Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotossa olevalla ystävälläni ei ole rahaa käydä missään, joten hänen kanssaan ei viitsi yrittääkään tehdä mitään kivaa

Vierailija
11.11.2023 |

Hän makselee uo:n lisäksi jotain osamaksuja ja opintolainaa ja on kuulemma nyt niin tiukkaa. En voi pyytää häntä edes ravintolaan syömään. No, itsepähän on vippinsä ottanut, ei ole minun asiani sietää varatonta ystävää, kun on sellaisiakin joiden kanssa mennä vaikka leffaan, syömään, risteilylle...

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä tarve tehdä jotain maksullista aina. Minä tapaan hyvää ystävääni metsälenkillä. 

Vierailija
22/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kummoinen ystävä jos kaikki on rahasta kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun pointti on tavata ystävääsi tekemällä vaan jotain kivaa, mutta pelkän ystävän tapaaminen ei sitten olisikaan niin kivaa? 

Vierailija
24/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa olevat ovat usein hauskoja, impulsiivisia ihmisiä, me säntilliset puisevia.

Vierailija
25/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi siis viettää hänen kanssaan netflix iltoja popparilinjalla tai pakata eväät reppuun ja patikoida Nuuksiossa? Kesällä voi uida Kuusijärvellä jne. Monissa museoissa on myös ilmaispäiviä. Kaikkea kivaa voi tehdä myös minibudjetilla. Sitä on hyvä opettaa myös omille lapsille. Eniten mietityttää kyllä se, että kutsut itseäsi ystäväksi.

Vierailija
26/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan ystävääni juurikaan kiinnostanut ulosottoni aikoinaan eikä hän jaksanut kuunnella puhettani luotoista yms. Hän on positiivisuuden perikuva ja elämässä pitää kuulemma nähdä asioiden hyvät puolet. Joo-o, kokeilkoot vaan itse millaista on elää yli 4,5 vuotta ulosotossa siten, että palkasta (joka ei ollut järin suuri) menee 1/3 ulosottoon. No, hän nyt onkin entinen ystävä jo, sillä häneltä tuntuu puuttuvan elämän realiteetit. Hän vain totesi minulle että "meillä kaikilla on omat vaikeutemme".

Vierailija
27/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo vitsi? Et ole hänen ystävä.

Vierailija
28/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota sinua sietämäänkään. Senkun teet hänelle palveluksen ja häivyt elämästään vieden ruman naamasi jonnekin muualle. Hän tuskin jää ikävöimään ja sinäkin voit löytää itsellesi mieleisiäsi ihmisiä ympärillesi. 

Meni jollain köyhällä vähän tunteisiin 😆

Vierailija
29/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan ystävääni juurikaan kiinnostanut ulosottoni aikoinaan eikä hän jaksanut kuunnella puhettani luotoista yms. Hän on positiivisuuden perikuva ja elämässä pitää kuulemma nähdä asioiden hyvät puolet. Joo-o, kokeilkoot vaan itse millaista on elää yli 4,5 vuotta ulosotossa siten, että palkasta (joka ei ollut järin suuri) menee 1/3 ulosottoon. No, hän nyt onkin entinen ystävä jo, sillä häneltä tuntuu puuttuvan elämän realiteetit. Hän vain totesi minulle että "meillä kaikilla on omat vaikeutemme".

Itse olet hankkiutunut tuohon tilanteeseen, joten miten pitäisi ymmärtää? Vikahan ei tietenkään ole sinun vaan yhteiskunnan, niinhän? Ja asioissa tosiaan pitää nähdä ne hyvät puolet. Ehkä otit tilanteesta edes opiksi

Vierailija
30/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että luuseria.

Vierailija
31/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän aloituspostaajaa. Vaikka olisi kuinka hyvä ystävä, niin joskus olisi mukavaa tehdä muutakin kuin vain olla jomman kumman kotona.

Onneksi minulla on varaa käydä edes kahvilla näin sairaseläkeläisenä vuodesta 2005. Useimmat ihmiset sössivät raha-asiansa huomattavasti suuremmilla tuloilla ja ovat vieläpä perheellisiä.

Vierailija
32/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto on tämän maan syöpä.

Vierailija
33/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän aloituspostaajaa. Vaikka olisi kuinka hyvä ystävä, niin joskus olisi mukavaa tehdä muutakin kuin vain olla jomman kumman kotona.

Onneksi minulla on varaa käydä edes kahvilla näin sairaseläkeläisenä vuodesta 2005. Useimmat ihmiset sössivät raha-asiansa huomattavasti suuremmilla tuloilla ja ovat vieläpä perheellisiä.

No mulle on sen ystävän tapaaminen tärkeämpää kuin joku kahvila. Haluan tietää miten ystävällä menee ja mitä kuuluu. Ei siihen mitään kahvia tarvita. 

Vierailija
34/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet hankkiutunut tuohon tilanteeseen, joten miten pitäisi ymmärtää? Vikahan ei tietenkään ole sinun vaan yhteiskunnan, niinhän? Ja asioissa tosiaan pitää nähdä ne hyvät puolet. Ehkä otit tilanteesta edes opiksi

Taidat olla hieman yksinkertainen. Kyllä psykologian opiskelu tekisi sinulle hyvää. Et tajua miten lapsuus ja ihmisen elämän tapahtuvat muovaavat häntä, jotkut saavat traumoja ja elämä kulkeutuu siten kuin ei ehkä itse suunnitellut. Harva varmaan yhtäkkiä päättää että ylivelkaannutaanpa tässä nyt. Pistää niin vihaksi kaltaisesi. Toivon että joudut elämässäsi pahoihin vaikeuksiin ja käyt pohjalla, saa nähdä pääsisitkö sieltä ylös. Yök, mikä ihmiskuvatus olet. 

Vierailija
35/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hieman yksinkertainen. Kyllä psykologian opiskelu tekisi sinulle

PItäiskö sinunkin kädä terapiassa, jos toivot toiselle pahaa? Ei ole kaikki muumit laaksossa sullakaan 

Vierailija
36/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 tälle kierrätykselle

Vierailija
37/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon maksuttomia kivoja juttuja, joita voi tehdä yhdessä! Jos sulla ei ole rahasta tiukkaa, niin voithan tarjota ystävällesi ravintolaillan tai viedä teatteriin/leffaan ilman odotusta vastavuoroisuudesta.

Vierailija
38/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä. Ulkoistetaan se syy omasta velkaantumisesta muille. Hohhoijaa.

Vierailija
39/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hieman yksinkertainen. Kyllä psykologian opiskelu tekisi sinulle

Olet sairas. 

Vierailija
40/48 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla hieman yksink

Toivottavasti sinua kohtaan ollaan epäempaattisia, jos joudut vaikeuksiin. Tai anna kun arvaan: olet joku kultalusikka suussa syntynyt kermaperse-besserwisser, jolla ei ole elämänvaikeuksista tietoakaan?