Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Lokavauvat vuoteen 2007 **

01.01.2007 |

Kun ei kukaan ollut avannut niin minä sitte :)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin niin samankokoinen kun meitin Elma 3 kk neuvolassa. Ihan saman pituinen; 60,8 cm, painossa hurjan 10 g heitto eli meillä paino 6730 ;) Onko Toivolla hirmusia makkaroita jaloissa ja " kuminauhat" ranteissa? Meillä nimittäin on aika valtaisat, ihmiset niille naureskelee, kuten myös kaksarileualle :) Siskon ihana 4 ½ vuotias poika sanoi jouluaattona, että voi että tuolla vauvalla on kyllä niin raskaat posket :D Elmalla on nimittäin paksut posket, jotka oikeen niinkun roikkuu -eli raskaat :) Sanoi mun isälle sillon kun ne oli sairaalas kattoos mua ja vauvaa, kun kysyi millainen se vauva oli. Tokaas, että sellaane söpö ja herkkähipiäänen. Osuipa siinä herkkähipiääseski niin naulan kantaa -tosin huomattu vasta nyt :)

VAIPOISTA; oon kokeillu Liberoa, Pampersia ja Muumia. Muumia tosin aika vähän, eikä enää pystytä käyttään. Viime viikolla Elma huus hirveesti, luulin että huus sitä, kun herätin sen kesken unien. Otin sit kikille, kun ei meinannu millään rauhottua, otin käsivarren päälle, kämmenellä oikeen nostin pyllystä, niin sehän oikeen kirku eikä suostunu syömään?!?? Huomasin sitten, että pylly oli ihan tulipunaanen. Muistelin, että kun edellisen muumipaketin käytin, oli pylly pikkasen punanen, ei oo ennen eikä jälkeen ollu. Tyttö sai sit kunnon ilmakylvyt ja isi monet golden showerit ;) Muumit jäi käyttämättä, vaihdettiin pampersiin taas, ei oo pylly enää tullu punaseksi. Mut mikä käy toisille, ei käy taas kolmannelle. Siskon tytölle käy oikein mainiosti muumi ja muutenki tykkää siitä paljo.

Eipä kummempia tällä kertaa. Kyllä on isoja jo nämä meitin vauvat :)

bernuski ja Elma

Vierailija
42/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin viimein otettua itteeni niskassa kiinni ja SIIVOTTUA... oikeen perusteellisesti.

Nyt on hyvä mieli :)

Vaippagallup:

Meillä käytetty Pamperseja, eikä oo vuotanu missään vaiheessa, vaikka meillä on tyttö hirvee pissimään.

Pampersit suojaa yöllä ainakin 12 tuntia, pidempää ei oo tarvinnu pitää.

Pojallakin käytin muinoin pampersia, eikä koskaan vuotanut, liberosta sille tuli ihottumaa.

Muumit tuntuu mun mielestä tosi kankeilta, tumpula vaipoilta...

Suosin pampersia.

Nyt lapsen hoitoon....

Zimppua ja Jenna 2kk..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kun on nyt levännyt olo. Mies tosiaan lähti koko katraan kanssa vanhempiensa luo heti ruuan jälkeen ja minä tempaisin reilun 2t unet. Ai että teki hyvää!!!

NAZU: Minusta tuntuu, että meillä on aikas samankokoiset nuo tammi-05 tytöt :) Tarkkoja mittoja en nyt tiedä ennen sitä 17.pvän neuvolaa, mutta kotivaakan mukaan Julia painaa 11,5-12kg ja luulen, että pituutta on jotain reilu 80cm, kun elokuussa on ollut 78cm ja nyt on viimeisen kuukauden aikana alkanu mennä 80cm vaatteet kaikki pieneksi. Isompi tyttö mitattiin marraskuussa, oli 90,5cm ja on kuitenkin silminnähden pidempi kuin Julia eli Julia vois olla aika samaa mittaa kuin teidän tyttö. Katsotaan tarkemmin sitten, kun saadaan viralliset mitat. Mutta siis hauska sattuma, kun pidät teidän tyttöä pienenä. Minusta taas Julia on melko isokokoinen, vaikka eihän se OIKEESTI oo. Tuntuu vaan, kun isompi tyttö on niin kirppu ollut ikänsä ja siis painaa nyt 3,5-vuotiaana alle 13kg. Tytöt pitää meillä jo osittain samoja vaatteita ja ainakin painossa nuorempi ajaa hetkenä minä hyvänsä vanhemman ohi, luultavasi jossain vaiheessa myös pituudessa.

TOPPAPUVUSTA kyseltiin. Meillä Tuomas käyttää nyt anopin ostamaa vaaleansinistä Ciraf-toppapukua, kokoa 62. Kevättälveksi on sitten pakkauksen puku ja sillä mennään varmaan vielä enstalvenakin.

S-I:lle piti kommentoida jotain, kun vaan muistas mitä :) Ainiin, se diabetestutkimus! Me osallistuttiin siihen synnärillä, mutta Tuomakselta ei löytynyt sitä altistavaa geeniä, niin meidän osalta juttu loppui siihen. Anopilla on lapsuusiän diabetes joten siinä mielessä meidänki lapset on riskiryhmässä. Kahdelta on tutkittu nyt se geenijuttu ja kummaltakaan ei oo löytynyt, mutta kahdelta ei oo tutkittu.

Täällä on taas synnäri ollut joulun ja vuodenvaihteen ajan kiinni ja tänään oli juttu paikallisessa lehdessä, että jollekin oli syntyny vauva bussipysäkillä ambulanssissa. Hurjaa hommaa, mutta kaikki oli mennyt kuitenki hyvin. Saa nähdä millainen kohu tuostaki taas nousee..

Mutta minäpä taidan lähteä vielä pienelle happihypylle ja kävellä lähikaupassa mutkan.

Vierailija
44/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan galluppiin vastaus heti ettei unohu=)

Toppapukuna reimatecin vaaleanpunainen toppapuku kovimpien pakkasten varalle ja nyt käytössä lauhemmille ilmoille prismasta ostettu vaaleanpunainen toppapuku jossa tumput ja töppöset kiinni puvussa (merkkiä en muista).Ja automatkoille fleecepuku.

Äh,nyt kerkesin jo muut G unohtaahöh=(

Ristiäiset oli alkuviikolla ja nimeksi tuli: Lumia Maila-Adalina Cristal

HEIBI:kö kyseli automatkoista..Tuliko nimimerkki oikein..

no eniwei,me matkattiin koko perhe (siis me vanhemmat ja 4 lasta) jouluviikolla autolla n.700km yhteenputkeen ja hyvin meni. Aika monesti pysähdyttiin jalotteleen ja syöttään vauvaa ja itekki syömään ja kahville jne..Pysähdyksiä oli jtn 4-5 krt ja aina nosteltiin vauvakin istuimesta " jalotteleen" .Ei ollut kitinöitä vauvalla ja nukkui ehkä enemmän kuin normaalisti mutta valveilla ollessa vain ihmetteli kaukalossa.Matkaan meni aikaa n.12h.Että hyvin sujui ainakin meillä matkanteko.Ja ylihuomenna on sitten paluumatka.Aika tuttua tuo on jo ja menee rutiinilla kun ollaan tätä väliä kuitenkin ajettua jo 5v..

Palaan myöhemmin muihin galluppeihin,kun käyn ne uusiksi lukemassa..

Jemin79 ja Lumia 2kk (13.10)

Vierailija
45/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta esikoisen " pienuudesta" . En tosiaan tiedä mistä johtuu mutta tosi sirppana tyttö meidän mielestä on;). Monia kerhokavereita tai äiti-lapsipiirin kavereita on selkeästi pikkuisempi ( itse asiassa on joukon pienin) vaikka ovat kaikki kuukauden sisällä syntyneet. Myös neuvolantäti on koko ajan sanonut että " kasvaa omalla käyrällä hienosti, ikätovereisiinsa verrattuna pikkuinen/siro tyttö" .

Lilia oli rokotuksen jälkeen pari tuntia tosi surkeana, itki aika raakasti puolisen tuntia ja äidin tiukka syliote vain helpotti mutta kun nukahti ja nukkui sisällä 3,5 tuntia niin elämä hymyili jälleen. En ehtinyt antaa edes suppoa mutta onneksi helpotti. Tässäkin suhteessa ovat esikoisen kanssa kuin päivä ja yö - esikoinen ei ole reagoinut mihinkään rokotukseen millään lailla.

Mutta mä taidan mennä nukkumaan, olen aikaslailla poikki vaikka en olekaan tänään mitään oikein tehnyt. OIkeastaan olen ollut tosi saamaton sairaan hyvää karjalanpaistia lukuunottamatta;-)

Hyvää yötä toivottaa Nazu kera uinuvien tyttösten ja ahkeroivan miehen (autotallissa tekee töitä vielä)

Vierailija
46/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmistä ja vaipoista: Meillä käytössä ollut liberot ja hyvin on pärjätty,pari kertaa tullut yli mutta ei ole ollut aihetta vaihtaa merkkiä kun tosiaan tuo 2 kertaa ei vielä ole paljoa..

Lumia nukkuu 21-09,syö yleensä 5 ja en vaiha tänä aikana vaippaa.Herää tosiaan 9 ja syö ja aamupesut ja jaksaa valvoa n.1h kunnes taas unille ja nukkuu 13-14 asti ja loppu ilta pienillä torkuilla sinne 21 asti.

Nyt kun reissussa ollaan oltu reilut 2vk niin ei ole muuttanu rytmiä (onneksi) mitenkään.Lumia on kasvanut kyllä kovasti nyt tänä aikana,huomaa sen vaatteista kun jäävät pieneksi.Onneksi pukilta tuli isompia vaatteita että pärjätään kun niitä ei tajunnu ite ottaa mukaan kotoa.Pukki toi myös kultaisen kaulakorun,villavaatteita,pyyhesetin ja helistimiä jne..paljon tuli,ja me vanhemmat emme ostaneet mitään-lievästi huono omatunto=(.Mutta tosiaan isovanhemmat ja sisarukset ostivat kun Lumia on ensimmäinen tyttö suvussa niin kaikki ihan hepakassa=)

Alkuviikosta kävin kampaajalla ja voi että teki hyvvää!!!

Parisuhde voi erinomaisesti,ei ole vauvantulo muuttanut asiaa mitenkään tai mikän muukaan.On pikkuprinsessa kietonut kyllä koko perheen pikkusormensa ympäri=)

Miten muut vauvat on kehittyny,siis mitä on opittu?

Meillä Lumia yrittää kovasti tarttua jo kaikkeen sormilla ja ihmettelen että kun en muista muiden lasten vauva-aikaa niin tarkkaan ulkomuistista ettö onko tuo kovin aikasta?

Ihmettelen sitä että kun tosiaan oli ne ristiäiset alkuviikosta niin emme saaneet kastekynttilää ollenkaan,onko joku uus käytäntö vai ovatko kaikki muut saaneet sen? Ajattelin siitä huomenna kyllä papille soittaa.Muutenkin kastetilaisuus oli kovin erilainen kuin muilta lapsilta,kesti n.15min,nimi paljastettiin heti,ja kun aikasemmin on tullut se hetki että kaikki laskevat kätensä vauvan pään päälle ja pappi lukee jotain niin sitä ei tapahtunu ollenkaan..Jäi jotenkin tosi outo olo että oliko nyt tuo kaste ollenkaan??No huomenna selviää asiat sitten kun otan pappiin yhteyttä..

No joo,nyt luen viestit uudestaan..ja palaan taas asiaan..

Jemin ja Lumia 2kk

Vierailija
47/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piti vielä NAZULLE kirjoittaa; Meilläkin Julia menee ainakin pituudessa jossain miinuskäyrällä, painosta en nyt muista miten menee. Eli tosiaan, oikeesti taitaa olla ikäisekseen pienehkö, mutta kun tuo vanhempi tyttö on aina ollut ekstra-kirppu, niin siksi tuntuu, kuin Julia ois isompi kuin onkaan :)

Ja olen myös huomannut, että lapset (kuin myös aikuiset toki) voivat olla tosi erilaisia ruumiinrakenteeltaan ja kaks samanpituista ja -painoista lasta voivat näyttää ihan eriltä. Meillä sen huomee tytöistä hyvin, vanhempi on todella siro, varsinkin reidet on tosi sirot ja muutenkin on sellainen notkea ja " gasellimainen" . Kun taas nuorempi on sellainen jytykkä, tuntuu kuin rautaa nostais. Muhkeat reisimakkarat löytyy ja pää on isompi kuin vanhemmalla tytöllä, vaikka siis ikäeroa on 1v5kk. Ja vielä, kun vanhempi on luonteeltaan energinen hymytyttö ja nuorempi taas totisempi ja rauhallinen niin se jotenkin vielä korostaa tuota.

Mutta nyt sänkyyn..

Vierailija
48/61 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAZU, meidän esikoinen oli pari kuukautta sitten 2v neuvolassa 84cm ja 11,5kg. Mä olen aina pitänyt tyttöä pienenä, oli sitä jo syntyessään, mutta edelleen tuntuu että on aina ikäisiään lyhyempi ja monet nuoremmatkin ovat jo päätä pidempiä. Ja silti huomaan, että moni muukin 2-vuotias on ihan saman kokoinen:)

Meillä on pääasiassa käytössä Liberot, ovat mun mielestä pehmeämpiä kuin Pampersit ja jotenkin paremman mallisia meidän tytöille. Mielelläni käyttäisin jotain " halpismerkkiä" , mutta kaikki kokeillut (ainakin Muumit, Lidlin, Pirkat ja Dailyt) ovat olleen kertakaikkiaan surkeita:( Raha, jonka säästää niiden ostamisessa, menee siihen kun niitä saa olla koko ajan vaihtamassa. Meillä on Ellillä käytössä nyt 3-6kg Liberot, pidän aina vaippoja vähän " yli painorajan" (siis Elli saattaa jo painaa kuusi kiloa) kun isommat koot falskaavat aina lahkeista tai selästä.

Kiva juttu MIANNI että sait kunnolla levättyä, olet sen ansainnut!

Ei kai tässä muuta, palaillaan.

-L-

Vierailija
49/61 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy harmikseni vastata tuohon yögalluppiin uudestaan, nimittäin viimeisen kolmen yön perusteella meillä on siirrytty taas kolmeen syöttöön per yö :( Oli niin ihanaa nukkua itsekin 6-7 tuntia putkeen, mutta se on nyt toistaiseksi historiaa. Jostain syystä Toivo ei enää tankkaa iltaisin samalla lailla kuin aiemmin ja nyt sitten syö useimmin öisin. Imetyksen kannalta ihan hyvä tietenkin.

