Lähiöravintolat alkoivat myydä 39 euron lounasta
Kellä on varaa käydä noilla hinnoilla lounaalla? ihan järjetöntä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jutusta oli linkki Helsingin uutisten juttuun ja luin sen. Kyseessähän on fancy dining lounasmenu, joka tarjoillaan pöytään. Tarjolla on myös edullisempi päivän pasta, 14€, joka sekin tarjoillaan pöytään. Haastatelluista lounastelijoista yksi kehui sitä, että on kiva kun on edes yksi lounaspaikka, jossa on jotain muuta kuin pitsaa tai kebabia tarjolla. Tuo on selkeästi sellainen parempi lähiöravintola ja ilmeisen tasokas, Google-arvosteluja on 30kpl keskiarvolla 4,9.
Tuo on Aurinkolahdessa, missä on rantarivissä ihan arvokkaita asuntoja. Tuollaiset merenrantakämpät on eläkeläisten suosiossa. Olen itse asunut Herttoniemenrannassa merenrantayhtiössä ja siellä kuvio tuntui olevan se, että kun lapsiperhe muuttaa pois, niin tilalle tulee eläkeläispariskunta. Sielläkin oli hyvä lähiöravintola, minne ihmiset tulivat kauempaakin. Ja meidänkin yhtiöstä pari vanhempaa pariskuntaa kävi siellä ainakin 2-3 kertaa viikossa syömässä fine d
Tämä on ihan ok. Jos haluaa käydä asiakkaan kanssa vähän paremmalla lounaalla tai viedä sukulaiset vaikka synttärilounaalle. Hyvä että on hieman "juhlavampi" arkimenu, pöytiin tarjoilu, eikä mikään törkyhinta laatuun nähden.
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys jollain yrityksistä. Ai yritys ei saisi kuluttaa tilikaudella rahojaan mihin haluaa? Kaikki pitäisi jättää voitoksi josta maksetaan veroa?
Seuraavaksi sitten keväällä kitistäisiin siitä, että yritys maksaa voitoistaan osinkoja yrittäjille 😂
Paras ilmeisesti olisi ettei yrittäjä tee mitään. Työttömänä olisi paras olla.
Eipä taida verottaja hyväksyä työläisten lystin pitoa verovähennyksiin, eikä muitakaan lomamatkoja Suomeen tai ulkomaille. Suomea kuitenkin mainostetaan tasa-arvo maana maailmalla jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo käsitys jollain yrityksistä. Ai yritys ei saisi kuluttaa tilikaudella rahojaan mihin haluaa? Kaikki pitäisi jättää voitoksi josta maksetaan veroa?
Seuraavaksi sitten keväällä kitistäisiin siitä, että yritys maksaa voitoistaan osinkoja yrittäjille 😂
Paras ilmeisesti olisi ettei yrittäjä tee mitään. Työttömänä olisi paras olla.
Eipä taida verottaja hyväksyä työläisten lystin pitoa verovähennyksiin, eikä muitakaan lomamatkoja Suomeen tai ulkomaille. Suomea kuitenkin mainostetaan tasa-arvo maana maailmalla jossa kaikki ovat tasa-arvoisia.
Arvokasta tietoa minulle yrittäjälle tämä, että voin laittaa lomamatkani jatkossa "verovähennyksiin". Olen menettänyt paljon rahaa, kun en aikaisemmin ole niin tajunnut tehdä.
Oikeasti, jos tietämys näistä asioista tulee Esson baarin tietotoimistolta, kannattaa informaatio tarkastaa toisesta lähteestä, ennen kuin avautuu julkisesti. Näissä asioissa ollaan nykyään hyvin tarkkoja, ainoastaan liiketoimintaan suoraan liittyviä kuluja voi maksaa firman piikkiin. Esim. lomamatka Leville ei tällainen ole, ei sellaista voi laittaa edustuskuluihin.
Itse menin koronarajoitusten aikaan Ruotsiin töihin, sinne päästäkseen piti olla negatiivinen testitulos. Laitoin parin sadan hintaisesta testistä digitaalisen kuittikopion kirjanpitäjälleni. Hän iilmoitti, että merkitsee kulun palkakseni, koska verottaja ei sitä tule kuitenkaan hyväksymään liiketoiminnan kuluksi. Siitä huolimatta, että rajanylitys tapahtui nimenomaan töiden vuoksi. (asia olisi ollut eri, jos olisin käynyt työterveydessä -jollaisesta minulla ei yksityisyrittäjänä ole sopimusta). Näin tarkaksi on nykyään mennyt.
Tuosta jutusta oli linkki Helsingin uutisten juttuun ja luin sen. Kyseessähän on fancy dining lounasmenu, joka tarjoillaan pöytään. Tarjolla on myös edullisempi päivän pasta, 14€, joka sekin tarjoillaan pöytään. Haastatelluista lounastelijoista yksi kehui sitä, että on kiva kun on edes yksi lounaspaikka, jossa on jotain muuta kuin pitsaa tai kebabia tarjolla. Tuo on selkeästi sellainen parempi lähiöravintola ja ilmeisen tasokas, Google-arvosteluja on 30kpl keskiarvolla 4,9.
Tuo on Aurinkolahdessa, missä on rantarivissä ihan arvokkaita asuntoja. Tuollaiset merenrantakämpät on eläkeläisten suosiossa. Olen itse asunut Herttoniemenrannassa merenrantayhtiössä ja siellä kuvio tuntui olevan se, että kun lapsiperhe muuttaa pois, niin tilalle tulee eläkeläispariskunta. Sielläkin oli hyvä lähiöravintola, minne ihmiset tulivat kauempaakin. Ja meidänkin yhtiöstä pari vanhempaa pariskuntaa kävi siellä ainakin 2-3 kertaa viikossa syömässä fine dining -tasoista ruokaa.
Ei tuo 30+ euron menu tietenkään ole tarkoitettu sellaiseen jokapäiväiseen lounasteluun. Mutta jos sattuu tuolla päin asumaan ja haluaa syödä välillä paremmin, niin tasokas lähiöbistro on ihan varteenotettava vaihtoehto sille, että lähtee hilautumaan keskustaan asti. Tuollahan pystyy syömään illallakin. Kun on illalla käynyt ajan kanssa testaamassa ravintolan ja havainnut sen hyväksi, niin helpommin tulee houkutus hemmotella itseään myös lounaalla.