa ja muuten sitten Italiaan' joku tekijäihminen sitten taas voi sanoa 'opiskelen solubiologian tohtoriksi ja haen italiaan tutkijatohtoriksi' tämä on realistinen suunnitelma, joka yritteliäällä ihmisellä onnistuu. 

Ennen noiden haaveiden puhuminen oli vanhempien ihmisten tapa. Ja ehkä mielikuvitusleikki ja iloa tuova ajatus. Vaikkei se ihan toteutunutkaan. Eli kaikkea ei pidä ottaa kirjaimellisesti ja liian vakavasti. Jospa se piristi päivää. Varmasti voi olla hokijoitakin.

Joskus toteutumaton unelma voi säästää hankaluuksilta, jos ei ihan loppuun asti ajatellut mitä se tuo tullessaan. Ehkä toistelevalla on jokin erityispiirre, ellei ole muistista kiinni tai alkoholista. Nuorenakin moni kertoo haaveitaan, vaikkei ole ihan realistisia juuri mikään - ehkä se on pelastuskeino harmaassa päivässä.

Vierailija
17/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä ja osuva sanonta, että on eri ihmiset jotka tekee ja eri ihmiset jotka puhuu. Talk is cheap, kuten jenkeissä sanotaan. Hauska aina välillä muistutella juopoille, että joko se ja se yritys on pystyssä jne. mitä silloin puhuit, v

Joskus ihmiset inttävät, niin pitää jotain kertoa itsestään. Ei oikein voi sanoa, että makaa vain kotona ja odottaa kuolemaa. Säälijät ovat omanlaisensa riesa.

Vierailija
18/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen noiden haaveiden puhuminen oli vanhempien ihmisten tapa. Ja ehkä mielikuvitusleikki ja iloa tuova ajatus. Vaik

Minullakin on tapana heitellä erilaisia vaihtoehtoja ilmaan, osa enemmän tosissaan, osa vähemmän. En ole tullut ajatelleeksi, että se olisi säälittävää. 

Vierailija
19/19 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen noiden haaveiden puhuminen oli vanhempien ihmisten tapa. Ja

No riippuu millä mielellä nuo kerrotaan. Jos juoppo isä lupaa lapselleen joka perjantai nousuhumalassa, että huomenna sitten mennään ostamaan sulle se Afrikan tähti. Lauantaina  lapsella edessä on pelkkää pettymystä, kun isä oksentaa krapulaa pois ja taas yksi lupaus petetty.