Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haastatellaanko kaupungin työpaikkoihin hakijoita jo hakuaikana?

Vierailija
14.11.2023 |

Vai käsitelläänkö kaikki hakemukset vasta sitten kun hakuaika on mennyt umpeen?

Mietin vain, missä vaiheessa kannattaa luopua toivosta paikan suhteen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kaupungin?

Vierailija
2/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni sekäö että.- Olen osallistunut hakuihin, joissa olen ollut haastattelussa ennen kuin hakuaika on päättynyt mutta olen päässyt haastatteluun tai ollut pääsemättä haastatteluun vasta hakuajan umpeuduttua. - Esimerkiksi tänään sain viestin paikasta, jossa kiittivät hakemuksesta ja kertoivat, että ovat valinneet haastateltavat. Ja koska en ole saanut kutsua haastatteluun, niin ilmeisestikään en tule tuota paikkaa saamaan.

Tsemppiä ja lujasti Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kaupungin?

Porin, mutta jotenkin oletin, että kaupungeilla olisi aika yhteneväiset käytännöt näissä asioissa.

Olen kyllä ennenkin hakenut kaupungin työpaikkoja, mutta en ole ikinä päässyt haastatteluun asti, joten en tiedä, missä vaiheessa prosessia haastattelukutsua voisi odottaa.

Vierailija
4/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni sekäö että.- Olen osallistunut hakuihin, joissa olen ollut haastattelussa ennen kuin hakuaika on päättynyt mutta olen päässyt haastatteluun tai ollut pääsemättä haastatteluun vasta hakuajan umpeuduttua. - Esimerkiksi tänään sain viestin paikasta, jossa kiittivät hakemuksesta ja kertoivat, että ovat valinneet haastateltavat. Ja koska en ole saanut kutsua haastatteluun, niin ilmeisestikään en tule tuota paikkaa saamaan.

Tsemppiä ja lujasti Ap

Kiitoksia! Minulla on ollut samanlainen vaihteleva kokemus muiden hakujen kanssa, mutta kaupungille en ole ikinä päässyt haastatteluun, joten en tiennyt millainen käytäntö siellä on. Olen vain lopussa saanut tiedon, että työhön valittiin joku muu.

No, täytynee odotella vielä sitten. Tsemppiä itsellesikin, eiköhän tämä tästä vielä :)

Vierailija
5/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja lujasti Ap

Kiitoksia! Minulla on ollut samanlainen vaihteleva kokemus muiden hakujen kanssa, mutta kaupungille en ole ikinä päässyt haastatteluun, joten en tiennyt millainen käytäntö siellä on. Olen vain lopussa saanut tiedon, että työhön valittiin joku muu.

No, täytynee odotella vielä sitten. Tsemppiä itsellesikin, eiköhän tämä tästä vielä :)

Lisään vielä, että yhdeltä rekryfirmalta sain kutsun haastatteluun vasta kuukauden kuluttua hakuajan päättymisestä...

Vierailija
6/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aika heti hakuajan päätyttyä kutsutaan haastatteluun. Usein tehtäviin saattaa olla jo "valittuna" joku, joka on hommaa tehnyt määräaikaisena eli ulkopuolelta tulevan täytyy olla "todella pätevä" tullakseen valituksi.

Vierailija
7/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kaupungin?

Porin, mutta jotenkin oletin, että kaupungeilla olisi aika yhteneväiset käytännöt näissä asioissa.

Olen kyllä ennenkin hakenut kaupungin työpaikkoja, mutta en ole ikinä päässyt haastatteluun asti, joten en tiedä, missä vaiheessa prosessia haastattelukutsua voisi odottaa.

Ei edes kaupungin sisällä ole yhteneväisiä käytäntöjä. Lisäksi tämä riippuu vähän siitä, minkä tason tehtävästä on kysymys. Mitä korkeammalla tasolla, niin sitä todennäköisemmin odotetaan hakuajan loppuun, ennen kuin haastattelut aloitetetaan. 

Vierailija
8/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kaupungin?

Käytännöt eivät ole yhteneväiset aina edes saman kaupungin sisällä, ainakaan isommissa kaupungeissa.  Itse sain kutsun kesken rekrytointi prosessin kun taas kaverini sai haastattelu kutsun vasta kun hakuaika oli päättynyt. - Haimme kyllä eri tehtäviä  ja eri toimialoilta.

Kaupunkien ja kuntien osalta on sanottava kiitoksella se, että jokaiselta olen saanut toistaiseksi aina jonkinlaisen vastauksen. Kun taas kaikilta yksityisiltä toimijoilta en ole saanut ensimmäsitäkään reagointia tai vahvhistusta edes siitä, että ovatko vastaanottaneet hakemukseni. - Ei luulisi olevan nykyaikana iso vaiva lähettää vaikka autreplay vastaus silloin kun hakemuksen on toimttanut netin kautta e. siten kuin hakuilmoituksessa on pyydetty/ toivottu hakijoita hakemuksien toimittamista. 

Vierailija
9/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ja lujasti Ap

Kiitos kiitoksestasi. - mukavaa havaita, että täällä on joku itseni kanssa samassa tai ilm ainakin samantapaisessa tilanteessa. - Tämä palsta on muuten vaarallinen paikka täällä voi saada toki sekä uskomatonta vertaistukea mutta tietysti osalta myös annoksen kuraa niskaansa - toisnaan aiheesta toisinaan aiheettomasti. - Vaarallien siksi, että tänne saattaa huomaamattaa jäädä koukkuun ja käyttää täällä pöllöilyyn ihan liian paljon aikaa; vaikka sitä aikaa nyt työttömänä ollessa onkin toisella tavoin, vaan miten sen kaiken ajan osaisi käyttää fiksuiten(?)

Vierailija
10/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aika heti hakuajan päätyttyä kutsutaan haastatteluun. Usein tehtäviin saattaa olla jo "valittuna" joku, joka on hommaa tehnyt määräaikaisena eli ulkopuolelta tulevan täytyy olla "todella pätevä" tullakseen valituksi.

Riittää, että määräaikaisena on tehnyt työnsä ja haluaa vakinaisen/määräaikaisen jatkon. Esimerkiksi aikoinaan virkaan, jossa ei tarvitse oikeastaan muuta kuin osata liikennesäännöt valittiin pelkän peruskoulun suorittanut henkilö, joka oli ollut viransijaisena, kun tuli tieto, ettei viranhaltija pysty palaamaan takaisin ja virka piti laittaa julkiseen hakuun, koska kaupungin virka. Hakijoista osalla oli jopa ylempi korkeakoulututkinto, mutta ei kukaan valittanut päätöksestä.

Vierailija
11/11 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne palkataan ensisijaisesti omat tutut. Jos ne loppuvat, niin määräaikaisuuksien kautta. Pitää olla hyvä koulutus ja hyvät paperit, jos meinaa päästä ulkopuolisena sisään suoraan vakipaikkaan. Olen ollut 2 vuoden ajan kiintiöhaastateltava. Turunen poistui kokouksesta ja Turunen tuli valituksi. Annastiina oli meillä jo tekemässä tätä tehtävää, niin valitsimme Annastiinan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi