Muistatteko rusettiluistelut alakoulussa?
Kaikki pojat hyikäilivät eikä kukaan luistellut kanssani.
Kommentit (22)
muistan kundit lintsas ja likat keskenään sit pelleili jotakin kaisaniemen kentällä
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on? Oletko 1950-luvulta?
Tyttö ja poika luistelee käsi kädessä. Niitä oli koulussa 1980-luvulla. Olen 1973 syntynyt.
60- ja 70-luvun alusta muistan. Olin ihan lapsi silloin, joten ei paljoa kiinnostanut, luisteleeko kukaan mun kanssa. Muistan vain sen kentällä olleen ihanan tunnelman.
En. Ei ole minun kotikaupungissani Uudellamaalla sellaisia ollut koulussa tai muulloinkaan.
N58
Muistan. Lintsasin aina nuo päivät, sillä en osaa luistella, eikä vaihtoehtoista ohjelmaa ollut tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei ole minun kotikaupungissani Uudellamaalla sellaisia ollut koulussa tai muulloinkaan.
N58
Kyllä oli.
N55
Muistan mutta ei me kyllä luisteltu poikien kanssa käsi kädessä, vaan kavereiden kesken. Tapahtuma oli koko kylän yhteinen ei vain koulun. Tarjolla oli aina myös kuumaa kaakaota ja lihiksiä.
Siis onko tämä se, jossa parit valittiin jakamalla tytöille mutteri ja pojille pultti? Ja sitten soviteltiin pultteja muttereihin, ja sen perusteella muodostui parit. Yhtä kokoa mutteria tai pulttia ei ollut kuin yksi kappale, joten pariaan ei voinut valita.
Ei meilläkään koulun puitteissa sellaisia ollut, mutta iltaisin sellaisia jokin taho järjesti. Itse en sellaisiin kehdannut mennä. Ja kehtaamattomuus tarkoittaa täällä päin nolotusta.
Ikinä kuullutkaan :D
T: Koulussa 80-luvun ajan
Muistan rusettiluistelun, piti liimata rusetti otsaan ja piti silmät kiinni luistella jäällä. Aika moni kaatuili ja muutaman pää kolahti jäänpintaan. Päänsärkyä aika monella ja Buranaa kului monessa perheessä rusettiluistelun jälkeen. Mustelmia ja pandat muutamilla luistelijalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ja poika luistelee käsi kädessä. Niitä oli koulussa 1980-luvulla. Olen 1973 syntynyt.
En ole koskaan kuullutkaan, vaikka ole ollut kouluissa 1960-luvulta tälle vuosikymmenelle. Missä sellaisia oli? Hyvä kun lapset pääsivät luistelemaan eikä oikeasti kukaan edes opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin koulussa 80-luvulla, eikä todellakaan ollut mitään tuollaista. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin koulussa 80-luvulla, eikä todellakaan ollut mitään tuollaista. Sama
Asuin 2000 asukkaan kunnassa ja siellä luokanope joka opetti myös liikuntaa piti niitä liikuntatunneilla.
Muistan, mutta ei sitä kouluaikana järjestetty meidän maalaispitäjässä enää 80-luvun lopussa. Se oli paikallisen pikkuisen urheiluseuran alkuillan tapahtuma, eikä siellä ollut mitään tyttö-poikaparijuttuja. Ihan vaan vanhempien ja lasten yhteisluistelutapahtuma, jossa oli musiikkia, luisteluleikkejä ja leikkimielisiä kilpailuja, makkarakoju ja ehkä joku arvonta osallistujien kesken.
Itä vantaalla oli ainakin 90 luvun alussa tytöille rusetti luistelua ja pojille lätkää. Ite vihasin kun jalat tuli ihan törkeen kipeeks enkä osannut koskaan edes luistella kunnolla.
Koululainen kasarilla, ei meillä koskaan ollut enkä tiedä kaupungin muissakaan kouluissa olleen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan rusettiluistelun, piti liimata rusetti otsaan ja piti silmät kiinni luistella jäällä. Aika moni kaatuili ja muutaman pää kolahti jäänpintaan. Päänsärkyä aika monella ja Buranaa kului monessa perheessä rusettiluistelun jälkeen. Mustelmia ja pandat muutamilla luistelijalla.
Olisit edes hauska, mutta kun pitää epähauskaa tuubaa suoltaa palstalle.