50-v bileet kotona, vinkkejä?
Ajattelin, että voisin pitää lähipiirille (n. 16-20 hlöä) rennot bileet kotona ensi kevään viiskymppisten kunniaksi. En halua mitään isoja bileitä ja vuokrata juhlatilaa vaan tämä reilun 100 neliön kämppä saa nyt riittää. Tilaa ei liikaa, mutta seisova pöytä -tyyppisesti tarjoilut, jotka voi sitten syödä mistä tilaa löytyy.
Suosituksia tarjoiluun ottaisin vastaan ja kuulostaako sellainen juomapolitiikka tyhmältä, että minä tarjoaisin boolia (riittävästi) ja muut mahdolliset juomat jengi toisi mukanaan? Nyt ei budjetti taitaisi riittää koko alkoholitarjoilun kattamiseen ja en mihinkään Superalkoon tässä kyllä taida lähteä
Mitä ohjelmanumeroita voisi olla? Joku tietokilpailu? Musiikkiin liittyvää jotain? Kiitos ehdotuksista etukäteen! :)
Kommentit (58)
Kuulostaa hyvältä, itse lähtisin mieluusti ap:n kuvaamiin bileisiin.
Leikit ehkä unohtaisin, sen sijaan vaikka esille kaveri- /vieraskirja..
Kutsuun tyyliin Talo tarjoaa boolia, muuta jos kaipaat tuothan itse, tarjolla myös pientä purtavaa, asu vapaa mutta suotava- villasukat pakolliset!
Vierailija kirjoitti:
No, kun tiedät, että olette juhlimassa lähipiirissä, jossa kotikutoisuus on tyylinä tuttu ja sopiva, mitä oikein kysyt?
En kysynytkään mitään ovatko kotibileet ok, vaan täällä heti sitä kohtaa hyökättiin. Kyselin ohjelmanumeroista ja tarjoiluista suosituksia! T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä..ai että boolia ja omat juomat? Kuka tarjoaa jotain hirveää boolia? Ymmärrän et joku köyhä opiskelija mutta ei kukaan aikuinen halua juoda jotain boolilitkua juhlissa. Tarjoa skumppaa, viiniä ja ehkä olutta. Hae vaikka Virosta juotavat mutta älä nyt boolia. Ja palkkaa pari tarjoilijaa ravintolan ammattikoulusta ja sieltähän saa myös catering palvelut? Jotain rajaa please
No okei, jos sä oot joutunutkin juomaan järkkyy boolii niin se on voi voi.
Ei ole mitään syytä järjestää 50-v juhlia, jos siihen ei ole varaa. Eli olettaa, että juhliin tulevat vieraat tuovat omat juomansa. Sellainen voi olla joku kaveriporukan tapaaminen mutta ei jonkun yksittäisen ihmisen 50-v juhlat. Sitä paitsi, ei joku olut ja hanaviinit nyt edes hirveän paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Bileet? Olet 50 etkä 20.
Aion itse järjestää kaikkien aikojen megabileet, kun täytän pian 50v. Technoa, rokkia, ilotulitus, iso screen hyvällä äänentoistolla, valkovenäläistä boolimaljassa jne. jne. Haaveilen myös miespuolisesta stripparista esiintymässä. Tylsät pakkosukulaiset jätän pois. Ja kaiken muunkin tylsyyden. Kun on toinen jalka haudassa, niin just sitä mitä itse haluaa.
50v BILEET?? 🤣
Täytät 50!! et 20. Tsiisus.
Ohjelmanumeroiksi elettyjen vuosikymmenien trendejä: hulavanne, sikapeli, Trivial pursuit, Lemmings..
Tarjottavaksi niin ikään Janssonin kiusaus, jauhelihapitsa, n-sanan suukkoja, kampaviinerejä..
Juomaksi 1-2 koppaa Magyaros-viiniä ja sinistä nunnaa. Snapsiksi voi tarjota salmiakkikossua.
Vieraat (jotka kaikki naisia oletan) voisivat myös pukeutua kunkin vuosikymmenen tunnetuimmaksi naisjulkkikseksi.
70-luku: Armi Aavikko
80-luku: Riitta Väisänen
90-luku: Kikka
00-luku: Johanna Tukiainen
2010-luvulta ei enää tule ketään erityistä mieleen.
Onks teil pilleet vai?
-Sauli Kiviranta
Vierailija kirjoitti:
Vieraat (jotka kaikki naisia oletan) voisivat myös pukeutua kunkin vuosikymmenen tunnetuimmaksi naisjulkkikseksi.
70-luku: Armi Aavikko
80-luku: Riitta Väisänen
90-luku: Kikka
00-luku: Johanna Tukiainen
2010-luvulta ei enää tule ketään erityistä mieleen.
Paskoja ehdotuksia. Ei kaikkia huvita velloa menneessä.
Juomat ja ruuat pitää tarjota - sanomattakin selvää.
Buffa on fine, kunhan ei ole mitään karjalanpaistia ja pottuja.
Ohjelmanumerot...palkkaisin vaikka jonkun esiintyjän illalla, tulishow tai tankotanssi tms. vastaava jos pakko on. Muutoin menisin ihan bändillä.
Pieniä partyniksejä voi tehdä, että ihmiset saa juttelemaan muillekin kuin tutuille.
Itse asiassa tulikin juuri mieleeni yhden kaveripariskunnan yhteiset synttäribileet. Kutsussa ilmoitettiin että lahjoja ei haluta vaan sen sijasta voi tuoda booliaineksia. Oli vieläpä ilmoitettu että boolit tehdään vain niistä aineksista joita tuodaan eli muuten ei boolia ole jos kukaan ei mitään tuo :D Se oli musta hauska idea ja toimi hyvin. Porukalla kiva miettiä mitä aineksia yhdistelee toisiinsa ja parhaat boolihan syntyy ilman ohjeita. Kiva ohjelmanumero ja toisaalta, kenelläkään ei ole mitään lahjaongelmia, sen kun hakee vaan juotavaa mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
50v BILEET?? 🤣
Täytät 50!! et 20. Tsiisus.
Siellä taas yks niin helv*tin hauska tyyppi! Not.
Omat juomat kuulostaa hyvältä! Itse en nimittäin tykkää yhtään oluesta, enkä väkevistä, niin mielelläni tuon aina omat mieleiset juomani pirskeisiin kuin pirskeisiin.
Seisovapöytä myös hyvä!
Ohjelmanumero vois olla esim. omat Olympialaiset.
Periaatteessa olen myös sitä mieltä, että vieraiden ei pitäisi tuoda juhliin omia juomia. Mutta toisaalta jos paikalle kutsutaan todellakin vain läheisimmät ihmiset, niin heille kyllä varmasti kehtaa sanoa ettei ole varaa koko porukkaa "juottaa", että omat pullot mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä..ai että boolia ja omat juomat? Kuka tarjoaa jotain hirveää boolia? Ymmärrän et joku köyhä opiskelija mutta ei kukaan aikuinen halua juoda jotain boolilitkua juhlissa. Tarjoa skumppaa, viiniä ja ehkä olutta. Hae vaikka Virosta juotavat mutta älä nyt boolia. Ja palkkaa pari tarjoilijaa ravintolan ammattikoulusta ja sieltähän saa myös catering palvelut? Jotain rajaa please
Juu toki pöytiintarjoilu pitää olla ja tarjoilijattarilla tärkätyt essut.
Joo mä muistan kun mun isoäiti täytti 50 joskus 70-luvun alussa, silloin oli tollasta. Ei toki alkoholia mutta kaffetarjoilu. Mammalla peruukki ja crimpleneleninki, kukkameren ympäröimänä otti vastaan hyvänonnen ja jumalan siunauksen toivotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu toki pöytiintarjoilu pitää olla ja tarjoilijattarilla tärkätyt essut.
Joo mä muistan kun mun isoäiti täytti 50 joskus 70-luvun alussa, silloin oli tollasta. Ei toki alkoholia mutta kaffetarjoilu. Mammalla peruukki ja crimpleneleninki, kukkameren ympäröimänä otti vastaan hyvänonnen ja jumalan siunauksen toivotuksia.
Kuulostaa aika herttaiselta. :)
No, kun tiedät, että olette juhlimassa lähipiirissä, jossa kotikutoisuus on tyylinä tuttu ja sopiva, mitä oikein kysyt?