Vanhin omistamasi esine
Mikä on vanhin kotoasi löytyvä huonekalu tai tavara?
aloitan: sormus 80-luvulta
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ikää, mutta sellanen hellan levyllä lämmitettävä silitysrauta.
Tai itseasiassa muutama iso-isovanhempien valokuva 1800-luvun puolelta.
Teatterikiikarit 1700-luvulta. Isoäidin suvun peruja.
Ruotsalainen kolikko vuodelta 1762.
Isotädin lipaston peili, n. 1930-luvulta.
Mun omani eli 15v ostamani jälkiruokakulhot. Ne pitää antaa venäläisen insinöörin äidille ja mun lähteä Leningradiin. Vanhemmat sanoivat, ettei kotiin ole tulemista että haluavat musta eroon. No se insinööri oli kamala, puukko taskussa, niin kotiin oli mentävä. Äiti ei puhunut moneen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Mun omani eli 15v ostamani jälkiruokakulhot. Ne pitää antaa venäläisen insinöörin äidille ja mun lähteä Leningradiin. Vanhemmat sanoivat, ettei kotiin ole tulemista että haluavat musta eroon. No se insinööri oli kamala, puukko taskussa, niin kotiin oli mentävä. Äiti ei puhunut moneen päivään.
Täh?
Muutama suvussa kulkenut koru 1800-luvulta ja 1900-luvun alusta.
Sinetti/vaakunasormusta käytän joskus, muut ovat hautautuneet korulaatikon pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Mitä täh? Mun elämääni silloin kun olin nuori.
Entä jos jonkun esineen ruuvi on kauan kiertänyttä metallia? Kierrätys.
Arkku myöhäiseltä 1800-luvulta, ollut aikoinaan jonkun esi-isän. Nyt toimii kukkapöytänä ja joululahjapiilona .
3,52 miljardia vuotta vanhoja suomalaiisia kiviä joita olen poiminut maasta.
Keisari Konstantinuksen raha 300-luvulta jKr. Näitä on löytynyt paljon eikä raha ole mitenkään rahallisesti arvokas, mutta siihen liittyy paljon historiallisia merkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
3,52 miljardia vuotta vanhoja suomalaiisia kiviä joita olen poiminut maasta.
3 520 000 000 vuotta vanhoja kiviä siis.
Billnäs rulokaappi, jostain vuodelta ennen 1950 koska valmistus loppui silloin, kunnostamani ruokapöydn tuolit vuodelta 1945, senkki vuodelta 60-70...monia muita. Minulla on lähinnä vanhoja huonekaluja.
Kengät vuodelta 1930.
Vanhin omani alusta alkaen oleva esine: Nalle jonka sain 1v synttärilahjaksi vuonna 87.
Vanhin perimäni esine: Peili/kampauspöytä 50-luvulta.
En tiedä ikää, mutta sellanen hellan levyllä lämmitettävä silitysrauta.