Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on halpapalkkamaa!

Vierailija
11.11.2023 |

Palkat | Koulutus ei Suomessa kannata Riku Merikoski muutti Sveitsiin, jossa tarjolla oli kaksinkertainen palkka ja kevyempi verotus.: https://www.hs.fi/visio/art-2000009950256.html

Korkeakoulutettujen palkat on huonoja, puhumattakaan muiden. Jos ja kun opiskelija joutuu ottamaan opintolainaa usean vuoden ajan, ei hän saa satsaukselleen samaa tuottoa kuin muissa maissa. Ensinnäkään hän ei saa välttämättä koulutustaan vastaavaa työtä lainkaan ja verot, asuminen ja ruoka vetävät suurimman osan palkasta. Työnantajien mukaan tuo juttu on tietenkin puppua, mutta suomalaisten firmojen kunnostahan se kertoo, kun parempaa palkkaa ei makseta. Hakuaisivat paikallisesti sopimalla heikentää palkkoja ennestään! 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sen tietää, että Suomessa on duunareilla kovat palkat ja koulutetuilla paskat. tähän kun lisätään ylikireä progressio verotuksessa niin jo on hyvät kortit kilpailla asiantuntijoista...

Vierailija
2/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsissä lapsen päivähoito maksaisi jutun mukaan 2.500€/kk, mutta kun vaimo tekee Suomeen osa-aikaista etätyötä, hoitoa ei tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä lapsen päivähoito maksaisi jutun mukaan 2.500€/kk, mutta kun vaimo tekee Suomeen osa-aikaista etätyötä, hoitoa ei tarvita. 

Näin on. Toisaalta. Aikanaan työskentelin kv-firmassa ja työkavereita oli Saksassa. Siellä kollega valitteli, ettei ole varaa lapsen päivähoitoon ja jonot on niin pitkät, että lapsi on kouluiässä ennen kuin saa hoitopaikan. Toisaalta hän ajeli Audilla, asuivat mukavasti jne. Hän tienasi joku 1,7  kertaa nettona minuun nähden ja Saksassa elämä on halvempaa, joten he saivat saman elintason pelkästään miehen palkalla kuin Suomessa sai kaksi työssäkäyvää. 

Suomi on todellakin koulutetun työvoiman halpamaa. On totta, että esimerkiksi hoitajat on paljon huonommin palkattuja, mutta sama koskee insinöörejä ja muita. Itseasiassa insinöörin ja sairaanhoitajan välinen palkkaero on täällä pienempi kuin monissa niissä maissa, joihin hoitajat vetoavat. Sinänsä ovat oikeassa, ilmiö vaan koskee muitakin ja usein paljon enemmän.

Vierailija
4/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tuohon edelliseen vielä, että ei ne sakemannit sen pidempiä päiviä tehneet kuin me. Heillä oli viikko enemmän vuosilomaa ja eläkeprosentti oli ainakin 2000-luvun alussa 70%, kun meillä oli 60% eli saavat korkeamman eläkkeen. Tosin asiat voi eläkkeen suhteen olla muuttuneet sittemmin.

Vierailija
5/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpapalkkamaa :D, suomen kielen taitosi kaipaa hieman päivitystä.

Vierailija
6/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan sen tietää, että Suomessa on duunareilla kovat palkat ja koulutetuilla paskat. tähän kun lisätään ylikireä progressio verotuksessa niin jo on hyvät kortit kilpailla asiantuntijoista...

Duunareilla kovat palkat? Pärjäisitkö itse 1500-2000e/kk nettopalkalla? Koulutetut saavat helposti sen 2400e/kk nettona.

Vierailija
7/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin norjassa töissä niin tienasin raksatöissä 5000 euroa nettona. Suomessa olen tienannut alle 2500 euroa.

Vierailija
8/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla muilla surkeat palkat, mutta ihan rivijohtajilla sitten kymppitonnista ylöspäin kuussa. Edes asiantuntijoille ei makseta hyvää palkkaa. Ei ihme, että tämä kansa on katkeraa. 

Vierailija
9/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisi edes töitä. Itselläni on 4,5 vuoden sosiaalialan koulutus mutta on mahdoton löytää omaa koulutusta vastaavaa työtä. 

Vierailija
10/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa että kouluttauduin. En ole saanut koulutusta vastaavaa työtä, jotain sinne päin liippaavaa mutta palkka sama kuin olisin vain amiksen käynyt. Kituuttamista on ollut nämä vuodet valmistumisen jälkeen. Olisi helpompaa jos ei olisi käynyt korkeakoulua eikä olisi sitä lainaa. 

Vierailija
11/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla muilla surkeat palkat, mutta ihan rivijohtajilla sitten kymppitonnista ylöspäin kuussa. Edes asiantuntijoille ei makseta hyvää palkkaa. Ei ihme, että tämä kansa on katkeraa. 

Otetaan esimerkki entinen pääministeri katainen. Juippi on ohittanut pätevämpiä hakijoita hyväpalkkaisiin töihin. Järkättyjä palkintovirkoja. Soten takia "tarvitaan" liuta hyväpalkkaisia pomoja. Missään muussa maassa kuin suomessa ei ole niin valtavasti hallintoa. Duunarien palkkoja ei kannata kadehtia. Joistain urakoista voi hetken tienata hyvin mutta enimmäkseen palkat on huonot. Niitäkin poljetaan esim. raksoilla käyttämällä ulkomaalaista työvoimaa. Ei siihen ole muuta syytä kuin raha.

Vierailija
12/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin norjassa töissä niin tienasin raksatöissä 5000 euroa nettona. Suomessa olen tienannut alle 2500 euroa.

Miksi palasit

Vierailija
13/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpapalkkamaa ja verohelvetti,kiitos sosialistit.

Vierailija
14/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotuksella maksettujen hyötyjen takia elät huomattavasti helpompaa elämää. Jos maksaisit kaiken itse, ei sinulle jäisi käteen yhtään mitään.

Et sinä ole nettomaksaja.

Vierailija
15/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkkamaa, ei palkasta puhuta halpana, pösilö.

Vierailija
16/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotuksella maksettujen hyötyjen takia elät huomattavasti helpompaa elämää. Jos maksaisit kaiken itse, ei sinulle jäisi käteen yhtään mitään.

Et sinä ole nettomaksaja.

Lisään vielä, että ei sinulle jäisi siinä tapauksessa käteen yhtään mitään, vaikka palkkaasi nostettaisiin 50%.

Vierailija
17/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa todellakin koulutus kannattaa,työnteko kannattaa siitten muualla.

Vierailija
18/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vanhentuneet jutut, duunareilla on kaikista surkeimmat palkat ja nekin hommat hoitaa osaamaton ulkomaalainen halatyövoima, parveketurmat oli vasta alkua ja tää on lupaus.

Vierailija
19/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kokoomuslaiset ole sosialisteja höpsö

Vierailija
20/42 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen hyvät palkat, itse lähdössä alkuvuodesta Osloon talotekniikan hommiin, ja brutto mulla siellä tulee olemaan tuon verran. Teitkö ylitöitä ja millainen työkierto teillä oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme