Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari kuukautta kuulunut sykeääni korvassa??

Vierailija
12.11.2023 |

Eli tämä on välillä häiritsevää. N. 2kk kuulunut syke toisessa korvassa. Välillä kovempaa välillä hiljempaa. Sitä ennen ei kuulunut. 

Muistan joskus kausittain ehkä kuuluneen mutta ne ei mielestäni ole näin pitkiä ajanjaksoja. Mistä oikein on kyse??? 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Joillakin päässä joku suonenmutka ja tinnitus. Sitten osalla autonominen hermosto, lämmönsäätelyjärjestelmä, tyyny, korvatulpat, vaihdevuodet, suolisto ja syke. Vai verenpaine. Jos vettä mennyt korviin myös tuntuu korvat häiriintyvän tai lihasjumit.

Vierailija
22/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui kilpirauhasen liikatoiminnasta. Hengästytti, syke nousi helposti ja sydän sykki korvassa kun yritin nukkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koveneeko ääni, jos laitat pään alaspäin?

Vierailija
24/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus. Itsellä tulee kausittain. Tosi ärsyttäväähän se on.

Vierailija
25/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohisee oikea korva todella lujaa aina pari kolme minuuttia, kun käyn makuulle. 

Vierailija
26/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kovenee. Älkää tehkö niinkuin minä tein. Mulla meni aivan totaalisesti hermo piu-piu ääneen joka jopa herätti yöllä. 

Pistin sitten pumpulipuikolla Pimafucortia korvaan. Siellä korvassa on kipeä kohta seinämässä. Joten jotain turvotusta on. 

Auttaa pari viikkoa kun laitan muutamana iltana.

Viime talvena niin paljon, että korvasta kuului plops ja se alkoi pihistä niistämisen mukaan. 

Käytän allergialääkettä, nenäkortisonia ja välillä avaavaa nenäsuihketta. Voihan noista olla jotain hyötyä.

Mulla korvavaikku on erittäin vetistä, joten sitä ei kerry korviin. 

Vierailija
27/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko allerginen tai hartiat jumissa, tai tullut kuulovaurio esim. rock-konsertissa? Tai kaikkia noita? Voi olla tinnitus.

Vierailija
28/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kovenee. Älkää tehkö niinkuin minä tein. Mulla meni aivan totaalisesti hermo piu-piu ääneen joka jopa herätti yöllä. 

Pistin sitten pumpulipuikolla Pimafucortia korvaan. Siellä korvassa on kipeä kohta seinämässä. Joten jotain turvotusta on. 

Auttaa pari viikkoa kun laitan muutamana iltana.

Viime talvena niin paljon, että korvasta kuului plops ja se alkoi pihistä niistämisen mukaan. 

Käytän allergialääkettä, nenäkortisonia ja välillä avaavaa nenäsuihketta. Voihan noista olla jotain hyötyä.

Mulla korvavaikku on erittäin vetistä, joten sitä ei kerry korviin. 

Niin ja epäilen, että nappikuulokkeiden käyttö laukaisi vaivan. Nyt on minulla on ihan perinteiset sankakuulokkeet ja huomaa milloin vaiva on palaamassa, korvaan alkaa sattua. 

Olen joskus jonottanut terkkarissa monta tuntia ja lääkäri ei huomannut vikaa. Hoidan sitten itse miten parhaaksi näen.

Vierailija
29/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko allerginen tai hartiat jumissa, tai tullut kuulovaurio esim. rock-konsertissa? Tai kaikkia noita? Voi olla tinnitus.

Tinnitus se on. Sykkivä sellainen. Voi olla jopa vakava juttu ja vaatia pään kuvantamista. 

Vierailija
30/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mielialalääkkeet aiheuttavat kuulemma.

Korvassa voi olla elohiiri (korvalääkäriltä kuultu)

Joku sairaus, minkä nimeä en muista 

Mene lääkäriin 

Vierailija
31/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ensin kova verenpaine ja sen jälkeen alkoi toi molempien korvien sykkiminen. Ärsyttävä vaiva. Välillä poistuu ja taas ilmestyy jostain. 

Vierailija
32/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, oikea korva jyskyttää ja kohisee. Pulsisoiva tinnitys. 24/7 jo 8 vuotta. Tauotta. Alkuun oli vain ajoittain tietyissä asennoissa. Pää alas päin esim. Kenkiä solmiessa tai levolle mennessä, tai stressaantuneena. Näkö oireita ei enää ole, eikä kahtena näkemistä. Näkökenttä puutosta on lievää. On tutkittu. Lääkärit ei tiedä mikä on tai mistä johtuu, kuulema ikääntymisen vaivoja. Kerran vuodessa zekkaavat näön. Päätä kuvattu myös. Joka päivä pelkään, että onko tämä viimeinen päivä, kuoleeko nukkuessa. Toivottavasti onkin vain leikanivel/lihaksista johtuvaa. Pitää yrittää muistaa mennä hierojalle. Lääkäreiden mukaan vaiva johtuu ylipainosta. Voi pitää sekin paikkaansa. Mulla tän epäilen johtuvan puhtaasti istumatyönteosta. Toisaalta ongelmaa ei ollut raskaana ollessa, vaikka tein töitä. Voi siis olla ehkä hormonaalistakin. Ehkä pitäis taas raskauta että pääsis tästä jyskytyksestä korvassa. Ja ei tosiaan mikään pieni ääni. No mutta onnellinen olen ettei mitään tän suurempaa vaivaa ole. Pitää olla kiitollinen. Voimia kaikille melukorvista kärsiville. En edes muista miltä tuntuu kun on hiljaista. Uskon, että tämä jatkuva metelin kuunteleminen korvassa stressaa ja rasittaa kyllä kroppaa ja mieltä. 

Vierailija
33/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini puolen suvussa tuo on yleistä, ketään ei ole kiinnostanut mistä on kyse.

Itsekin olen vain välillä valitellut siitä, mutta ei ole tullut mieleen miettiä mistä se johtuu.

Kukaan ei kai ole siihen suvussa kuollut, joten ei ole ollut tarvetta huolestua.

Miksi vastaat, kun et tiedä mitään.

Onko sukusi vajaaälyistä vai laiskaa?

Vierailija
34/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi liittyy migreeniin. Sehän alkoi kun lopetin pitkäaikaisen estolääkkeen ja siltä seisomalta alko toisessa korvassa jyskyttää. Nykyään toi jyskytys ennakoi aina kohtausta sitä edellisenä päivänä.

Vierailija
35/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tätä tapahtuu harvakseltaan. Johtunee niska/hartiajumeista. Tulee ja menee. En ole asiaan kiinnittänyt huomiota sen kummemmin. Verenpaine on lääkitty hyviin lukemiin, joten ei siitä johdu.

Vierailija
36/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viimeisimmästä koronasta jälkitautina tinnituksen. Kohinaa ja vinkunaa.

Vierailija
37/39 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla liittyy siihen näköoireita ja näkökenttäpuutosta, mene uudestaan lääkäriin. Mene sellaiselle lääkärille joka tietää että nuo oireet saattavat kertoa verisuoniongelmista esim. malformaatioista oireisella puolella. Missään nimessä tuolla oireistolla ei tule lopettaa tutkimuksia kuten ensimmäinen lääkärisi teki!

Niin ja muillekin tiedoksi, kyseessä ei ole tinnitus vaikka siitä käytetään nimitystä pulssitinnitus (siksi että tässäkin on ääni joka kuuluu korvassa ilman ulkoista lähdettä). Tinnitus on ihan eri asia!

Vierailija
38/39 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten vaikutti kun laihdutit ja aloitit säännöllisen liikunnan? häviskö silloin äänet?

Vierailija
39/39 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakäytävä tukossa. Vahaa tai flunssan jälkitila. Käy lääkärissä. Ei ole vakavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän