Paras juusto mitä käytät arkena?
Mun mielestä pakattu Pirkka kermajuustoviipale oli yllättävän maukasta.
Ennen suosikki oli Arlan Passeli Port Salut, muttei jotenkin maistu enää yhtään
Kommentit (38)
Kyllästyn hyvälaatuisiinkin perusjuustoihin, jos niitä joka päivä syön viikonkin. Eli kun ei ole lapsiperheen loputonta nälkää ruokittavana, en pidä juustoa minään välttämättömänä päivittäissyötävänä. Tältä pohjalta voinee ymmärtää, että kilon palat "arkijuustoa" herättävät enemmän hilpeyttä kuin halua.
Emmentalia syödään meillä yleensä mustaa tai punaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole erikseen arkijuustoja, syön mitä milloinkin mieli tekee. Nyt jääkaapissa auraa, luostaria, oltermannia, polaria, savuhermannia ja valkosipulituorejuustoa.
Pituus ja paino?
Juustoarvostelu:
Castello, Cheddar, ei jatkoon. Ei maistu cheddarille, ei tietoa mikä maku on, lohkeaa paloiksi eli hajoaa. Liian suolainen. Ohut siipale pussukassa, lisää hajoamisen riskiä paloiksi. Kovan oloinen.
Luostari, Port Salut, Valio, jatkoon. Suolainen, mutta leivälle sopiva. Täyteläinen, ei jää nälkä. Liikaa ei kannata ottaa kerralla suolan vuoksi. Maku on ok.
Suosittelen maistamaan cheddar-juustoja ja valitsemaan parhaat. Samoin muita makuja.
Arlan Gouda tai Port Salut (käy Valionkin, mutta yleensä ostan Arlaa) kun käy kaikkeen: voileipiin, lämpimiin leipiin, jopa gratiiniin tai makaronilaatikkoon jos ei ole mozzarellaa jota niissä suosin.
Emmental tai polar on vaihteluna aina välillä.
Aiemmin oli oltermanni ja lapsena syötiin kotona aina edamia, mutta jotenkin ei enää mene.
Mullakin Ahvenanmaan gouda, välillä Oltermanni cheddar.
Salaneuvos kevyt 17%. Toisena Viola mustapippurituorejuusto.
Vierailija kirjoitti:
Salaneuvos kevyt 17%. Toisena Viola mustapippurituorejuusto.
Tietenkin palana tuo Salaneuvos, en koskaan osta valmiiksi siivutettuja.
Mulla oli aika pitkään Oltermannin kermajuusto, mutta joko se on huonontunut tai sitten makuaisti kaipasi vaihtelua, niin nyt on punainen Emmental arkijuustona. Molempia löytyy kylläkin kaapista.
Sinihomejuustoa löytyy aina. Lemppari on Viking Blue, mutta tällä kertaa ihan vaan Milbonan Mould Blue, koska kävin vain Lidlissä tänään eikä ollut oikein valinnanvaraa.
Niin ja tietysti täysirasvaisina aina.
Arki juusto.