Kätilö vastaa kysymyksiisi
Kommentit (54)
Joskus harvoin olen humalaisen tai häiriköivän joutunut poistamaan.
Muistamisia synnyttäjiltä tulee muutamia kertoja vuodessa henkilökohtaisesti, koko henkilökunnalle useammin.
klö
ja sitä väkivalloin painaa, niin voihan se revetä? Mitä mieltä on kätilö?
Kohtu on vahva lihas ja jos se on ehjä, ettei siis ole leikattu ja arpeutunut aikaisemmin, ei sitä kyllä ihmisvoimalla painamalla yleensä repeämään saa. Painaminen ei ole niin kovakouraista. Mutta, kuten sanottu, en tarkemmin tunne tilannetta.
klö
kiitos jos vastaat! Minulla on koko raskausajan ollut vaivana suonikohjut. Nyt niitä on myös toisella puolella häpyhuulessa. Neuvolalääkäri sanoi, ettei haittaa synnytyksessä, mutta minua pelottaa. On niin turpea tuo toinen puoli. Onko tullut vastaan tällaista tilannetta?
Joko Cytotec tableteilla, jotka kypsyttävät kohdunsuuta, oksitosiinitiputuksella tai puhkaisemalla sikiökalvot. Näitä kaikkiakin voidaan käyttää.
klö
Voi olla, että kirjoitin väärin...
Tulee useinkin vastaan. Yleensä vähän helpottavat synnytyksen jälkeen, kun paluuverenkierto helpottuu, koska kohtu ei enää paina ja estä sitä. Kokonaan eivät välttämättä katoa.
Eivät haittaa synnytyksessä. Joskus harvoin, jos tulee repeämä suonikohjun kohtaan, voi vuotaa runsaasti.
klö
Bishopin pisteitä, kun käsittääkseni oleellisesti liittyy käynnistykseen? Uteliaisuuttani...
Mahtaisiko liittyä vyöhyketerapiaan ja siihen en ole perehtynyt.
klö
hoituri kylläkin. Ja tiedän, että Bishopin pisteillä arvioidaan cervix-tilannetta käynnistystä ajatellen =)
Ei pysty tilannetta paremmin tuntematta sanomaan, vaikuttiko.
klö