Maskit naamalle jos korona pelottaa
Itse pelkään kovasti, vaikka virus onkin ilmeisesti muuttunut vähemmän vaaralliseksi
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää tässä iässä pelleillä jonkun naamarättien kanssa
Oletpas laiska. Taidat olla työtön tai muuten vaan pienituloinen.
En minä siitä huolimatta tahdo sairastaa yhtäkään flunssaa vaikka olisi kuinka lievää. Ei sairastaminen ole mitään hienoa.
Viimeksi olin pitkäaikaisessa flunssassa 4 vuotta sitten, juuri silloin kun korona iski Suomeen, paitsi minulla se oli sytomegalovirus ja se aiheutti 10 viikon helvetinmoisen flunssan (immuunipuutteisilla voi olla hyvinkin vakava). Siksi yritän todellakin välttää koronaa.
Ja kyllä, se tarkoittaa että vältän tiettyjä ihmiskontakteja edelleen ja olen hygieniasta huolellinen. Onneksi en asu ruuhka-Suomessa.
Eipä se sen vaarallisempi ole kuin aiemminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--------
Olen 76 v ja eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen voi kuolla,niinkuin enoni kuoli keväällä,oli 55v
Onkohan virus jo muuttunut lievemmäksi vaikkei olisi suojaa ? Toiset sanoo joo ja toiset ei .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin työllistetty ja minua ei saada tähän pelleilyyn mukaan. Ei saatu ensimmäisellä kerralla eikä saada nyt. Senkin eläin talutettavana hihnassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--------
Olen 76 v ja eläkkeellä
Minun isäni noudatti tiukasti kaikkia koronaohjeita ja eristi itsensä kotiinsa. Liikkumattomuuden vuoksi joutui vuodessa pysyvästi hoivakotiin ja vuosi siitä kuoli.
Olen varma, että hän olisi elossa, jos olisi jatkanut liikkumista entiseen malliin.
Ja taas pelätään että kaikki kuollaan, flunssan kaltaisesta taudista. Pelokkaat pysyköön kotona ja pukemaan naamarätit. Jessus ei tätä taas
Minulla on viisi rokotusta, olen taudin kerran sairastanut ja mielestäni olen jo riittävästi tehnyt. En käytä maskia, ellei se tule pakolliseksi. Matkustelen, käyn isoissa juhlissa ja tapahtumissa. Olen riskiryhmässä, mutta jos korona uudelleen tulee, sitten se tulee. Yhtälailla voin saada pahan influenssan, tai jäädä auton alle kauppareissulla tai lentokonekin voi pudota.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle on, kenelle ei. Tunnen kolme ihmistä, joille tuli pitkäaikaisia ja tuntuvia seurauksia koronasta.
Yksi on vanhus, joille tauti oli isompi riski kuin nuorille. Kaksi muuta ovat keski-ikäisiä. On ollut hätkähdyttävää
huomata heidän olevan selvästi väsähtäneitä ja eivät voi työskennellä tai harrastaa entiseen tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas pelätään että kaikki kuollaan, flunssan kaltaisesta taudista. Pelokkaat pysyköön kotona ja pukemaan naamarätit. Jessus ei tätä taas
En ymmärrä tätä asennetta. Jos joku muu haluaa käyttää suojaimia, se ei ole sinulta pois. He maksavat ne
itse. Etenkin suurissa kaupungeissa on aina liikkeellä myös heitä, joilla on jo ennestään heikompi terveys
tai alentunut immuunipuolustus. Onko kommenttisi taustalla ajatus, että sinulle ei voi
tapahtua mitään ikävää? Voit tietämättäsi kohdata yleisellä paikalla jonkun, jolla on mitä vain. HIV, tuberkuloosi,
sellainen tuberkuloosin muoto, jota ei pystytä helposti parantamaan lääkkeillä, joku trooppinen tauti,
rajumpi vatsatauti jne.
Vierailija kirjoitti:
-Uskon, että moni yrittää välttää tartuntaa siksi, että sairaalaan joutuminen tulee niin kauhean
kalliiksi Suomessa. Kaikilla ei ole varaa sairaalamaksuihin ja se pelottaa niitä, joitka elävät koko ajan
niukasti hyvinvointivaltiossamme. Osa ihmisistä tietää, että heille ei myönnettäisi toimeentulotukea,
kun ovat sopivasti juuri siinä rajalla.
Jos haluaa kiinalaista keinokuitutomua ja mikromuovia keuhkoon niin ei muuta kuin maskihengittämään
Itsellä oli kovempi tauti tämä toinen kuin ensimmäinen, vaikka odotin lievempää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo hyökkäävä asenne? Mikä SINUA pelottaa?
Ei pelota, olen nyt kotona toista päivää koronaa sairastamassa. nenä vuotaa kuin pubin hana. Oli pakko käydä tunti sitten lähi-salesta hakemassa ruokaa. Maski oli naamalla, ihan vain niiden mummeleiden ja pappojen suojelemiseksi. Ei siis itseäni vaan teitä muita varten pidin maskia.