Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronapotilaat alkaa huolestuttavasti täyttää tehohoitopaikkoja

Vierailija
11.11.2023 |

https://yle.fi/a/74-20059688

Mutta ei se mitään. Jos joku saa sydärin tai muun tehohoitoa vaativan sairauden,eikä mahdu teholle, kannustetaan yhdessä sillä, että koronahan on vain flunssa ja jostain pitää säästää. Eihän tehohoitoa tarvita lisää jonkun koronan vuoksi. 

Kommentit (61)

21/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teholle pääseminen ei kuule katso mikä sairaus on kyseessä vaan sen selviymisen mahdollisuus määrää sen. Tehohoidosta on vaikea selviytyä.

Vierailija
22/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään kuhan yritysten ja sijoittajien voitot jatkaa kasvuaan niin ei ihmisten elämällä ole merkitystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka aloitettaisiin siitä, että sairaana jäädään kotiin, julkisissa tiloissa yskitään hihaan ja vessakäynnin jälkeen pestään kädet. Näistä pitäisi suomalaisten kanssa aloittaa, koska selvästi monella ei ole hallussa. Tämän jälkeen voidaan miettiä muita suojautumiskeinoja.

Vierailija
24/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustetaan mieluummin sillä, että niitä tehohoitopaikkoja vievät iäkkäät, perussairaat ihmiset! Tehohoito saattaa maksaa 10 000 e vuorokaudessa, ja siellä hoidetaan jotain 89-vuotiaita ameeboja, jotka miljoonan euron hoidon ansiosta saavat 2 kuukautta lisää elinaikaa.

Tästä kannattaisi olla huolissaan!

Ei hoideta. 89-vuotiaat ameebat ovat hoivakodeissa, joista ei teholle mennä. Eivät he edes kestäisi tehohoitoa.

No jos vaikka lukisit ton uutisen, niin sullekin selviäisi, että vanhat ja perussairaat ihmiset tukkivat taas tehon. Työikäiset, lapset ja nuoret ym, heidän hoitoaan ja leikkauksia aletaan taas lykätä ym...katso vaan.

Kaadetaan rahaa suoraan silppuriin, kun ollaan niin "inhimillisiä" 

Pitäisikö vanhat ja sairaat jättää hoitamatta? Kyllä on taas katkeruus huipussaan. Haluaisitko tosiaan, että esim. isovanhempasi elämä päättyisi niin, että jätettäisiin vain hoitamatts kuolemaan?

K

Vierailija
25/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt leikitään Thl:n toiveesta, korona on vain pelkkä flunssa-leikkiä. Nyt alkaa seuraamukset näkyä.

Vierailija
26/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt leikitään Thl:n toiveesta, korona on vain pelkkä flunssa-leikkiä. Nyt alkaa seuraamukset näkyä.

Minulle korona oli täysin terve olotila, ei ollut edes flunssaa.Testasin kun puoliso sairasti ja tuli täysin yllätyksenä plussa. 

Vierailija
27/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle korona oli täysin terve olotila, ei ollut edes flunssaa.Testasin kun puoliso sairasti ja tuli täysin yllätyksenä plussa. 

Saatat silti saada verotulpan seuraavan vuoden aikana sairastumisesta.

Vierailija
28/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka ylilääkäri Asko Järvisen haastattelu YleAreenalta ja rauhoitu.  

Ihmisten kyky lähdekritiikkiin on kyllä uskomattoman heikolla tolalla. Muistatko, kun Järvinen kertoi henkilöhaastattelussa, ettei hänen tehtävänsä ole ollut välittää oikeaa tietoa, vaan paremminkin RAUHOITELLA. Että tällaisia aasintuntijoita suomalainen media käyttää suomalaisessa entisessä sivistysvaltiossa.

Alunperinhan hän oli Marinin hallituksen äänitorvi, eli Sannan ja Kristan mielestä turvallinen nallekarhu, joka lykättiin töllöön puhumaan kansalle hallituksen haluamaa pas kaa, ainakin tuon Järvisen lausunnon ja Markku Mäkijärven kirjan perusteella.

