Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö isän- ja äitienpäivästä tehdä läheistenpäivä? Osa toivoo sitä, koska heidän mielestään se olisi lapsen etu

Vierailija
10.11.2023 |

Nyt alkaa mennä jo vähän liian pitkälle nää jutut! Joulukin voidaan poistaa, ettei loukata muiden uskontoa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ajatellaan aivan liikaa tuota, että lapsi pahoittaa mielensä. No, nyt se näkyy tuolla kaduilla...

Kuritta kasvaneet kakarat riehuu

Ja joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. 

Vierailija
22/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 äitiä eikä yhtään isää ja pahoitan mieleni, jos muut viettävät isänpäivää!!!

Koska minä en vietä isänpäivää, kukaan muukaan ei saa viettää sitä!!!

Alistukaa tahtooni ja lopettakaa isänpäivän viettäminen välittömästi tai muuten canceloin teidät!!! 

Minua vähän ihmetytti viime keväänä, kun kaksi äitiä joiden vlogista ja podcastista ja ajatusmaailmasta ole kovasti pitänyt olivat vähän tätä mieltä. 

Ymmärrän, että lapsille ei paljon tahdota tuottaa pettymyksiä, mutta mielestäni (  näin leskiäitinäkin) on outoa, että tämä olisi asia, jossa lapsia silotellaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on äiti ja meillä kaikilla on myös isä. Joillakin se vaan on niin, että he ovat jo edesmenneet. Kyseessähän ei ole mikään pikkulastenjuhla, vaan ihan kaikkien vanhempien päivä. Myös aikuisten lasten vanhempien.

Vierailija
24/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Ei kaikilla juhlapäivillä tarvitse miellyttää kaikkia. Jos vaikka koulussa tehdään isänpäiväkortteja, niin isätön voi ihan ilman suurempia kohtauksia tehdä sen kortin vaikka papalle, enolle, sedälle, äidille, mummolle, isäpuolelle, kenelle tahansa.

Byäää, en voi viettää pyhäinpäivää kun kukaan tuttu ei ole kuollut. Pyhäinpäivä pitää perua. 

Vierailija
25/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä kuoli kun olimme pieniä ja ei meistä sisaruksista kukaan mieltään pahoittanut isänpäivästä. Koulussa askarreltiin kortteja kuka kellekin, veli muistaakseni heitti ne kortit samantien roskiin.

Elämä ei ole reilua ja aina ei mee nallekarkit tasan, mutta ei kukaan lapsi mielipahaan kuole.

Vierailija
26/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan yksinkertaisesti viettäköön kukin tahollaan mitä päivää ikinä haluaakin ihan milloin itseään huvittaa. Ongelma ratkaistu ja kaikki onnellisia 😁

Vierailija
27/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ajatellaan aivan liikaa tuota, että lapsi pahoittaa mielensä. No, nyt se näkyy tuolla kaduilla...

Kuritta kasvaneet kakarat riehuu

Ja joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. 

Joka isättä kasvaa, se isättä kasvaa.

Vierailija
28/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kauaa kun noi päivät on kielletty. 😥

Vierailija
29/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin omaa juhlapäivää kissoille.

Jos jollain ei ole kissaa, niin voidaan viettää yleistä lemmikkien päivää.

Vierailija
30/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietyllä tapaa huvittavaa että vielä näin vuonna 2023 on sukupuolittuneita "juhlapäiviä" koska nykyisin sukupuoli on merkityksetön asia arki elämässä, sukupuolella on nykyisin väliä vain seksi asioissa. Toki en pahoita mieltäni siitä että on sukupuolittuneet päivät ja en pahottaisi mieltä myöskään siitä että olisi joku toinen juhlapäivä näiden tilalla.

Toki en itse juhli näitä päiviä juurikaan eli ei kiinnosta minua.

Vierailija
31/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Ei kaikilla juhlapäivillä tarvitse miellyttää kaikkia. Jos vaikka koulussa tehdään isänpäiväkortteja, niin isätön voi ihan ilman suurempia kohtauksia tehdä sen kortin vaikka papalle, enolle, sedälle, äidille, mummolle, isäpuolelle, kenelle tahansa.

Byäää, en voi viettää pyhäinpäivää kun kukaan tuttu ei ole kuollut. Pyhäinpäivä pitää perua. 

Ja vaikka olisi kuollut, niin kukaan heistä ei ollut pyhimys, vaan ihan tavallinen. 

Pahus.

Vierailija
32/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietyllä tapaa huvittavaa että vielä näin vuonna 2023 on sukupuolittuneita "juhlapäiviä" koska nykyisin sukupuoli on merkityksetön asia arki elämässä, sukupuolella on nykyisin väliä vain seksi asioissa. Toki en pahoita mieltäni siitä että on sukupuolittuneet päivät ja en pahottaisi mieltä myöskään siitä että olisi joku toinen juhlapäivä näiden tilalla.

Ei sukupuoli ole kaikille merkityksetön asia, vaikka se sinulle onkin.

Vierailija
33/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin omaa juhlapäivää kissoille.

Jos jollain ei ole kissaa, niin voidaan viettää yleistä lemmikkien päivää.

Kissojen päivä on 8.8. Löytyy myös eläinten päivä ja viikko lokakuussa ja voi hyvinkin olla koirien päiväkin joskus.

Vierailija
34/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mä ihmettelen taas niitä ihmisiä joille sukupuoli ei ole merkityksetön asia. Minulle sukupuolella on merkitystä vain seksissä, missä muualla sillä on muka väliä? 

Vierailija
35/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ala-asteen 80-luvulla ja meidän luokalla oli yksi tyttö, jonka isä oli kuollut. Kaikki oppilaat olivat vuorollaan "järjestäjiä, eli semmoisia apulaisia, joille opettaja antoi tehtäväksi tehdä jotain pikkuhommia. Tämä tyttö pääsi aina koulukeittäjän kanssa kattamaan pöytiä, kun muut askartelivat isänpäiväkortteja. Tajusimme vasta yläasteella, että tämän isättömän oppilaan pöydänkattamisvuoro tuli "sattumalta" aina juuri silloin kun muu luokka askarteli isänpäiväkortteja: hän itse ihmetteli yläasteella että "eihän me ikinä edes tehty mitään isänpäiväjuttuja koulussa".

Vierailija
36/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mä ihmettelen taas niitä ihmisiä joille sukupuoli ei ole merkityksetön asia. Minulle sukupuolella on merkitystä vain seksissä, missä muualla sillä on muka väliä? 

Urheilussa, fyysisissä suorituksissa, kiinnostuksen kohteissa (jotka ovat toki yksilöllisiä, mutta sukupuolissa on eroja), ulkonäössä.

Tuossa nyt ensi alkuun.

Vierailija
37/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, pösilö!! Isä on isä vaikka ei niin läheininen olisikaan!

Kaikilla ei ole minkäänlaista isää, ei ole välttämättä koskaan ollutkaan tai isä on kuollut. Äiti on yleensä kaikilla, mutta homoperheissä ei välttämättä ole.

Vierailija
38/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilussa, fyysisissä suorituksissa

Niin mutta missä muussa sillä on merkitystä kuin ulkonäössä?

Vierailija
39/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. Curlung-vanhemmuus on aina pahasta.

Vierailija
40/62 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. 

Todellakin juhlitaan isää tänä sunnuntaina, joka on lapsen eteen tehnyt kaikkensa vaikka erityislapsen vanhempana ei tosiaankaan ole helppoa. 

Ja äitienpäivänä sitten juhlitaan mua. Ansaitusti myöskin. 

Se on myös lapselle tärkeää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi