Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla ujo aikuinen

Vierailija
13.11.2023 |

Uudet ihmiset ja esiintyminen jännittää, puhelimella virastoon tms. soittamista välttelen, en viihdy isommissa porukoissa, lämpenen hitaasti uusille ihmisille, en ikimaailmassa uskalla tehdä aloitteita kiinnostaville miehille, esihenkilön tai muun auktoriteetin puheille meno on todella epämukavaa.... äääh, onko kohtalotovereita? Paljon olen lapsuuden ujoudesta päässyt eteenpäin ja tutussa porukassa olen puhelias ja rento, mutta silti ujostelen edelleen tietyissä tilanteissa ja se tuntuu välillä niin tyhmältä jo reilusti aikuisena. Tunteekohan kukaan muu näin? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole jo muutenkin rankkaa, pitääkö vielä itseään rangaista häpeälläkin.

Vierailija
2/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sitten helpottaa kun olet joku 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin ahdistunut niin on kotiolot olleet liian puutteelliset. Ei se ole sinun syytä. 

Koita nyt tehdä elämästäsi mahdollisimman siedettävää. Ihminen saa olla ujo.

Vierailija
4/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 47 v ja edelleen ujo.

Vierailija
5/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sinulla olla sosiaalisten tilanteiden pelko ujouden sijaan tai sen lisäksi?

Vierailija
6/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siedätin itseni sosiaalisessa ammatissa (opetusala). Nyt keski-iän saavuttaessani olen aika normaali.

Vierailija
7/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä häpeä omaa ujouttani, eikä se ole minun mielestä lähtökohtaisesti huono ominaisuus ihmisessä. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki olisi super-puheliaita ekstroverttejä. Erilaisuus on rikkaus. 

Vierailija
8/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet noin ahdistunut niin on kotiolot olleet liian puutteelliset. Ei se ole sinun syytä. 

Koita nyt tehdä elämästäsi mahdollisimman siedettävää. Ihminen saa olla ujo.

Tämä. Itse en ole luontaisesti ujo vaan temperamenttini on jopa ulospäinsuuntautunut ja olisin ekstroversioon taipuvainen. Ympäristö on muovannut ja pakottanut minusta luonteeni vastaisen. Se on todella energiaa vievää esittää olevansa jotain muuta, mutta ei muutakaan voi. Ei osaa toimia tai olla enää kumpikaan. Yrittää vain selviytyä jotenkin.

Vierailija
9/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Alle 2 vuotta pitää vielä kitua. M38

Vierailija
10/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujouden takia en ole naistakaan löytänyt kun en uskalla lähestyä. Ei ole helppo elää ujouden kanssa.

M37 

Vierailija
11/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on opittu pelko, eli siitä voi myös oppia ulos. Toivoa siis on.

Vierailija
12/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti ujous kun aloin vihaamaan ihmisiä, kannattaa kokeilla.

Vierailija
13/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun.

Vierailija
14/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaisella alalla saa olla ujo nainen. Läppämoottorit saavat rauhassa päteä, ja ne hiljaisemmat välillä pyörittelemme silmiä yhteisymmärryksessä.

Naisena on ehkä helpompaa sikäli, että miehet tekevät sen aloitteen, kun ottaa katsekontaktia tms. Aika pienestä ne tuntuvat hoksaa an kiinnostuksen. Ne jotka eivät tee aloitetta, eivät ole kiinnostuneita, olivat ujoja tai ei. 

Vierailija
15/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
16/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ujoilla on paljon tunteita pinnan alla. Vähän kuin tulivuorilla. Tunteet ei pääse vapauteen ja muiden ihmisten vastaanottamiksi. Vaikka siksi ne on luotu, koettaviksi, tunnettaviksi. Rakkauskin on piilotettuna sisälle. 

Vierailija
17/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on kun pääsee tuosta huumehoidolla Amatsoonian sademetsien syvissä kätköissä kauan kadotetun heimon palveluksessa Shamaanin hoidettavana ajahuoskahuumausaineen alaisuudessa ja kotiin palatessa muistaa vain vanhan kaavan minkä mukaan on elänyt.

Sitä on kuin tiimalasi. Ujous on allapäin ja toinen puoli on päällimmäisenä, mutta eletyn elämän karmit yrittää näyttää vanhaa kaavamaista tapaa elää ujon elämää. Se on kuin varjo tai uni vain. Sitä havahtuu että miksi teen näin, koska tein tätä jo kolmekymmentä vuotta ja haluan nyt jotain muuta.

Ujona olin hiljaa vuosia. Saattoi mennä kolme vuotta etten sanonut sanaakaan kenellekään. Nyt puhun minuutissa enemmän kuin kolmen vuoden aikana ja ihmiset avaavat alistuneet korva-aukkonsa minun käyttööni.

Vierailija
18/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

Muuta luolaan tai luostariin ja eristäydy elämästä. Suotta hakata päätä seinään. Luulisi tuossa iässä tuntevan itsensä ja antavan itsensä ohjaavan itseään.

Vierailija
19/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu et vain pahentunut ujous iän myötä. Tullut kai itsetietoisemmaksi et muut ihmiset ei vain halua mun seuraan. Vielä 19-22 vuotiaana jaksoin ravata kursseilla, kouluilla ja tapahtumissa.

Vierailija
20/33 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu et vain pahentunut ujous iän myötä. Tullut kai itsetietoisemmaksi et muut ihmiset ei vain halua mun seuraan. Vielä 19-22 vuotiaana jaksoin ravata kursseilla, kouluilla ja tapahtumissa.

Vanhemmiten ihmisten piirteet ja parhaimmat osat vain voimistuvat.

Tosi moni kylähullukin eristyy entisestään erikseen muusta kylästä ja kyläläisistä.

Aika normaalia. Lopulta sitä käy vain kerran vuodessa kaupassa hakemassa elintarvikkeet ja taapertaa persejaloillaan tunturin laelle kohti mökkiään.

Ainahän näitä kylähulluja on ollut, jotka ei sovi ja kykene elämään muiden ihmisten kanssa. Se todennäköisesti voimistuu vain vanhemmiten. Lopulta alkaa puhumaan itsekseen ja käyttäytyy vihamielisesti muita ihmisiä kohtaan, koska yksinäisyydessä harhat ja vainoharhat lisäntyy. Mielikuvitus ei katoa mihinkään. Sitä kokee muut uhkaksi ja alkaa vihaamaan ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi