Kertokaapa parhaat vinkit (taka)reisien kiinteyttämiseen
Olen kärsinyt huonosta itsetunnosta oikeastaan koko aikuisikäni. Se johtuu ainakin osittain ikävistä vartaloon liittyvistä kommenteista, joita sain parikymppisenä silloiselta poikaystävältä. Jostain syystä ne oli paljon helpompi uskoa kuin kaikki ne positiiviset kommentit, joita tässä vuosien mittaan olen saanut.
Nyt kävin sellaisessa boudoir-kuvauksessa, koska olin niin monelta naiselta kuullut kuinka mahtava kokemus se on ja kuinka sen myötä oppii arvostamaan itseään ja omaa vartaloaan. Olihan siellä hyviäkin kuvia, mutta pääasiassa kuvaus teki mulle juuri päinvastoin, eli katsoin kuvia inhoten ja näin vain epäkohtia. Pahimpana reidet, jotka hohtivat valkoisena, löysinä ja selluliittisina. Yök!
Eli nyt kaikki hyvät reisienkiinteytysohjeet kehiin! Olen normaalipainoinen, joten ensisijaisesti kai haen liikuntamuotoja ja -liikkeitä ja tiedän, ettei rasvaa voi polttaa paikallisesti, mutta jos jotain hyviä syömisvinkkejäkin on, niin eipä olisi pahitteeksi hankkiutua eroon myös tuosta maharöllykästä! Lenkkeilen säännöllisesti mutta liian harvoin (kerran viikossa) ja muutenkin kävelen yleensä aina reilut 10 000 askelta päivässä, mutta siinäpä ne tämänhetkiset "kuntoilut" onkin. Kannattaisiko lähteä salille? Uimaan? Riittääkö lenkkeily jos lisään määrää? Alanko tekemään kyykkyjä päivättäin?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuohon tarpeeseen parasta treeniä olisi kuntosaliharjoittelu ja mieluiten isoilla moninivelliikkeillä niin, että vahvistat koko kroppaa, etkä nysvää yksittäisten eristävien liikeiden kanssa. Kyykkyjä, maastavetoja, leukoja (tai niiden helpotettuja muotoja) jne.
Lisäksi voi harrastaa aerobista liikuntaa rasvanpolton edistämiseksi.
Kaikista tärkeintä liikunnassa varsiinkin alkuvaiheessa on säännöllisyys. On paljon vähemmän tärkeää, mitä tekee kuin se, että tekee jotain. Yritä siis löytää ne liikuntamuodot, mistä nautit, niin niitä tulee tehtyäkin.
Kiitos paljon sulle! :)
ap
Pyöräily. Aja kuntosalilla spinningiä. Osta gravel-pyörä ja aja ulkona. Aja sekä kestävyyttä, että hiittejä.
Maastaveto ja hip thrust. Ruokavaliosta vähintään valkoinen vehnä ja sokeri pois, riittävästi vettä. Piikkimatto, foamroller ja kuivaharjaus.
Lihasvoimaa oltava, oheisella harjoituksella näkee vähän osviittaa mistä päästä aloittaa jos tarvitsee.
https://www.iltalehti.fi/treeni/a/a5f2f7d3-fedd-44fa-9335-9f9725b1a148
Suosittelen normaalia kuntosaliharjoittelua. Liikkeistä takareisiin puree parhaiten maastaveto suorin jaloin, mutta pelkästään sitä ei tietenkään kannata hinkata.
Huono itsetunto ei kuntosalilla poistu.
Minäkin suosittelen kuntosalitreeniä ja nimenomaan koko kroppaa treenaavia moninivelliikkeitä vapailla painoilla Siihen yhdistettynä esim. Juoksumatolla tehtävä ylämäkikävely (googlaa 12-3-30 ohjelma), varmasti kiinteytyy.
Kiitos teille kaikille vastanneille! Kai sitä täytyy salille sitten lähteä. En ole koskaan ollut varsinaisesti mikään salikissa (no, se näkyykin tässä vartalossa), mutta alkaa jo ahdistaa ja hävettää tosissaan tämä löysä kroppa!
No kyllähän tuohon tarpeeseen parasta treeniä olisi kuntosaliharjoittelu ja mieluiten isoilla moninivelliikkeillä niin, että vahvistat koko kroppaa, etkä nysvää yksittäisten eristävien liikeiden kanssa. Kyykkyjä, maastavetoja, leukoja (tai niiden helpotettuja muotoja) jne.
Lisäksi voi harrastaa aerobista liikuntaa rasvanpolton edistämiseksi.
Kaikista tärkeintä liikunnassa varsiinkin alkuvaiheessa on säännöllisyys. On paljon vähemmän tärkeää, mitä tekee kuin se, että tekee jotain. Yritä siis löytää ne liikuntamuodot, mistä nautit, niin niitä tulee tehtyäkin.