Meilläkin on yksi pienikokoinen 2-vuotias (nyt jo 2v5kk). Helmi oli siis kesällä 2-v neuvolassa 85cm ja 10960g. Nyt on yhtäkkiä venynyt pituutta kamalasti, ei olla mitattu, mutta vaatteet on käyneet pieniksi. Toivo varmaan menee painossa ohi siskonsa ennen parin vuoden ikää.

BERNUSKI: Juu, kyllä makkaroita löytyy! Hassun samankokoisia nuo meidän vauvat :)

G: MITEN TEIDÄN VAUVAT NUKAHTAA? Mua kiinnostaisi tietää, kun Toivo vaatii aika paljon hytkyttelyä ennen kuin ummistaa silmänsä. Ei nukahda tissille/ pullolle oikeastaan muuta kuin öisin. Vaunuihinkin nukahtaa vain liikkeessä. Mua rupee tosiaan pännimään tuo hytkyttely, koska poika on niin iso, että en jaksa häntä paljoakaan kanniskella kerrallaan. Eilen sitten sitkeästi nukutin illalla sängyssä istuen ja vähän keinutellen. Jossain vaiheessa Toivo nukahteli myös ihan siihen, kun kääräistiin peittoonsa. Se oli ihanan helppoa, mutta ei enää toimi.

TOPPAPUKUG: Toivolla on kirpparilta ostettu 68 cm hennesin toppapuku, maksoi 4 e :) Oikein paksu ja hyvä. Ohuempina pukuina on valkoinen pörröpuku ja äitiyspakkauksen kevyttoppis.

FIIKUNALLE vielä voimia! Todella rankkaa teillä, ihanasti sinä jaksat lapsia hoitaa.

Kiva kuulla, että MIANNI oli saanut vaihteeksi lepohetken!

Nyt sohvalle loikoilemaan. Esikoinen katsoo ti-ti-nallea ja pieni nukkuu vielä. Mukavaa viikonloppua!

S-I ja Toivo 3kk

Vierailija
50/61 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea että meillä on niin samankokoisia 2-vuotiaita. Taitaa meilläkin mennä nuorempi tyttö ohitse jossain vaiheessa;) Mutta niinhän sen pitääkin mennä että ovat erityyppisiä vartaloiltaa nämä sisarukset - jokainenhan on yksilö. Meillä esikoinen tullut isäänsä ja kuopus äitiinsä pituuden suhteen ilmeisesti. Mies on mua 1 cm lyhyempi;-)

TOPPPAPUKU; ostin syksyllä Tutan vaalenapunaisen vanutoppahaalarin - on ihan sairaan paksu ja ihana. KOko 62 joten kun se jää pieneksi niin siirryn varmaan vain fleecehaalariin.. Mutta uskoisin että se menee tämän talven.

NUKAHTAMISGALLUP; meillähän oli tuohon 2kk saakka nukahtaminen työlästä, 1 kk todella työlästä eli Lilian nukuttamisessa meni useita tunteja. Neiti söi, ähisi, söi ähisi ja usein nukahdin itsekin kun makuulla imetin enkä tiennyt kauanko siinä meni. Sitten tuli yhtäkkiä muutos tuossa 2 kk jälkeen. Tyttö rupesi sammumaan kuin saunalyhty 21.00 tienoilla, vähän ennen ja samantien iltatankkaukset jäivät pois. Edelleen Lilia nukahtaa iltapesun jälkeen samantien klo 20.45 (iltapesut aloitetaan aina klo 20). Sen kummemmin neiti ei enää tankkaa vaikka eilenkin vaihdoin uinuvan neidin vielä toiselle tissille varmuuden vuoksi. Syötän tuon pesun/kylvyn jälkeen aina hämärässä olkkarissa samaan aikaan mies lukee iltasatua esikoiselle omassa huoneessaan. Vien täysin simahtaneen neidin sänkyyn aina ennen ysiä jo siis. Mutta sama on käynyt meille nyt että Lilia syö öisin useamman kerran kun ei iltaisin tankkaa enää. Tosin kauheasti se ei haittaa kun syö ja nukahtaa samantien mutta silti. Oikeastaan meidän yöt vaihtelee hirveästi nykyään, aina nukutaan hyvin eli ei ole levottomuuksia tai valvomisia yhtään, mutta neiti voi nukkua läpi yön syömättä tai sitten syödä 2 krt (3 jos lasketaan mukaan tuo vähän jälkeen kuuden syöttö aamulla).

Meilläkin katsotaan ti-ti- nallea, taidanpa mennä seuraksi...

Mukavaa loppiasta kaikille!

Nazu ja tytöt

Vierailija
51/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo iltapäivä mutta huomenet nyt silti kaikille :) Sain nukkua tuossa klo 10-12 ylimääräiset unet ja kyllä nukuinkin sikeästi, Anja oli herännyt ulkona ja mies oli käynyt esikoisen kanssa kylvyssä makkarin seinän takana enkä huomannut mitään...

Näin unta, jossa Anja osasi kävellä ja puhua kaksikuisena. Hauskaa oli se, että olin ihan hämmästynyt ja tulossa tänne palstalle kertomaan siitä, kunnes jotenkin hämärästi aloin tajuta että nyt on varmaan kyse unesta enkä enää kehdannut :) :) :)

Miten teillä meni UUSI VUOSI?

Meillä siis, kuten kirjoitin, muksuja nukutettiin ensin kolme tuntia ja sit just kun ajateltiin katsoa leffaa niin Anja heräsi (ehti nukkua noin 10 min). Oli tehnyt kakat, se ilmeisesti olikin aiemmin illalla valvottanut. Ja sitten tuli puklua vissiin viiteen eri otteeseen reippaasti, eli arvelin että oli vetänyt mahan liian täyteen maitoa yrittäessään nukahtaa. No, vuoden vaihtuessa molemmat lapset nukkuivat eivätkä edes heränneet mutta mies oli niin väsynyt ja kiukkuinen että ei halunnut juoda siideriä eikä heijastella kulunutta vuotta, ja minä halusin, joten riideltiin ensi töiksemme vuonna 2007 :D

Toivottavasti muilla meni vähän paremmin tuo vuoden vaihtuminen... :)

Pannaanpa uuden vuoden kunniaksi pystyyn tuosta edellisestä johdettu gallup:

G: Miten PARISUHTEENNE voi?

Meillä voi yllättävän hyvin. Meillä oli esikoisen jälkeen todella pitkään vaikeaa, riideltiin todella paljon ja molemmilla oli jonkinasteista synnytyksen jälkeistä masennusta (diagnosoimatonta kylläkin). Miehellä liittyi selvästi elämänmuutoksen aiheuttama hämmennys siihen, samalla hän oli risteyksessä opintojen ja työn välissä... minä puolestani jouduin miettimään äitiyttä vs. työntekoa.

No, mutta hämminkiä oli ja odotin sitä nytkin, mutta toistaiseksi on mennyt todella hyvin. On opittu pyytämään anteeksi eikä vaan syyttelemään toisiamme, ja minä olen oppinut siirtymään eteenpäin sen sijaan että murjottaisin koko päivän samasta asiasta. Yksi riita ei siis enää pilaa koko päivää. Mielestäni kommunikoimme nyt hyvin ja olen tosi tyytyväinen, elämä on paljon helpompaa. Saa nähdä miten käy jatkossa, juhlinko liian varhain.

By the way, tein eilen raskaustestinkin jännityksellä! Mulle näet iski hirveän kutiseva ihottuma, täsmälleen samanlainen kun on molemmissa raskauksissa ollut juuri ennen plussausta (ja keskiviikkonahan se jälkitarkastuslääkäri myös valitteli että kohdunsuu on kovin kaukana, niin kuin mulla on raskauksien aikana ollut). Negaa näytti, hyvä niin! Ei ole vauva siis nyt ihan tilauksessa. Mietin, että liittyisikö tuo nyt sitten ovulaatioon, ehkä? Illalla oli sellaista vuotoa joka voisi olla ovislimaa. Oon vaan edelleen aika epäuskoinen että menkat olisi oikeasti voineet alkaa näin aikaisin, mutta kaksi viikkoa nyt ois kulunut siitä edellisestä vuodosta eli ihan oviksen aika kyllä olisi. No kahden viikon päästä näkee että oliko ovis :)

Jaha, ja samaan hengenvetoon totesin että meidän kissa kävi taas pissalla keittiön matolla :( Oli vissiin kolmas kerta kolmen päivän sisään. On päätetty jo luopua kissoista ja odotetaan, miten asiassa edetään. Toinen kissoista on alkanut tosiaan pissailla matoille, keittiön matto on ihan romuna kun siinä on nyt varmaan kymmenet pissat tullut parin viikon sisään, syksyn aikana se on jo pesty kolme kertaa aiempien pissojen vuoksi. Nyt taidetaan vaan heittää se menemään, on pidetty sitä lattialla siksi ettei ainakaan muualle enää rupeaisi tekemään.

Nyt lopetan tämän romaanin ja vaikka meikkaan hieman. Mennään ulos syömään kunhan mies ja lapset heräävät päikkäreiltä!

HYVÄÄ VUOTTA 2007 KAIKILLE!

Coe + Anja 9vko

Vierailija
52/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut avata uutta pinoa, mutta pitää nyt kirjoittaa kun Coe reippaana avasi uuden vuoden ekan pinon. Hyvää uutta vuotta 2007 kaikille lokamammoille! Tämän vuoden aikana saadaankin seurata vauvojemme kasvua taaperoiksi. Loppuvuodesta varmaan suurin osa näistä pienistä jo kävelee, ajatelkaas!

Olen taas yliopistolla tekemässä gradua. Se hyvä puoli tuossa imetyksen takkuamisessa on, että en ole ihan niin kiinni Toivossa. Kyllä nytkin tissit alkaa tuntua täysiltä, mutta ajattelin täällä vielä kirjoitella muutaman tunnin ja sitten palaan ihanan perheeni luo. Miten muuten COE, oletko ehtinyt gradun pariin ollenkaan? Mulla on taas siihen liittyvä palaveri parin viikon päästä, joten ihan pakko saada työtä eteenpäin.

AXELARALLE vielä Toivon rintaraivareista: ne ovat siis kestäneet kaksiviikkoisesta tähän päivään. Pulloon sorruin kun Toivo oli parikuinen, että ihan minkään parin raivarin takia en ole imetystä vähentänyt. Oli siis pakko kertoa tämä, kun koen niin suurta epäonnistumista enkä halua, että kukaan luulee, että heti pienestä takapakista luovutan koko homman. Mutta mahtavaa, että teillä nuo raivarit ovat nyt ohi ja imetys taas sujuu paremmin. Nuo suihkutisseihin liittyvät keinot ovat hyviä, käytin niitä kanssa silloin kun maitoa tuli vielä runsaasti. Imetystukilistakin on tuttu paikka ja imetystukipuhelimeenkin on tullut kerran jos toisenkin soiteltua ;)

JENI: Minustakin on hyvä, että rasvaat noin kuivaa ihoa. Meillä esikolla on atoppinen iho (samoin kuin minulla lievänä) ja välillä on ihan pakko rasvata reilusti, kun iho paikoitellen on ihan hilseilevä ja punainen. Atooppiselle iholle tekee myös hyvää puhdistus, muistaakseni meille lääkäri (lasten allergologi) suositteli mieluummin suihkua kuin kylpyä.

Meillä on huomenna neuvola, ihana päästä mittauttamaan pojan paino. Massaa on kyllä tullut reilusti. Ihan hassua, kun esikoinen on älyttömän siro. Toivo on ihan eri maata siinä suhteessa :)

S-I ja Toivo tasan 3kk

Vierailija
53/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä yliopiston mikroluokassa ja paita ihan märkä. Ei olisi pitänyt ajatella imetystä ja Toivoa. Hitto soikoon, hävettää. Ei nuo muut varmaan tajua ;)

Vierailija
54/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule COE, kun kuulosti teidän eilisilta tutulta! Meillä oli suunnitelmissa, että kun lapset nukahtaa niin voidaan miehen kans kaksin pelata lautapelejä, juoda muutama siideri, katsoa leffa ja tuijotella raketteja. MUTTA, kuinkas sitten kävikään.. Isompi tyttö nukahti saunareissulla autoon ja nukkui kuin huomaamatta tunnin unet just kriittiseen aikaan eli klo 17.30-18.30. Aivan turhaa oli sitten yrittääkään nukuttaa tavalliseen aikaan yöunille. Tuomas nukahti tuttuun tapaansa klo 22 ja nuorempi tyttökin pienen taistelu jälkeen samoihin aikoihin, mutta toinen tyttö siis valvoi. Jo alkuillasta saatiin aikaseksi oikein muhkea riita miehen kans, kun hän oli sitä mieltä, että koko ilta ja yö on aivan pilalla, kun muksut ei nukkuneet klo 21 niinkuin hän oli suunnitellu. Lisäksi mies alkoi kiskoa olutta " hieman" tuuviimpään tahtiin kuin minä oisin halunnu. Huutoa ja mökötystä siis kesti n. 23 saakka kunnes annoin periksi ja alettiin pelaamaan isompi tyttö mukana pelejä. Yks kaveriki sitten tuli kylään ja jäi lopulta yöksi asti. Tyttö simahti lopulta vasta 2 aikoihin, kun ei viititty sitten kesken pelien alkaa nukuttamaan ja kun hän tykkäsi katsoa raketteja ikkunasta.

PARISUHTEESTA en oikeen osaa sanoa. Välillä tuntuu täysin toivottomalta, ollaan miehen kans ihan älyttömän erilaisia ihmisiä. Suurin ristiriita kai on näiden lasten suhteen. Minä kai liikaakin uppoudun äitiyteen, haluan olla ja touhuta lasten kans, antaa jokaiselle lapselle kahdenkeskistä aikaa ja mulla on tosi korkee kynnys kysyä esim. mummoilta ottasko ne lapsia hoitoon. Miehen mielestä siis vaadin liikaa itseltäni tässä äitiysasiassa ja välillä muissakin asioissa, Häpeän esim jos koti on aivan sekaisin kun tulee vieraita tai otan paineita, jos ruoka ei oo valmis kun mies tulee töistä.

Mies taas on minun mielestä liian itsekäs, ei tee lasten kans mitään, mikä ei oo hänen mielestään kivaa ja hänellä on myös mun mielestä liikaa ns. omia menoja. Mies vois myös surutta kiikuttaa lapset vaikka joka viikonloppu mummolle hoitoon. Samoin häntä ei haittaa, vaikka koti on sekasin tai jos ruok haetaan millon mistäkin monta kertaa viikossa (pitsaa jne).

Mies kaipaa tosi paljon meille kahdenkeskistä aikaa, minun taas on helpompi hyväksyä se, ettei sitä tässä elämäntilanteessa ole. Just eilenki minä aattelin vaan, että tämä meni nyt näin (vaikka tietysti hieman harmittikin), kun taas mies oli ihan raivon partaalla, kun lapset ei nukahtaneet heti.

Toisaalta mies on mun mielestä osallistunut enemmän lasten hoitoon sen jälkeen kun Tuomas syntyi ja ottaa joskus isompia lapsia mukaansa jos johonki lähtee toisin kuin aiemmin. Lisäksi tiedän, että meidän parisuhde paranis paljon, jos minä itse muuttuisin hieman ihmisenä, ottaisin itsekkäästi omaa aikaa, saisin itsetuntoni paremmaksi ja jos löytäisimme jonkun hoitajan, joka vois esim. kerran kuussa tulla hoitamaan yhdeksi illaksi lapsia. Se vaan on tosi hankalaa, kun pienempi tyttö vierastaa kaikkia (!!!!) ihmisiä omaa perhetytä, mummeja ja pappoja lukuunottamatta (ja heitäkin silloin tällöin).

Mutta, vaikka välillä on tosi rankkaa, riidellään ja ollaan henkisesti 1000000km päässä toisistamme, niin en oo valmis luovuttamaan ja uskon todella, että aika korjaa tilannetta, esim. 1-2v päästä tilanne voi olla jo aivan eri kun lapset on edes hieman isompia.

KOTONA OLEMISESTA oli myös ollut puhetta. Minulla ei ole työpaikkaa odottamassa, joten tarkkaa aikaa en osaa sanoa. Olen nyt ajatellut, että alan etsimään töitä, kun Tuomas on n. 1,5-vuotias. Jos löytys joku kiva (3-)vuorotyö niin voisin aloittaa joskus keväällä-08. Silloin lapsille tulis lyhyet hoitopäivät, kun miehellä kuitenki on säännöllinen 8-16 työ.

Mutta kokopäivähoitoon en halua lapsia laittaa ennenkuin Tuomas on 3v. Eli katsellaan nyt.

Nyt täällä alkaa olla semmonen meno ja meininki nuilla siskoksilla, että pakko lähtee laittamaan jotain rajoja..

Mianni ja Tuomas (ilmeisesti sen 9 vkoa koska Anjakin on :)

Vierailija
55/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi niin naurattaa toi paidan märkyys :D Minä kans yhtenä päivänä lueskelin kirjaa, jossa mainittiin ohimennen joku vauva ja huomasin hetken päästä että paita märkä. Onneksi olin kotona kuitenkin... :)

GRADU: No enpä ole muuta kun avannut gradutiedoston! Ja tunsin suurta ahdistusta kun en aluksi tajunnut yhtään mitään mistä siinä oli puhe. Oon keskittynyt tekemään töitä niinä aikoina kun olen ehtinyt, kun tuolla on kuitenkin se 25-30 ihmistä alaisuudessa ja tuntuu, että niiltä puuttuu vähän liekkiä kun en ole koko ajan piiskaamassa :) :) Oon ajatellut että kaipa sitä gradua ehtii... oli tarkoitus tehdä kun oltiin anoppilassa lomalla, mutta enpäs ehtinytkään. Tai siis jaksanut. Niin että ihailevia katseita suuntaan sinnepäin.

Niin ja en alkanutkaan meikata vaan rupesin piirtämään töihin uutta organisaatiokaaviota :D Kivaa :D

Coe

Vierailija
56/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sujui vuoden vaihto hyvin :) Ronja nukahti saunan ja rakettien jälkeen ja poikakin saatiin nukkumaan jo kympin aikoihin. Nautiskeltiin siinä sitten loppuvuoden viime hetkistä ;)

Kaupungin järjestämä ilotulitus näkyi meidän parvekkeelle aivan täydellisesti. Oli kuin koko tulitus olisi järjestetty vain meitä varten :)

En kovinkaan paljoa pidä siitä kamalasta paukkeesta ja rätkeestä. Menee rahat niin hukkaan kuin olla vain voi!

Mö oon tuhlaillut rahojani kyllä ihan kamalasti vauvan vaatteisiin. Ostin ensi talveksi tytölleni Remun talvihaalarinkin alesta :) Netistäkin oon tehny tosi ihania alelöytöjä, onko lokakuisissa muita vauvan lasten vaatteisiin hurahtaneita? ;o)

Meillä parisuhde on tällä hetkellä ihan hyvällä pohjalla. Vuosi sitten oltiin erossa ja meillä oli todellinen kriisi. Mutta siitä selvittiin ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Tämä taisi olla se seitsemännen(7) vuoden kriisi, seuraava on kait sitten kun täyttyy 14. vuosi ;)

Mutta nyt asiat on hyvin ja onnellisia ollaan :)

Lueskelin tuossa teidän juttuja ja aloin sitten lukemaan jonkun kirjoitusta miten on tosi erilainen luonteeltaan miehensä kanssa ja sitten työasioistakin ettei vakipaikkaa ole odottamassa, mutta kun vauva on n. 1 ½v-vuotias niin alkaa hakemaan töitä. Sitten vasta luin että kukas kirjoittaa tekstiä kuin minun suusta ja Miannihan se oli :)

Ei tartte mun kirjoitella kun Mianni sanoo asiat kuten itse sanoisin ;o)

Mutta jos sitä vaikka vähän siivois, heivattiin kuusi jo pois ja otin jo muutkin jouluromppeetk kaappiin. Nyt on joulu ohitse meidän huushollissa ;o) Kyntteliköt jätin vaan ikkunalle kun on niin pimeää muuten.

