50-v bileet kotona, vinkkejä?
Ajattelin, että voisin pitää lähipiirille (n. 16-20 hlöä) rennot bileet kotona ensi kevään viiskymppisten kunniaksi. En halua mitään isoja bileitä ja vuokrata juhlatilaa vaan tämä reilun 100 neliön kämppä saa nyt riittää. Tilaa ei liikaa, mutta seisova pöytä -tyyppisesti tarjoilut, jotka voi sitten syödä mistä tilaa löytyy.
Suosituksia tarjoiluun ottaisin vastaan ja kuulostaako sellainen juomapolitiikka tyhmältä, että minä tarjoaisin boolia (riittävästi) ja muut mahdolliset juomat jengi toisi mukanaan? Nyt ei budjetti taitaisi riittää koko alkoholitarjoilun kattamiseen ja en mihinkään Superalkoon tässä kyllä taida lähteä
Mitä ohjelmanumeroita voisi olla? Joku tietokilpailu? Musiikkiin liittyvää jotain? Kiitos ehdotuksista etukäteen! :)
Kommentit (58)
Eli oot syntyny -74. Sillon ei autoissa ollu niskatuet vakiona eikä turvavyöpakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 50-v juhlissa pitää tarjota vieraille, ei mitään nyyttäreitä tai omia pulloja. 20-v juhlat on eri juttu. Kutsut sen verran vieraita kuin on varaa kestiå.
No olen kyllä siitä samaa mieltä, että ehkä hieman noloa pyytää tuomaan niitä omia juomia. Lähipiirini on vaan tuon verran kuin kirjoitin, sillä sisaruksia puolisoineen on sekä miehellä että minulla useita ja ketään en halua jättää pois. No pitää funtsia vielä.T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 50-v juhlissa pitää tarjota vieraille, ei mitään nyyttäreitä tai omia pulloja. 20-v juhlat on eri juttu. Kutsut sen verran vieraita kuin on varaa kestiå.
Ei ole mitään pitää olla just näin sääntöjä! Musta olis vaan kivaa jos kaveripiirin kesken edelleen vois pitää kotibileitä samaan malliin kuin nuorena. Ärsyttää kun aina pitää olla aikuismaisesti ja sivistyneesti.
Tuossa iässä jo oma menestys tuodaan esille varaamalla juhlatila jos jo huomattavan paljon vieraita.
Sovi tapaaminen lähi rannalla missä on grilli. Kutsuun ilmoitus paikka, Omat juomat ja grillattavat tuoteet,mitä itse haluavat syödä.Rento mieli ja puketuminen, pidetään siis nytti keskstit ilman lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Sovi tapaaminen lähi rannalla missä on grilli. Kutsuun ilmoitus paikka, Omat juomat ja grillattavat tuoteet,mitä itse haluavat syödä.Rento mieli ja puketuminen, pidetään siis nytti keskstit ilman lahjoja.
Synttärit on keväällä, ja oli vuodenaika mikä tahansa, aika riskaabelia suunnitella pelkän ulkotilan varaan yhtään mitään.
Jos ei tuohon ikään mennessä osaa järkätä bileitä, niin kannattaa odotella vielä 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jumalauta pitää omat juomat-bailuja viisikymppisenä? Kuolen 😂
Vedä sinää jonne näppiis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pitää olla just näin sääntöjä! Musta olis vaan kivaa jos kaveripiirin kesken edelleen vois pitää kotibileitä samaan malliin kuin nuorena. Ärsyttää kun aina pitää olla aikuismaisesti ja sivistyneesti.
Ja kaikki esittää että on niin kivaa, vaikka oikeesti kaikki mieluummin juhlis nuoruuden malliin.
Ap vielä tässä. Sen verran tiedoksi vielä, että minä ja sisareni (35-55 välillä) ollaan kaikki tosi rentoja ja kotibileitä pidetään vähän väliä mistä tahansa syystä eli sikäli kukaan ei vieraista varmasti olisi moksiskaan kotikutoisuudesta :)
Vaikutat juuri tyypilliseltä junttibileiden järjestäjältä; tyypiltä joka jäi vähän lapseksi henkisesti. Anna palaa.
Kotibileet ehdottomasti! Boolia ja naposteltavaa, musaa ja seurustelua. Muuta ei tarvita :)
Hyvältä kuulostaa ap! Jotkut täällä aukoo päätään selvästikin ihan vaan piruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat juuri tyypilliseltä junttibileiden järjestäjältä; tyypiltä joka jäi vähän lapseksi henkisesti. Anna palaa.
Ans ku mä arvaan. Olet mielialalääkkeillä käyvä läski rumilus jolla ei ole yhtään ystävää joka tulisi 50-vuotisjuhliisi.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, en kyllä sinuna heitteleisi henkisestä kypsyydestä.
Tässä useammat viiskybäset tullut juhlittua parin viime vuoden aikana. Ja kyllä ne rennot kotibileet ovat olleet kaikista hauskimpia. Ihan riittävästi tässä on muutenkin kaiken maailman pönotysjuhlia vietettävänä. Mutta ei tosiaan mitään omat pullot -mukaan juttua, totta kai juomat pitää tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen lapsi ole henkisesti -ainakin osittain ja erittäin ylpeä siitä :) Ja ehkä hieman junttikin, se ei haittaa. Olen kuitenkin akateemisesti koulutettu, harrastan myös korkeakulttuuria ym snobismia, mutta en anna minkään statuksen tai muun syyn estää pitämästä hauskaa sillä tavalla kuin itse tykätään -vaikka sitten junteilla kotibileillä ;)
t. Ap
Siis mitä..ai että boolia ja omat juomat? Kuka tarjoaa jotain hirveää boolia? Ymmärrän et joku köyhä opiskelija mutta ei kukaan aikuinen halua juoda jotain boolilitkua juhlissa. Tarjoa skumppaa, viiniä ja ehkä olutta. Hae vaikka Virosta juotavat mutta älä nyt boolia. Ja palkkaa pari tarjoilijaa ravintolan ammattikoulusta ja sieltähän saa myös catering palvelut? Jotain rajaa please