Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ruokatorven tulehdus - kokemuksia?
15.11.2023 |
Onko täällä joku ruokatorven tulehduksesta kärsinyt? Minulla todettiin vuosia sitten ruokatorven tulehdus gastroskopiassa. Parantui 2 kk:n kuurilla. Nyt on ollut samoja oireita ja sain juuri kuurin + tehostetut itsehoitokeinot ovat käytössä. Kolmen päivän ajan minulla on selkeiden oireiden lisäksi ollut sellaista flunssaan liittyvää vetämättömyyttä ja lihaskipuja. Ei ole kuumetta tai flunssan selkeitä oireita. Mietinkin, että voiko ruokatorven tulehdus aiheuttaa yleisempiä tulehdusoireita, onko jollain kokemuksia?
Kommentit (2)
Kiitos vinkistä, menee kyllä tilaukseen! Ärsyttävät ruoat ja juomat olen poistanut ruokavaliosta. /ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
On kokemusta. Oireet katosivat kun ostin refluksipatjan Tampereen patjatehtaalta. Maksaa viitisenkymppiä enkä ole sen jälkeen tarvinnut refluksilääkkeitä kuin satunnaisesti.
Maustetun ruuan syöminen kannattaa lopettaa ja poistaa ruokavaliosta kaikki muutkin ärsyttävät aineet. Itse sain taudin lääkitykseni ja liiallisen kahvin ja maustetun ruuan syömisestä. Patjan jälkeen olen ollut lähes oireeton kolme vuotta.
En olisi ikinä uskonut miten paljon refluksipatja auttoi! Lääkärin pitäisi määrätä sellainen mutta kukaan ei suositellut, itse löysin vinkin netistä.