Onko jossain lunta? Täällä on ihan vesikeli, ne vähätkin lumet joita viikko sitten tuli maahan on sulanut vesisateen myötä :/

Mutta nyt menoksi.

C

Vierailija
57/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten kyselitte mitä fiiliksiä raskaus ja synnytys nyt herättää:

Mulla on kyllä TOSI negatiiviset tunteet molempia kohtaan. En siis tosiaankaan haluaisi raskaaksi ja vielä vähemmän synnyttää.

Jonkinlainen pelko jäi tästä synnytyksestä, en enää ikinä halua kokea sitä tuskaa. Kylmät väreet tulee jo pelkästä ajatuksesta :(

Olen ihan älyttömän lapsirakas ja lapset on ihania, voisin hyvin kuvitella suuremmastakin perheestä, mutta en haluaisi enää olla raskaana enkä synnyttää. Niin huonot kokemukset on jäänyt molemmilta kerroilta :/

Mutta näinkin on ihan hyvä.. Kaksi tervettä, ihanaa ja rakasta lasta on ihan hyvä saavutus, eikö vaan ? :o)

Nyt sitten menen...:)

Vierailija
58/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että juu, täällä Kuusamossa on lunta ja lisää satoi tänään :) Sellainen ihana ilma, kun ei oo pakkanen, mutta talvi kuitenki :))

Vierailija
59/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuosi vaihtui ihan huvittavasti, tai että lapsiperhe täälläkin.. ;) Ysin maissa sänkyyn pojun kanssa. Isukki vähän surffaili netissä viereisessä huoneessa. Poika nukahteli ja heräsi muutamia kertoja, tosin ei rakettien paukkeeseen (vaikka välillä tuntui kuin ihan meidän pihalla olis joku ammuskellu!) vaan normaaliin ilta-tapaansa. Sitten heräsin puol yksi että vai niin, vuosi vaihtui. Mies oli nukahtanu alakertaan sohvalle ja kömpi sitten " omaan huoneeseensa" nukkumaan. Heh, tosi romanttista.. ;) No, mens uutena vuotena varmaan pystytään jo vähän juhlimaan, todennäkösesti yhen kaveriperheen kanssa, joilla n.kuukautta nuorempi poika. :) Aiemmatkin uudet vuodet yms. ollaan heidän kansaan vietetty.

Parisuhteesta. Meillä menee kyllä tosi hyvin, ainakin mun mielestä. ;) Siis tietenki riidellään ja mökötellään (mä), mutta noin niinku yleisesti. Mä nimittäin pelkäsin ihan pikkusen et miten mein suhteelle käy kun lapsia alkaa tulemaan... Suhteen alkuaikoina mies nääs oli ihan et ei ikinä naimisiin tai lapsia. No, ens viikolla tulee 5v. täyteen, että onhan tässä muututtu. ;) Mutta munkin mielestä miehellä (vieläkin) liikaa omia menoja ja sitten kun on kotona niin hirveesti kotihommia, mille nyt ei voi mitään. Meillä kun remontti jatkuujatkuujatkuu ja on puulämmitys jne. jne. Mutta ihan kivasti hoitelee (tai lähinnä seurustelee ja työntelee ulkona) poikaakin sillon kun kotona on. Mä oon kans vähän semmoin, et apua ei ulkopuolisilta pyydellä ennen ku " pakko" ja jopa kysyn mieheltä et " sopiiko et meen saunaan" tms. ;D Välillä ihan huvittaa itteänikin!

Juu, mut toi et mies nukkuu " omas huonees" oli se kun kuorsaa ja nyt varsinki ku oli flunssas ni se oli ihan mahotonta. Ens yönä kokeillaa josko siit jotain tulis taas.. ;)

Mut nyt täytyypi mennä. Eipä muuta kun TÄSTÄ SE VUOSI SIT TAAS LÄHTEE!! :) (huomen rokotukset...jaiks!)

Pupu

Vierailija
60/61 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vähän korjailla, et kyllä se koko ajan " parantaa" , siis mies. Elikkä tosta sai vähän semmosen kuvan ettei ikinä olis kotona, mut se menee vähä " aalloissa" et välil muutama päivä et tuntuu ettei kotoon oliskaa ja sit taas on. ;)

Ja sit viel oviksesta, et ei oo menkkoi viel ollu mut esim. nyt ollu vähä semmoin ovis olo (ja kerran aiemminki?!) ja vähä " tuhnuttanukki" et joudunkohan mäki koht jännityksellä sen testin tekeen...? No, ei varmaa..ainakka toivottavasti (vielä, nääs) :)

sama

p.s. tääl kaakkois-suomessakii on lunta, paikoitellen.