Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kaikille jotka tsemppasi lähäriä töihin psykiatrialle. Ketju poistettiin jostain syystä

Vierailija
09.11.2023 |

Olin se joka mietti hyppäämistä perusterveydenhuollosta psykiatriaan.

Olisin mielelläni keskustellut asiasta enemmänkin. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat työskentelee ihan syystä erikoissairaanhoidossa.

Ap sut savustetaan sieltä kyllä pois jos et itse tajua häipyä.

Vierailija
22/38 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

💔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kummaa kun lähäreitäkin koulutetaan erikoissairaanhoitoon. Varmaan ihan syystä.

Vierailija
24/38 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen numeroilla 6 ja 8 tähän ketjuun kirjoittanut. Sain alkuperäisen ketjun aloituksesta sellaisen käsityksen, että ap on toiminut 20 vuotta perusterveydenhuollossa muissa kuin mielenterveyspalvelun tehtävissä. Jos ymmärsin väärin, tilanne on hyvinkin erilainen, eli rinnastus sairaanhoitajiin nähden on realistisempi. Tiedän useita psykiatrian alalla toimivia lähihoitajia, jotka ovat tehtävissään hyvin päteviä, vastaavan tyyppisellä erolla sairaanhoitajiin kuin mielenterveyshoitajakoulutuksen omaavat.

Vierailija
25/38 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI LÄHÄREITÄ ERIKOISSAIRAANHOITOON SEKOILEMAAN!

Olette paikallaan vanhustenhoidossa mutta vaativanpi sairaanhoito on nimensä mukaan SAIRAAN hoitajien puuhaa!

Älkääpä tulko pätemään tai tulleepi paskia niskaan.Sairaalamaailma on julma ja siellä lähäri on vain diaknoosi.

sh (kaikella sydämmellä kuitenkin)

Vierailija
26/38 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihan ihme palsta! Monia asiallisia avauksia yksinkertaisesti poistetaan. Jos joku kommentoi asiattomaksi, johonkin asiallisesn ketjuun, niin silloin pitäisi poistaa se asiaton kommentti, ei koko ketjua! EU:n uusi lainsäädäntö Digital Service Act sanoo, että sisällön poisto alustalta pitäisi olla dokumentoitu ja läpinäkyvä prosessi. Ei mielivaltainen.

Vierailija
27/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihan ihme palsta! Monia asiallisia avauksia yksinkertaisesti poistetaan. Jos joku kommentoi asiattomaksi, johonkin asiallisesn ketjuun, niin silloin pitäisi poistaa se asiaton kommentti, ei koko ketjua! EU:n uusi lainsäädäntö Digital Service Act sanoo, että sisällön poisto alustalta pitäisi olla dokumentoitu ja läpinäkyvä prosessi. Ei mielivaltainen.

Täällä joka ikinen poisto on mielivaltainen. 

Vierailija
28/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette paikallaan vanhustenhoidossa mutta vaativanpi sairaanhoito on nimensä mukaan SAIRAAN hoitajien puuhaa!

Älkääpä tulko pätemään tai tulleepi paskia niskaan.Sairaalamaailma on julma ja siellä lähäri on vain diaknoosi.

diaknoosi 😂

Vierailija
29/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

diaknoosi 😂

Mitä sä naurat , taidat olla joku lähäri??

Vierailija
30/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

diaknoosi 😂

No en ole. Se on diagnoosi.

Vierailija
31/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mihin johtopäätökseen päädyit?

Vierailija
32/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt alkuperäistä ketjua, mutta lämpimästi tervetuloa vaan! Varmasti pärjäät, jos asenne on kohdallaan. Käytäntö ja konkarit kyllä opettaa, ja toki hakeudut työnantajan tarjoamiin koulutuksiin lisää oppia hakemaan. Kannattaa aloittaa osastolta. Siellä et tee niin itsenäisesti työtä kuin poliklinikalla. Aina on joku, keneltä kysyä apua. Itse olen ollut yli 20v psykalla. Sekä aikuisten että lasten puolella. Itse pidän lasten parissa työskentelystä enemmän, mutta jos kiinnostusta on enemmän aikuispuolelle, niin kyllä sitten tietenkin sinne.  Jos joku väittää, etteikö lähihoitaja pärjäisi erikoissairaanhoidossa psykiatrialla, niin älä kuuntele. Ihan yhtä hyvin pärjäät, kuin koulutettu sh joka siirtyy toiselta erikoisalalta. Se teoriaosuus ja vähäinen harjoittelu, mikä toiselle erikoisalalle valmistuneella sh:lla on, on niin vähäistä, ja todennäköisesti unohtunut jo aikoja sitten, että samalta viivalta lähdette. Aidolla empaattisella kohtaamisella ja kuuntelemisella, sekä kyvyllä asettaa terveellä tavalla omat rajat, pärjäät jo pitkälle. Psykiatrialle, ja varsinkin lastenpsykiatrille hakeutuu pääsääntöisesti tosi kivaa porukkaa. Itse en tunnista ollenkaan puheita huonosta työilmapiiristä ja kyräilystä, jota paljon kuulee kun hoitoalasta puhutaan.

Vierailija
33/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

&

Vierailija
34/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hiljaa kun et asioista mitään tiedä! Meillä ainakin on sekä lähihoitajia että mielenterveyshoitajia sairaanhoitajien lisäksi. Ihan tasavertaisina teemme töitä. Koulusta saadulla todistuksella voi pyyhkiä vaikka pers**nsä. Oikea osaaminen tulee alaan liittyvien koulutusten ja kokemuksen kautta.

Vierailija
35/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

diaknoosi 😂

No mitäköhän nauraa? Eipä taida olla muuta kuin vale-sh tuo joka väitti olevansa, jos ei edes osaa kirjoittaa sanaa diagnoosi (puhumattakaan sen sanan ymmärtämisestä). T.ihan oikea sh

Vierailija
36/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

diaknoosi 😂

Aivan🤣! Ja vielä sydämmellä😂

Vierailija
37/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Ihania viestejä pääasiassa, kiitos. Olen päättänyt aloittaa hommat. Oh sanoi että saan alkuun kokeneen konkarin mentoriksi, ja sitten on tulossa runsaasti myös työpaikkakoulutusta. Mun mielestä kuulostaa hyvältä, Oon kyllä tosi innostunut kun psyka on aina ollut kiinnostava ala, ja nyt sitten tarjoutui tämmöinen tilaisuus. Nöyrin mielin lähden opintielle.

Vierailija
38/38 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ihania viestejä pääasiassa, kiitos. Olen päättänyt aloittaa hommat. Oh sanoi että saan alkuun kokeneen konkarin mentoriksi, ja sitten on tulossa runsaasti myös työpaikkakoulutusta. Mun mielestä kuulostaa hyvältä, Oon kyllä tosi innostunut kun psyka on aina ollut kiinnostava ala, ja nyt sitten tarjoutui tämmöinen tilaisuus. Nöyrin mielin lähden opintielle.

Onnea opintielle! Uudet haasteet ovat hyväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme