Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko erilaisiin sijoitusasiantuntijoihin luottaa?

14.11.2023 |

Kannattaako uskoa kaikenlaisiin asiantuntijoihin sijoituksissa vai onko parempi ottaa riskejä ja oppia omista virheistään? Lyhyesti sanottuna etsin erilaista kirjallisuutta ja löysin kirjoittajan David Leroux, joka kirjoittaa erilaisista sijoituksista kryptovaluuttoihin ja osakkeisiin. Löysin vielä yhden hänen kirjansa, joka on kirjoitettu erityisesti https://cryptohorizon.pro/ -sijoitusplatformille. Joten kysymys kuuluu, voiko tällaisiin asiantuntijoihin luottaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti luotat sokeasti näihin asiantuntijoihin, miettimättä yhtään itse. He ovat sinua viisaampia ja ovat tehneet ajatustyön sinun puolesta valmiiksi. Puhumattakaan siitä, että heillä ei tietenkään ole mitään sidonnaisuuksia tai omaa lehmää ojassa. Kaikki yhteen koriin kiinni ja heti ilman oppirahoja. Sijoitat riskisiin kohteisiin, niin saat isoimmat voitot ja omaisuuteesi kasvaa pitkässä juoksussa Hurjaaa vauhtia.

Vierailija
2/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi sijoittamista mainostetaan koko ajan? Jotta voi tienata pitää saada joku ostamaan ja kuka onkaan parempi ostaja kuin kokematon räkänokka. Voihan noita sijoituskirjoja lueskella, mutta lopulta kokemus on se millä tienaa. Eli aloita pienillä summilla ja seuraile miten käyrät liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Osuuspankin Private Banking. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
4/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasta nyt ainakin, minkälainen tuotto heidän esimerkkisalkuissaan on ollut vaikka viimeisten parin-kolmen vuoden aikana ja vertaa pörssin keskitilanteeseen ja kehitykseen tuolla aikavälillä. 

Riskitasonhan määrittelet itse, korkeariskisissä on mahdollisesti suurempi tuotto-odotus kun matalariskisissä (mm. rahastot) jotka ovat enemmänkin pitkän aikavälin sijoituksia. Tuolla on jos jonkinlaista salkunhoitaja, osa hallitsee hommansa, osa taas tuntuu heittelevän noiden ostojensa kanssa ihan noppaa asiakkaan varoilla.

Vierailija
5/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nordean Private Banking, ei riitä itsellä osaaminen ja aika seurata kursseja kovin tiivisti einkä jaksia mitään lyhytaikasta treidaamista. Voihan sitä luottaa mihin huippuasiantuntijaan vaan mutta sijoittamiseen vaikuttaa niin moni asia (mm. maailmantilanteen heilahtelut) että mitään takeita ei ole siitä' että sijoituksesi menestyisi siitäkään huolimatta. Itse on päätettävä joka tapauksessa sijoittamisen aikajänne ja riskit jotka haluat ottaa. Itse kokosin pienen suomi-yhtiöistä koostuvan osakesalkun pankin neuvojan kanssa käytyjen rahastojen lisäksi, se on on nyt melkein 20% tappiolla...

Vierailija
6/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liikaa rahaa niin toki kannattaa sijoitusasiantuntijoihin luottaa. Jos on vähän rahaa, ei kannata.

Vierailija
7/7 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasiantuntijat on verrattavissa gigantin myyjiin.