Oletko koskaan ollut niin sairas, ettei jaksa edes lähteä lääkäriin?
Eikä ambulanssia viitsi soittaa vasta kuin viimeisessä hädässä.
Kommentit (8)
Ei mutta kerran oli niin kovat äkillisesti alkaneet kivut, että oksensin ja jouduin ottamaan särkylääkettä pystyäkseni menemään edes bussilla lääkärille. Normaalisti kuljen parin kilometrin matkan kävellen. Kun sain lääkekuurin johonkin limapussin tulehdukseen se tehosi onneksi nopeasti kipuun ja kivun loppuminen aiheutti elimistössä jännän reaktion, jossa kaikki lihakset värisivät kevyesti puolisen tuntia.
Olen. Tosin kysymys ei ollut jaksamisesta. Kävin saunassa, söin porkkanan ja puuron. Sen jälkeen menin makoilemaan sohvalle ja katsomaan televisiota.
Yhtäkkiä vatsani kipeytyi ja kipu yltyi vauhdilla. Tuli aalloissa tiheällä tahdilla ja oli voimakasta. Lähdin kohti vessaa ja voimat loppuivat vessan lattialle.
Makasin siinä selälläni kun maailma alkoi mustenemaan. Apua en pystynyt huutamaan tai liikkumaan, että soittaisin apua. Ajattelin sitten, että tähän minä kuolen.
Heräsin myöhemmin vessan lattialta kaikki vaatteet läpimärkinä hiestä ja heikoin jaloin kävelin sohvalle soittaakseni apua, koska puhelimeni oli siellä.
Kun pääsin sohvalle nukahdin välittömästi.
Kyllä. Minä ja mieheni hirveässä vatsataudissa, meillä 3 kuukauden ikäinen vauva kotona. Miehen vanhemmat 300 km päässä, minun vanhempani Suomessa. Asun keskellä Saksaa. Paikallinen Notmütterdienst (hätä-äiti-apu) sanoi suoraa, ettei vatsatautisiin perheisiin kukaan heistä tule.
Ihana naapuri, saksalainen seitsenkymppinen nainen, entinen kätilö, toi meille keittoa aamulla ja illalla, otti tyttömme luokseen useaksi tunniksi joka päivä, syötti korvikkeilla pullosta, pelasti meidät.
Olin sairauden takia (kuumetta yli 39 astetta) niin väsynyt etten lähtenyt sairaalaan, koska olisin todennäköisesti nukahtanut auton rattiin. Seuraavana päivänä heti herättyäni menin sinne.
Aina jos on kipeä ollut, niin ei olisi päässyt lääkäriin. Kotona hoidettu. Onneksi ambluanssia ei ole nyt tarvittu. Apteekki silti olisi tärkeä ja kauppa. Sinkuilla on pelottavat ajat.
Olen ollut niin sairas että en ole pystynyt lähtemään lääkäriin. Silti on haluttu että tulen terveyskeskukseen. Mieheni on sitten kantanut minut sinne ja sieltä on lähetetty kotiin ja sitten on jouduttu kuitenkin soittamaan se ambulanssi.
Kyllä. Mulla oli munuaisaltaan tulehdus, 39 kuumetta ja voimat ihan loppu. Äitini miesystävä kantoi minut autoon ja äitini kanssa veivät päivystykseen. Siellä pääsin paareille makaamaan ja päivystyksestä kärrättiin paareilla viikoksi sairaalaan.