Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua sitten oksettaa nuo Wolt miljonäärit - rikastuvat pienipalkkaisten selkänahasta

Vierailija
09.11.2023 |

Wolt kuskit ovat nykyajan orjia, en tilaa mitään Woltista, koska en hyväksy heidän yritysmalliaan. Jotkut pulliaiset rikastuu miljoonilla ja lähetit polkee ja vie todella pienellä palkalla näitä lähetyksiä ympäriinsä. Minusta tämä on väärin. Miksi nämä Wolt miljonäärit eivät voi palkita näitä työntekijöitään bonuksilla kun tekevät tätä orjatyötä. Oksettava firma.

Nainen 50 vuotta

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytätte?

Minä en käytä (ei olisi kyllä varaakaan, joten tietysti helppo sanoa), mutta ihmettelen sitä, miksi muut tekevät. Olen aina ajatellut, että kun syödään ravintolaruokaa, niin tärkeä osa kokemusta on nimenomaan se, että sitä syödään ravintolassa. 

Minä tilaan yhdestä ravintola, joka tekee todella hyvää ruokaa, mutta itse ravintola on vähän liian hälyinen enkä viihdy siellä. Mukavampi syödä rauhassa kotona. Ruoka on aina kuumaa, kun se tuodaan. Mulle se ruoka on kuitenkin pääasia. 

Jeps, näin teen minäkin.

Vierailija
62/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät rikastuneet toisten selkänahasta, vaan yritys on käytännössä tappiollinen. He rikastuivat sillä, kun onnistuivat löytämään ostajan alustalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin outo maa ja syvään suossa on jo, eikä loppua näy

Vierailija
64/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin perustat kilpailevan Woltin, jossa maksetaan oiekudenmukaisesti.

Miksi ihmeessä pitäisi perustaa? Tuskin aloittaja tai muukaan Woltia jyrkästi kritisoiva on kiinnostunut missään mielessä vastaavan bisneksen perustamisesta ja miksi tarvitsisikaan.

Harvoin suomessa on ollut verolistojen kärjessä ihmisiä, joiden bisnes on eettisesti todella kyseenalaista ja perustuu alipalkatun ulkomailta raahatun työvoiman hyväksikäyttöön. Aivan järkyttävä moraalikato on rantautunut suomeen, ja tätä ulkomaisen halpatyövoiman välttämättömyyttä oli paasaamassa ennen viime vaaleja mm. entinen suomalaisten duunareiden oikeuksien puolustaja SDP. Normaalisti isosti menestyneitä yrittäjiä voi jollain tavalla arvostaa, nyt olo tuntuu lähinnä epäuskoiselta.

Vierailija
65/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rikkaat ovat rikastuneet toisia riistämällä. Olipa kyseessä sijoittaja, alipalkkaaja tai ylihinnalla myyvä (tai vuokraava). Sen vuoksi rahaa ja rikkautta ei pitäisi yleisesti arvostaa. 

Vierailija
66/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytätte?

Minä en käytä (ei olisi kyllä varaakaan, joten tietysti helppo sanoa), mutta ihmettelen sitä, miksi muut tekevät. Olen aina ajatellut, että kun syödään ravintolaruokaa, niin tärkeä osa kokemusta on nimenomaan se, että sitä syödään ravintolassa. 

Ei ole koronasta montaakaan vuotta.

Vierailija
67/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en ole Woltista tilannut. Käyn kaupassa ja teen itse ateriani. Valintoja.

Vierailija
68/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki tilaisin woltista jos siellä olis kantaväestöä toimittamassa tavaraa ovelle

Vierailija
69/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi halutessaan perustaa oman yrityksen. Siitä vain tekemään tulosta! Kannattaa kokeilla kuinka helppoa tai vaikeaa se on. 

Niin. Yrittäjyyttä tässä on kukaan tuskin arvostellut tai paheksunut. Tässä on kauhisteltu ulkomaalaista kaltoinkohdeltua halpatyövoimaa käyttävää yrittäjää. Sellainen kun ei sovi monen moraalikäsitykseen. Riistäminen ei kuulu normaaliin yritystoimintaan.

Sen puoleen mistäs sinä luulet tietäväsi onko aloittaja itse yrittäjä ja jopa menestynyt sellainen, Woltin kritisointi ei liity siihen onko yrittäjä vai ei.

Vierailija
70/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytätte?

Woltin kautta Helsingissä voi saada kotiin mitä tahansa, PALJON PALJON muutakin kuin ravintolaruokaa. 

Tänään ollaan woltattu kotiin ruokaa kun ollaan sairaana. Ei jaksa tehdä itse, eikä lähtee sairaana ravintolaan. Nautinto saada edes hyvää ruokaa tähän kurjaan olotilaan. 

WOLT kuskeille voi antaa tippiä. Tänään laitoin 15 euroa tippiä joka menee suoraan kuljettajalle.

Me tilataan Prismasta ruokaa kun ollaan sairaana.

Vierailija
71/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjien kanssa on vaikea kilpailla oikeilla työntekijöillä. Vastaus ei ole kilpailukyky, vaan orjuuden lopettaminen.

Vierailija
72/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rikkaat ovat rikastuneet toisia riistämällä. Olipa kyseessä sijoittaja, alipalkkaaja tai ylihinnalla myyvä (tai vuokraava). Sen vuoksi rahaa ja rikkautta ei pitäisi yleisesti arvostaa. 

Paskanmarjat. Yritykset ostavat toisiltaan ja yksityisihmiset haluamiaan asioita. Ja toisinaan yritys ostaa yrityksen, jonka johdosta myyjä rikastuu. Keneltä tämä on pois, sinultako? Entä kaipaatko sinä holhoojaa, joka vahtii rahankäyttöäsi jos kerran kaikki ylihintainen mitä ostat on sinun riistämistäsi? 

Ne ylihinnalla myyvät, joita voi moittia riistämisestä, myyvät ihmisille elintärkeitä asioita, kuten sähköä tai elintarvikkeita. Ja tosiaan, esim. viimeisen vuoden aikana rikastuneet päivittäistavarakauppiaat (joiden verotiedot tosin nähdään vasta pitkän ajan päästä), ovat ansainneet kritiikkiä. Isot kauppaketjut ovat toisiaan tukien nostaneet välttämättömien tuotteiden hintoja perusteettoman korkeiksi ja todennäköisesti keränneet melkoiset voitot itselleen. 

Vierailija
73/124 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt ei ole mikään välttämätön palvelu. Kenenkään ei tarvitse käyttää sitä.

Vierailija
74/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrityskaupoilla ei enää saa rikastua, niin saako millään? Saisiko Suomen valtion alueella edes olla rikkaita vai pitäisikö heidät ajaa pois ja käännyttää rajalla,  jos ovat tulossa Suomeen?

Vierailija
75/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama instajulkkis kertonut käyttävänsä 1000-2000€/kk woltin ja foodoran palveluihin. 

Vierailija
76/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt-kuskit allekirjoittavat ihan itse työsopimuksensa. He eivät ole orjia. En käytä firman palveluita koska kuppaavat ravintoloiden katteesta itselleen tuoton.

Vierailija
77/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki tilaisin woltista jos siellä olis kantaväestöä toimittamassa tavaraa ovelle

Niin niin ja sitten valitetaan kun he eivät tee töitä.

Miksi sua nykyiset toimittajat haittaa?

Vierailija
78/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman johtaja tienistit putoaisi 90% jos wolt kusi saisi normaalia palkkaa. Koko idea on että halvalla  työntekijät tekee niin firma pärjää ja johtaja tienaa. Jos ne alkais maksaa lisiä ja normaalia palkkaa niin 80% wolt kuskeista joutuis työttömäksi.

Vierailija
79/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/talous/art-2000009868804.html

Woltin emoyhtiön tappiot paisuivat 422 miljoonaan euroon viime vuonna"

Miten ne voi tienata?

Nyt varmistetaan vasta monopoliasemaa jonka jälkeen tienaus alkaa. Eihän köyhät tällaista voi ymmärtää.

Vierailija
80/124 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta wolttia ei tarvita, jokainen voi noutaa ruokansa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi