Millä nimellä puhut itsestäsi lemmikillesi? OV
Kommentit (53)
Kissalle olen äiti, joskus myös mamma, joskus kultani kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Hyi mitä porukkaa
Olet ahdasmielinen yök.
Miksi lässyttäisin koiralle kuka minä olen. Kyllä se tietää sanomattakin kuka olen. Joten sano mitään itsestäni koiralle.
Omalla nimelläni. Muuten kyllä lässytän ja lepertelen, mutta en ole koskaan ajatellut kissoja lapsinani, enemmänkin kämppäkavereina.
Koiralle puhuessa käytän omaa nimeäni, mutta kissalle puhuessa viittaan itseeni pomona ihan vain ärsyttääkseni kissaani, kun se luulee olevansa minun yläpuolella. M28
Lapsilleni olen äiti, mutta koiralle mamma. En muista mistä se silloin kymmenen vuotta sitten lähti Jotenkin tuntuisi vaan oudolta sanoa koiralle, että kohta Kirsi (tms.) antaa, tule Kirsin viereen eli kutsua itseään omalla etunimellä. On se vaan niin rakas 💕
Mamma antaa Uuno neidille ruokaa.
Pia (lausutaan Piia) eli etunimelläni.
Äiti kissallemme. Mieheni on isukki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lässyttäisin koiralle kuka minä olen. Kyllä se tietää sanomattakin kuka olen. Joten sano mitään itsestäni koiralle.
Ei ole kysymys siitä lässytätkö lemmikillesi, vaan siitä millä nimellä kutsut itseäsi lemmikillesi.
Meillä oli ensin tyttäreni kissa, joten aloin kutsua itseäni mummuksi. Se jäi, vaikka tuli oma kissa, ja tytär muutti pois kissoineen. Mieheni on pappa. Kun puhumme keskenämme kissasta, sanomme tyttö tai neiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse nimitellä itseäni lemmikeilleni.
Kiristääkö piposi?
Ei yhtään. Huomasin vain aloitusta lukiessani, että kymmenien vuosien aikana ei ole koskaan tarvinnut koirille selittää, että nyt Arska tai pappa tekee tätä. Näkyy täällä olevan muutama muukin täyspäinen lemmikin kanssa eläjä.
Lyhyesti ja ytimekkäästi emo. :p