Kyllä moni suomalaistaustainenkin maisteri on hakenut töitä tuloksetta kolme vuotta
Ja monilla heistä hyödyttäisi, jos jättäisi valokuvan CV:stä pois. Kyse ei ole rasismista. Siitä vain helposti haetaan selitystä omille vaikeuksille, joiden syy kuitenkin on vain se, että sellainen Suomi ihan oikeasti on meille kaikille. Ei johdu ihonväristä!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sentään sai Te-toimistosta jotain ohjeita. Itse olen maisteri ja en saanut sieltä mitään ohjeita tai edes yhteydenottoa. Ilmeisesti siksi, koska olen maisteri ja siellä *asiantuntijat* korkeitaan AMK-tutkinnon suorittaneita.
No ainakin ne "asiantuntijat" on onnistuneet hankkimaan koulutuksen mistä on hyötyä ja ovat löytäneet töitä...
Aivan turha siis sinun kuvitella olevasi jotenkin "heidän yläpuolellaan" tai heitä parempi.
t. Toinen maisteri. Töissä kylläkin
Et ole kyllä maisteri, huomaa tuosta tavastasi kirjoittaa.
Oletko kuullut koskaan lukihäiriöstä. Se ei kyllä estä maisteriksi tulemista, mutta teksti ei ole täydellistä. Tiedän. Vaikea käsittää, mutta maisteri täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma kantasuomalainen maisteri ja tilanne on juuri tuo. Rumia ei haluta palkata.
Joo.
Tässä maassa töitä saa vain ja ainoastaan kantasuomalaiset missit ja chippendalet... eiku.
Yleensä ottaen varmaan kannattaa tunnistaa omat heikkoutensa, muttei mennä niitten taakse. Newsflash: Suomi on täynnä rumia työssä käyviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille kaikki lähes vastoinkäyminen on rasismia. Miten olisi muutto sinne kotopuoleen? Ei nimittäin jaksa tuota jatkuvaa itkemistä. Mikä v noita vaivaa?????????
Meinaat että pitäisi erota vaimostaan ja hylätä lapsensa? Perheen takiahan tuo oli maahan tullut.
Vaikka työllistyminen on muillekin vaikeaa, niin onhan sitä tutkittu, mitä pelkka nimi merkitsee. Haettu tasan samanlaisella hakemuksella sekä supisuomalaisen nimisenä että eri maista peräisin olevilla ulkkarinimillä. Niin vain suomipoika ja -tyttö valitaan mieluummin, vaikka ei edes kielitaidosta kiinni jäisi.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa kannattaisi varmaan kyllä opiskella kieltä.
Mutta tässä kyllä yksi syy siihen, miksi Suomen taloudella ei mene hyvin. Firmat pelkää kaikkea mahdollista, ja mieluummin valittaa työvoimapulaa ku
Et löydä artikkelia? HS:n etusivullahan tuo on ollut koko päivän? Uusavuttomuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sentään sai Te-toimistosta jotain ohjeita. Itse olen maisteri ja en saanut sieltä mitään ohjeita tai edes yhteydenottoa. Ilmeisesti siksi, koska olen maisteri ja siellä *asiantuntijat* korkeitaan AMK-tutkinnon suorittaneita.
No ainakin ne "asiantuntijat" on onnistuneet hankkimaan koulutuksen mistä on hyötyä ja ovat löytäneet töitä...
Aivan turha siis sinun kuvitella olevasi jotenkin "heidän yläpuolellaan" tai heitä parempi.
Oletko kuullut koskaan lukihäiriöstä. Se ei kyllä estä maisteriksi tulemista, mutta teksti ei ole täydellistä. Tiedän. Vaikea käsittää, mutta maisteri täydellinen.
Ei täällä kukaan vaadi mitään kieliopillisesti täydellistä ja virheetöntä tekstiä, mutta tuossa oli kyllä luvattoman paljon logiikkavirheitä. Niitä tuskin voi laittaa lukihäiriön piikkiin.
Mistähän yliopistosta ja tieteenalasta on tämä "maisteri täydellinen" valmistunut?
Tuo ala kyllä työllistää hyvin huonosti. Yksi suomalainen kaverini ei koskaan työllistynyt alalle vaan hankki sitten toisen koulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut koskaan lukihäiriöstä. Se ei kyllä estä maisteriksi tulemista, mutta teksti ei ole täydellistä. Tiedän. Vaikea käs
Logiikkavirheitä? Lol.
Ei päässyt yliopistolle tutkijaksi? Ei tietty, pitäisi olla joko tohtori tai hyväksytty jatko-opiskelija tutkimussuunnitelmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opiskella työllistävää alaa, ei huuhaa-humanismia.
Miten sun kaltaisia id iootteja voi olla olemassa? Humanistisesta tiedekunnasta valmistuu mm. opettajia. Ei kaikki voi olla raksapenoja, kuten sinä. Toki kohta on raksapenatkin työttömiä.
Eli onko sinun (ei id iootin) logiikka nyt se, että jos humanistisesta tiedekunnasta valmistuu myös opettajia, niin sieltä ei voi valmistua huuhaa-humanisteja?
Ihonvärillä pitäisi kai saada ovet auki? Itsekin maisterina asunut ulkomailla ja tein töitä vaatekaupassa... Ja kielitaito oli kunnossa, mutta paikalliset meni työnhaussa suoraan edelle. Näin maailma toimii. Ei tullut mieleenkään soittaa lehteen ja itkeä rasismista.
En löydä artikkelia, mutta kerrotko mikä hänen historia on, ja miten on löytänyt suomalaisen vaimon. Onko vaimokin uussuomalainen? Mitä vaimo tekee elääkseen?
Ja oliko tuo maisterinkoulutus tosiaan ympäristöekologian ? Minkälaisia työpaikkoja sillä edes periaatteessa voisi kuvitella ilman (virastotason) kielitaitoa löytyvän? Jossain yliopiston tutkijakamarissa? Mitä paikkoja hän oli hakenut ?