Vierailija
29/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusta ei vaan kiinnosta.

Vierailija
30/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä minä sille voin? Miten se minun syy on?

Vierailija
31/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostit niin vähättelevältä, että saoinpahan vaan, ettet ole vielä kuivilla koronan suhteen, vaikka itse tauti oli lievä. Myös long covid voi vielä iskeä tai puhjeta reuma tai joku muu autoimmuunisairaus.

Vierailija
32/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Markku Mäkitalon muistelmia korona-ajalta. PM oli pihalla kuin lumiukko kuinka muutenkaan ja hallitus halusi terveydenhuollon toimijoiden tukevan heidän maskivastaista politiikkaansa tieteestä viis.

https://www.verkkouutiset.fi/a/uutuuskirja-kertoo-ministerin-koronapuhe…

Vierailija
33/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostit niin vähättelevältä, että saoinpahan vaan, ettet ole vielä kuivilla koronan suhteen, vaikka itse tauti oli lievä. Myös long covid voi vielä iskeä tai puhjeta reuma tai joku muu autoimmuunisairaus.

No mutta lenssu silti. Sydänvauriot ja immuunikato who cares.

Vierailija
34/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvinen sanoo, että Eris nimen saanut viruskanta on muuntunut niin, etteivät aikaisemmin sairastettu tauti tai rokotukset anna kuin vähän suojaa tartuntaa vastaan. Uuden rokotuksen antama suoja on vain osittainen ja lyhytkestoinen. Suoja kestää jopa vain kuukaudesta muutamaan kuukauteen.

https://yle.fi/a/74-20059749?origin=rss

Sairaalat tukossa koronapotilaita, rokotukset eivät toimikaan.

Vierailija
35/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne oli amerikassa keksiny jo lääkkeen long covidiin. samat ku masennukseen :D kaikilla on tarve pätee jotain.

Vierailija
36/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvinen sanoo, että Eris nimen saanut viruskanta on muuntunut niin, etteivät aikaisemmin sairastettu tauti tai rokotukset anna kuin vähän suojaa tartuntaa vastaan. Uuden rokotuksen antama suoja on vain osittainen ja lyhytkestoinen. Suoja kestää jopa vain kuukaudesta muutamaan kuukauteen.

https://yle.fi/a/74-20059749?origin=rss

Sairaalat tukossa koronapotilaita, rokotukset eivät toimikaan.

Jännä juttu, kun flunsaarokotteen kanssa on samoin. Ajatella.

Vierailija
37/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Se teholle pääseminen ei kuule katso mikä sairaus on kyseessä vaan sen selviymisen mahdollisuus määrää sen. Tehohoidosta on vaikea selviytyä.

Oooo, oikea ex- pertti meillä täällä, oikein tehohoidon guru, uuuu.

Et tiedä asiasta mitään, dompey

Vierailija
38/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on turhauttanut koronapandemian alusta asti sellainen asenne, että pitäisi vain äkkiä löytää joku ratkaisu, joka hoitaa koronan päiväjärjestyksestä sormia napsauttamalla. Välillä se ratkaisu on ollut laumasuoja, välillä rokotteet ja välillä salaliittoteoria, joka julistaa koronan vain huijaukseksi. Tälläkin palstalla tuotiin hyvin esiin se, että koronan hoito vaatii pitkäjänteistä työtä eikä korona häviä vain toiveajattelulla. Sen sijaan, että ihmisiä on syyllistetty eri asioista, niin olisi pitänyt keskittyä perushygieniaan, ilmahygieniaan ja järkevään terveydenhuollon resurssien järjestämiseen. Nyt se korona on taas vaivana ja tuntuu, että ollaan monessa asiassa lähtöruudussa.

Vierailija
39/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu huolestua aina ja kaikesta? Mitä se huolestuminen edes auttaa? Päinvastoin, tutkimusten mukan mm.laskee vastustuskykyä. Kokeile sitä et mietit vähemmän ja nautit elämästä enemmän <3

Vierailija
40/61 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme " kiittää" eteenkin Thl, tuo täysin epäpätevä instanssi! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi