Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hammaslääkäriin mennä kipeänä JOS..

Vierailija
13.11.2023 |

Jos tilanne on semmonen että päällä oleva tulehdus (mulla oli korva-ja silmä- ja kurkunpään tulehdus) on tulehduttanut hampaan johon mulla oli juurihoitoaika varattuna mutta jouduin sen perumaan just pari vk sit alkaneen sairastelun takia. Vielä on siis ihan yskää, nuhaa ja kurkkukipua

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hengität jos nenäsi on tukossa?

Vierailija
2/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi mennä yskäisenä hammaslääkäriiin. Mitä siitä hommasta tulee kun yskit ne suussa olevat jutut pihalle koko ajan. Eihän siinä hammaslääkärikään pysty tekemään tarkkaa työtä, poraa minne sattuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne hammaslääkäriin ja kysy. Joskus on pakko hoitaa tulehtunut hammas infektiosta huolimatta. Pahimmillaan hampaasta lähtenyt tulehdus leviää yleistulehdukseksi, joka sitten hoidetaan teho-osastolla.

Hammaslääkäri on lääkäri. Lääkäriin voi mennä sairaana. Ihminen voi joutua menemään lääkäriin tai hammaslääkäriin myös infektion aikana, koska hoidettava akuutti vaiva on niin kiireellinen, että sen hoitoa ei voi siirtää.

Vierailija
4/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä tauti kun tauti. Ei sinne kuitenkaan saa aikaa seuraavaan pariin vuoteen

Vierailija
5/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hammaslääkäri määrää suun tulehdukseen antibioottikuurin, jotta suu voidaan hoitaa sitten terveenä tai ainakin huomattavasti terveempänä kuntoon. Muistan nähneeni useita v-pen lääkemääräyksiä tuohon tarkoitukseen. Joten nyt soitat, kerrot tilanteen ja saat mahdollisesti kuurin ja hoito siirtyy. Et halua mennä yskimään ja kröhimään sinne hammaslääkärin tuolille.

Vierailija
6/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on nuhaa ja kurkkukipua, perut toki hammaslääkäriajan. Ihan ihme ohjeita täällä. 😃

Toki jos on kova särky, silloin täytyy saada akuuttihoitoa särkyyn taudista huolimatta. Siitähän ei tässä ole kyse ja sellaiset tapaukset hoidetaan keskussairaalassa, jolloin hoitavilla henkilöillä on infektioeristyskamppeet. Ja silloin annetaan vain se välttämättömin ensiapu. 

Vierailija
7/9 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko mennä tauti kun tauti. Ei sinne kuitenkaan saa aikaa seuraavaan pariin vuoteen

Sinne vaan tartuttamaan hoitohenkilöstö niin saadaan kaikki ensi viikon ajat peruttua. 🙄

Vierailija
8/9 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun olin kerännyt rohkeutta mennä hampaanpoistoon leikkauksella (olin pelon takia jättänyt menemättä), niin tuli flunssa. Lämpöä ja kurkkukipu. Soitin ja sanottiin että ei voi tulla jos on lämpöä. Nyt uutta aikaa odottamaan ja hermoilu tulee uudestaan. Olisin jo ollut valmis vaan hoitamaan tämän pois.

Voi kökkö, mitä ironiaa...ensin itse en mene ja sitten kun uskaltaisin, tulen kipeäksi.

Vierailija
9/9 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sen raja, että on lämpöä, ruumiinlämpö kuitenkin vaihtelee päivän aikana. 

Aamulla usein 36.6, mutta takuulla on päivällä korkeampi ajoittain rasituksen ym takia