Otatteko joulupöydässä vähäsen kaikkea? Vai syöttekö suuren määrän?
Itse otan vähän kaikkea, vaikka jätän kyllä maistamatta maksalaatikon.
Kommentit (53)
Köyhällä ei ole varaa kaikkeen. Lepsetkin haikailevat itkuntuhruisin silmin savukalan perään.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähinnä otan sen lasillisen viiniä jouluaterialla, jouluna. Muuten en käytä alkoholia kuten ei miehenikään.
Mistä tietää että joku on absolutisti? - Hän kertoo sen kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei ole varaa kaikkeen. Lepsetkin haikailevat itkuntuhruisin silmin savukalan perään.
Kirjolohi oli just 6,99e kilo, savustuspussi maksaa n 3e
Missä tällainen joulupöytä on? Ei ole ollut koskaan.
Meillä on jokaiselle joulupöydässä omia herkkuja, syön omani loppuun eli siis varmaan kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei taida olla kaikkea?
Ei minullakaan, mutta mitään ei silti puutu.
Otan kaikkea kohtuudella paitsi maksalaatikkoa en ota lainkaan koska inhoan sitä.
Yhden tuttavan nelihenkisessä perheessä paistetaan 12kg halpiskinkku jouluksi ja toinen uudeksivuodeksi. Ja tämä tarina on tosi.
Vierailija kirjoitti:
Laiskalla ei siihenkään. Sulla on 12kk aikaa vaikka kerätä pulloja tai jakaa mainoksia jotta saat lapsille edes ruokien osalta kunnon joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä prkle kyllä ollut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähinnä otan sen lasillisen viiniä jouluaterialla, jouluna. Muuten en käytä alkoholia kuten ei miehenikään.
Mistä tietää että joku on absolutisti? - Hän kertoo sen kyllä!
Ja vegaani ja muu kasvissyöjä
Vähän kaikkea, mutta maksalaatikkoa meidän joulupöydässä ei ole. Eikä imellettyä perunalaatikkoa vaan muusia ja bataattilaatikkoa.
Kinkku, rosolli, laatikot, pikkelsi, graavilohi, siinä se taitaa olla. Laatikot lanttu, peruna, porkkana.
Vierailija kirjoitti:
Savukala ei kuulukaan joulupöytään, mutta lipeäkala ehdottomasti kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kirjolohi noin halpaa, se on ollut Norjalaista vaalealihaista lohta. Savustuspussista ei tule sähköuunissa enempää savunmakua kuin mielikuvituksesi luo, muutenhan koko asunto oli savun peitossa. Siisti tarjoiluastia pussi kyllä on ei valu mehut pöydälle.
Otan joulupöydästä hatkat ja lähden syömään jotain kunnon ruokaa.
Minä kun en mitään roskaruokaa jouluna suuhuni laita.
Kalkkunaa jos on voin kyllä ottaa, mutta kaikki muu jää koskematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli kylläkin NORJAN lohi. Kotimaista kirjolohta et tuohon hintaan saa.
Laatu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei taida olla kaikkea?
Ei minullakaan, mutta mitään ei silti puutu.
Sinulta puuttuu vain viisaus.
Vähäsen kaikkea, kinkkua on ollut monena vuonna valmiina irtoviipaleina senverran kun lapset syö, aikuiset syövät salaatteja ja kalaa.