Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Ensikot Vko 1###

01.01.2007 |

No enhän minä taas tajunnut, että tänäänhän on maanantai ja uuden pinon aika!!! :)

Viime viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9171294&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa tulla omanapainen viesti¿ Aksu varmaan herää nimittäin kohta jo syömään kuten yleensä.

Matkasta oli kyselty. Ja kohteenahan oli Dublin eikä Dubai :D eli irlantilainen pubiuusivuosi oli meillä. Matka meni oikein hienosti, säätkin suosi jopa osan ajasta¿ sunnuntaina oli vähän kurja keli, mutta eipä sekään sitten haitannut. Rentouduttiin ilman mitään tiukkoja aikatauluja, nukuttiin päiväunia jne. Pubeja tuli kierreltyä, Guinnessin panimolla käytiin ja sen sellaista. Vuosi vaihtui tosi upeissa tunnelmissa pubissa. Ihmisiä oli tosi paljon ja tunnelma varsin tiivis. Akselia oli kyllä ikävä¿ mutta ikävää lievitti kotoa tulevat viestit jossa kerrottiin kaiken olevan hienosti.

Aksulla oli mennyt tosi hienosti koko reissun ajan. Oli ollut niin reipas ja hyväntuulinen poika, että mummu ja vaari oli ihan onnesta soikeina. Yhtenä päivänä oli vähän itkeskellyt, mutta sekin sitten paljastui kakkavaivaksi ja helpotti kun kakka tuli. Lentokentällä oli sitten vastassa ja kovin totisena poikana tuijotti meitä kentällä ja automatkan, mutta kotiin kun päästiin niin riemu repesi :D

Koitan ens viikolla paneutua vähän paremmin pinoon.. nyt on ollut Aksun kanssa kädet täynnä töitä kun mies on kipeänä ja makaa sohvan pohjalla.

Pikku-milli & Akseli 8kk

Vierailija
42/62 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai - Dublin... Melkein sama asia.. :D

Kiva kuulla että reissu meni hyvin ja saitte rentoutua kunnolla. Ja Aksukin oli ollut tosi reipas poika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea Bejpi jaTigger!!! Onnellista vauva-arkea molemmille perheille!

Miten muuten Lisa teidän muutto vaikutti Veetiin? Onko hän ihan kotiutunut vai onko ikävöinyt vanhaa kotia? Meilläkin on muutto pian edessä. Saadaan avaimet käteen 26.1. Pari päivää maalaillaan seiniä ja kamat kannetaan sisään 28.1. Oon vaan miettinyt, että mitenkähän muutto vaikuttaa Joonaan, kun kaiken kukkuraksi mä alotan työt heti 29.1. Kauheesti muutoksia pienelle tulee kertaheitolla. :(

Ainiin¿ mun on pitänyt kertoa, kun sillon täällä kerroin niistä mun ruottin kokeista. No, ne korjattiinkin vähän luultua aikasemmin ja meni läpi. Huh, että helpotti! Yksi asia vähemmän stressattavana tälle keväälle.

Karssuli on ollut kovin huolissaan Ainostaan. Kyllä Ainolla varmasti kaikki on hyvin, kun on kerta iloinen ja virkeä tyttö. Noista lyhyistä yöunista sen verran, että Joonalla on monesti ollut sellaisia vaiheita, että ei ole nukkunut kovinkaan pitkiä yöunia. Eiköhän teilläkin ole vain sellainen vaihe meneillään. Vauvat joskus sattuvat sille päälle, että nyt ei nukuta tai nyt ei syödä. Seuraavana päivänä sitten uni/ruoka maistuukin.

Ja maitoallergiaa Ainolle epäiltiin. Toisaalta hyvä, että nyt on syy selvillä, että tietää miksi tyttö on kasvanut hitaasti. Sinulle varmasti tulee nyt vielä rankemmat ajat, kun joudut maidottomalle dietille. Ymmärtääkseni tossa maitoallergiassa on se hyvä puoli, että se menee ohi lapsen kasvaessa. Ei siis jää pysyväksi riesaksi Ainolle. Yritähän sinäkin päästä lepäämään. Etkö saisi Ainolle jostain hoitajaa niin, että saisit univelkoja nukutuksi?

Ykkösopen Ainokin on lähestymässä 4 kilon rajapyykkiä. Hienoa! Hitaasti, mutta varmasti se teidänkin kirpputyttö kasvaa. Selvisikö se Ainon virtsanäytteen bakteeriepäily vai oliko väärä hälytys?

Monella tuoreella ja vähän ei niin tuoreella äidillä mieli on ollut maassa ja tullut huudettua miehelle. Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä todeta, että kyllä se helpottaa sitten, kun vauva kasvaa ja hormonit pikkuhiljaa palautuu. Mä olin koko kesän miehelle, kun persiiseen ammuttu karhu. Kyllä sillä oli kestämistä. Nyt meidän elämä alkaa pikkuhiljaa olla seesteisempää. Tai ainakaan meidän riidat ei johdu mun kiukusta ;)

Vai D oppi kierähtämään. Kauheeta vauhtia D:kin nyt kehittyy. Kohta varmaan lähtee jo liikkeelle. Toivottavasti Jenni paranet. Aika outoa, että koko ajan joudut potemaan flunssaa.

Ossen neiti pääseekin aikaisin muskariin. Taitaa tulla neidille rytmi vereen, kun pääsee nuin aikaisin musisoimaan. Äkkiä teidän neiti kasvaa ja pääsette harrastuksessa vauhtiin. Meillä ei vielä ole Joonalla mitään harrastusta, kun ajattelin sitten vasta uudelta paikkakunnalta katsella mahdollisuuksia. Ehkä laitan Joonan isin kanssa vauvauintiin, kun kohta jäävät kahestaa kotiin. :)

MiaMik on vaan jaksanut maitoa kärrätä. Todella hienoa, että joku jaksaa. Mäkin aluksi ajattelin, että voisin alkaa luovuttaa, kun maitoa tuli tosi hyvin, mut sit luin jostain, että sitä pitäis tulla tosi monta desiä päivässä ylimääräistä. Ei mulla kumminkaan tullu, ku ehkä 120 ml ylimääräistä.

Rytmeistä on ollut täällä puhetta. Meillä tuli elämään jonkinlaista rytmiä oikeestaan vasta sitten, kun kiinteet tuli kuvioihin. Enkä mä edelleenkään laita Joonaa nukkumaan ennen, kun se on väsynyt. Yleensä tosin menee nykyään nukkuman kello 21-22. Vauvan tahtisestihan sitä kannattaakin elää ainakin pienen vauvan kanssa. Nuita rutiineita voi jo sitten jossain vaiheessa alkaa harjoitella. Sitä kautta ne rytmitkin sitten joskus löytyvät.

Voi Matias ressukkaa, kun noin ärhäkän taudin sai. Hyvä, että vihdoin tauti hellitti ja isikin parani. :) Tule sitten kertomaan miten uusi unikoulu tehoaa. Me ei vielä oo alotettu unikoulua. Alotetaan varmaan sitten vasta uudessa kodissa. Viikon päästä, kun lähdetään sinne matkallekkin, niin ei viitsi siellä pientä kiusata. Joskus mietin, että olisin uudessa kodissa sitten laittanut Joonan omaan huoneeseen nukkumaan, mutta oon tullut toisiin aatoksiin. En raaski millään laittaa. Nytkin Joona pääasiassa nukkuu meidän välissä. Alkuilta menee ehkä omassa pinniksessä meidän sängyn vieressä, mutta monesti nukkuu koko yön meidän kainalossa. :)

Minäkin olen huomannut, että tällä palstalla (lukuun ottamatta ihanaa enskapinoa), on ollut vähän huono henki välillä. Mäkään en oo pitkään aikaan viitsinyt itse avata/osallistua mihinkään yleisen keskusteluun. En oo tosin ehtinyt ees enään käydä kauheesti lukemassakaan. On kuitenkin todella mahtavaa, että ensikoihin on eksynyt vain mukavaa ja fiksua porukkaa. Täällä on helppo kirjoitella, kun tietää, että saa hyvää kohtelua osakseen. Kiitos!

Toivottavasti Napero paranee flunssasta pian. Ja toivotaan, että saatte jääkaapin edes huomenna. Se on ihan sairaan ärsyttävää, että tavarat luvataan toimittaa johonkin tiettyyn kellon aikaan ja sitten ei toimitettakaan. Ja vielä se, että siitä ei edes voida ilmoittaa, että ei pystytäkään toimittamaan. Meillä kävi noin vuosi sitten meidän sängyn kanssa samalla tavalla. Argh! Vieläkin ketuttaa.

Kiva, että Pikku-millin reissu meni hyvin. Tosi mukavalta kuulosti. Kiva, että Aksu oli ollut reippaana. :)

Joonasta on tullut kauhee kiipeilijä. Ei vieläkään pääse muuta, kun polvilleen, mutta silti on kiipeemässä joka paikkaan. Sitten Joona on alkanut näyttää todellisen luontonsa. Se osaa suuttua, jos siltä kieltää jotain. Torstaina oltiin Joonan ja mun kaverin kanssa Jumbossa. Siinä sitten syötiin ja Joona repi siinä pöydässä ollutta mainospaperia. Sitten, kun se sai siitä palan ja yritti laittaa suuhun, minä kielsin ja otin paperin pois. Joona katsoi vihaisesti, huusi täysiä muutaman sekunnin ja alkoi itkemään. En ois uskon, että näin pieni osaa jo olla uhmakas ja näyttää oman tahtonsa. Joona on nyt tehnyt saman jutun monta kertaa. Mihinköhän me ton pojan kanssa vielä joudutaan. Toisaalta hyvä, että on luonnetta. Ei ainakaan jää jalkoihin. ;)

Nyt on pakko mennä. Tuli taas niin pitkä juttu, että ei kukaan varmaan jaksa lukea. ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

pesukarhu ja Joona 8kk+

Vierailija
44/62 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa mitä meidän pieni nuhanenä tänä aamuna teki:

http://www.aijaa.com/viewer.php?id=209280

mun vauvani on iso...

Vierailija
45/62 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin sit risteily Tukholmaan ens viikolle. Mennään koko perhe hakemaan D' lle toinen kansalaisuus Suomen kansalaisuuden rinnalle :). Saa nähdä mitä reissusta tulee..

Joonapa on ollut ahkera kiipeilijä ;). Hassua ajatella, että Joona osaa raivostua.. Jotenkin Jonsku on aina ollut niin rauhallinen, kun ollaan tavattu (kun taas D on ensin aina hillunut hullun iloisena ja sit saanut raivarit :S ) :) Ehkä Joona onkin vaan hämännyt mua ;)

Pikku-Millin Aksukin on keksinyt uutta puuhaa :). Meillä on muuten samanlainen unihaalari :)

Nyt taidan lähteä syömään suklaakakkua ;) (Piti ottaa jämät pakastimesta ja oon täs kuola valuen odotellut et sulais ;)..)

Jenni

P.S. Masentuneille ja väsyneille tsempit.. Ite olen luullut, et oon jo ihan superkunnossa, mut pyh.. Kuvittelen vaan liikoja ja ajan itteeni piippuun hirveellä touhuamisella. Taas jostain joulua edeltävistä päivistä asti oon hössännyt kaikkea ihan ylikierroksilla, kunnes pari päivää sit taas romahti. Onneksi tajusin, et mistä se johtuu, mut silti en jotenkin osaa rauhottua :(. Ehkä toi jatkuva flunssakin liitty tähän, koska ajotus ainakin sopii ihan nappiin..

Vierailija
46/62 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaude! Aksu on päässy jaloilleen :) Tota meidän Jonskukin treenaa. Vielä ei pääse, kun polvilleen.

Niin, toi Aksun päällä oleva unihaalari taitaa olla 2005 vuoden äp-pakkauksen unihaalari. Se on ihan supersöpö, mut harmillisesti Joona kasvo pituudessa tosta jo yli :( Mitkä muuten Aksun 8kk mitat on? Joko ootte käyny lääkärineuvolassa? Vai joko oot täällä kertonukkin. En muista.

Oikein oot Jenni tulkinnut, että Joona on rauhallinen poika. Siis luonteeltaan tosi perusrauhallinen. Silti joissain tilanteissa osaa näyttää tunteensa tosi sähäkästi.

Koetahan Jenni osata rauhoittua. Ei kannata itseään vetää ihan piippuun vaikka olo olisikin tosi hyvä. Varmasti helpommin sanottu, kun tehty. Hyvää Tukholman matkaa teille. Pitäkää hauskaa! Me lähetään perjantaina sinne etelään. Mua jännittää jo se reissu ihan älyttömästi. Mitenkähän Joona suhtautuu lentokoneeseen? No, sen näkee sit. Täytyy vaan osata varautua kaikkeen.

Nyt iltapalalle...

pesukarhu

Vierailija
47/62 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksun 8kk-mitat oli 7400g ja 69,7cm. Paino oli vähän alakanttiin, mutta juuri ennen neuvolaa Aksu oli ollut muutaman päivän kipeenä ja syönyt vaan maitoa eikä kiinteitä ollenkaan.

Vierailija
48/62 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti Karssulia huutelen.

Tuosta maitoallergiasta, kuinka teillä se todettiin? Meillä Kialla on maitoallergia epäily. Joulua ennen olin pari viikkoa maidottomalla. Joulun ajan söin mitä sattuu ja nyt on iho aika huonossa kunnossa. Ihottumaa taipeissa, ranteissa,kasvoissa, polvissa, vatsassa siellä täällä. Vatsavaivoja ei ole ollut..siitä kiitos!! Neuvolasta olen jonkin verran saanut ohjeita, mut aika vähän. Verikokeessa käytiin perjantaina..mitä niistä sitten ikinä saakaan tietoa?? Kertoisitko vähän että miten teillä ilmeni toi maitoallergia..Kävittekö verikokeissa? Entä allergialääkärillä. Olen yrittänyt kysellä täältä oulun seudulta hyvää allergialääkäriä, mut ei ole vastauksia tullut..

Inari

Vierailija
49/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello tulee kaksi yöllä... ja Akseli tuolla nauraa kikattaa makkarissa. Yöthän meillä on ollut ihan perseestä 4,5kk iästä asti ja pahempaan vaan mennään. Nykyään 2,5h unipätkäkin alkaa olla luksusta. No, tänään sain Aksun kahdeltatoista nukkumaan... ennen yhtä ehti herätä jo NELJÄ kertaa ja sitten silloin yhden aikaan oli kovin itkuinen ja ihan sen oloinen, että johonkin sattuu. Annoin supon ja otettiin sohvalle rauhoittumaan... nyt sitten hepuloi tuolla makkarissa ihan pirteänä. Jokohan tää nyt olis niitä hampaita... mikä alkaa olla ihan vitsi jo tässä perheessä kun kolme kuukautta niitä on odotettu eikä vieläkään näy =D

Vierailija
50/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaepäily lähti siitä, kun Ainon paino ei noussut, ja pari viikkoa sitten tuli ihottuma jalkoihin ja taipeisiin. Kävimme lääkärillä ja labrassa verikokeessa, ja tulos nyt sitten viittaisi maitoallergiaan. Mutta lääkäri ei asiaa vielä ole todennut, terveydenhoitaja ei 100% osannut tulosta tulkita.

Maidoton ruokavalio munkin nyt aloitettava, mutta muita ohjeita en vielä saanut. Vähän ristiriitaista et Ainolle pitää kuitenkin antaa lisäruoaksi Nannia mikä on kuitenkin lehmänmaitopohjaista... Mutta maanantaina varaan ajan lääkärille ja lääkäri tulkitsee tulokset ja sitten lähettää meidät eteenpäin mihin nyt sitten tarpeelliseksi katsoo, mahdollisesti allergiasairaalaan (täällä kuulemma joku sellainen on).

Ainollakaan ei luojan kiitos ole ollut vatsavaivoja. Ainoastaan toi ihottuma ja huono painon nouse on olleet oireina.

Siitä verikokeesta se sitten jotenkin todettiin. Tosi huonosti terveydenhoitaja saatika lääkäri joka verikokeeseen Ainon lähetti infosi asiasta. Olen koittanut netistä etsiä tietoja, mutta olen vielä aika pihalla asiasta. Ensi viikolla toivottavasti viisaampi!

Kerrohan kuulumisia kun saatte tulokset labrasta!

Karssuli & Aino 3kk+

Vierailija
51/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusista taidoista! Tuo vaihe oli minusta rasittavaa, kun koko ajan sai olla kytiksellä, että kaatuuko, eikö kaadu. Ja alashan ei osattu itse tulla ihan heti. Olipa suloisen näköinen pikku mies! Tuo haalari on kyllä tosi suloinen, mutta meilläkin se on jäänyt jo aikaa sitten pieneksi. Näyttävät tosiaan kasvavan ihan omia tahtejaan nuo poijjaat, kuten olemme aiemminkin vertailleet. Matias oli saman kokoinen 6kk neuvolassa, kuin Aksu 8 kk neuvolassa. ;) Ei sitten lie ihme, että on haalari jo pieni!

Noista hampuleista tulin vielä sanomaan, kun meilläkinhän oli jo monta kuukautta odotettu niitä ja aina pahemman huudon tullessa epäilty syyksi hampaita. Huvittavaa, että sitten lopulta, kun hampaat 8,5 kk iässä tulivat, eivät ne aiheuttaneet ihmeempiä huutoja!

Unikoulusta sen verran, että kolme yötä on nyt koulutettu. Eka yö oli aika paha, huutoa oli pariin otteeseen ja kunnolla. Päädyin antamaan hitusen hedelmäsosetta yöllä pahimpaan nälkään. Maitopulloon kun olisi paljon helpompaa jäädä koukkuun, joten siihen en halunnut turvautua.

Toinen yö oli hitusen parempi, huutoa vain kerran, mutta silloinkin niin sinnikkäästi, että sai n. puolet edellisen yön hedelmäsoseannoksesta. Ja tietty vettä pullosta molempina öinä.

Kolmas yö meni pelkän veden voimalla, mutta vaati sylirauhoituksen, sillä omaan sänkyyn ei muuten rauhoittunut. Ehkä me tässä päästään taas pois niistä syömisistä. Minulla on enää reilu viikko vanhempainvapaata jäljellä, ja olen menossa töihin, joten haluaisin päästä pois syönneistä. Toivon mukaan olisi sitten vähän helpompaa mennä töihin.

Kissankello ja M 9 kk

Vierailija
52/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En nyt ennätä lukea saati sitten nkommentoida mitään. Mutta tulin kertomaan, että meillä juhlittiin ristiäisiä eilen ja mukavat juhlat olikin - pienet ja kotoisat. Ja juhlan kohokohta taisi monelle olla se, kun kerroimme, että Mimmistä tuli Emmi Kaarina. =)

Nyt jatkan rennon sunnuntain viettämistä ja jatkan palstailua paremmalla ajalla ensi viikolla. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi ~2,5kk

Vierailija
53/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa täällä. On viikko menny niin äkkiä ettei ole edes ehtinyt palstailemaan.

Vauva-arki on alkanut ihan kivasti, tyttö nukkuu hyvin ja paljon. Ja hereillä ollessaan hirveä huitominen ja sätkiminen koko ajan. :) Torstaina kävi siis terkka, ja paino oli 3440g, eli 10g alle syntymä painon. Ensi viikon torstaina mennään sit ekaan oikeaan neuvolaan.

Mies oli to-pe mahataudissa ja kuumeessa, ja tietysti minäkin sit olin eilisen päivän kauheassa kuumeessa. Tänään käytiin jo sit pitkällä vaunulenkillä.

Mut mies laittoi Typylle kylvyn, pitää mennä..!

bejpi ja typy 10 vrk

Vierailija
54/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pikku-millin Aksu on jo iso poika! Mäkin muistan kun se syntyi, kun olin juuri plussanneena siirtynyt odottajien puolelle, ja taisi olla eka vauvauutinen jonka luin :)

Noel hemmotteli mua viime yönä, ja nukkui ensimmäistä kertaa pitemmissä pätkissä koko unensa. Pisin pätkä oli noin 05-9.30, eli yli kolme tuntia! Siinä me nukuttiin vierekkäin poitsun kanssa, kun isukki oli komennettu sohvalle (tai no, halusi sinne itsekin). Olipas ihanaa herätä suhteellisen pirteänä!

Mitenköhän saisin pojan nukahtamaan muuallekin kuin äidin syliin tai yöllä kainaloon? Jos Noel nukahtaa rinnalle, yritän aina jonkin ajan kuluttua siirtää sänkyyn/vaunuihin nukkumaan. Mutta poika herää aina viimeistään 10 minuuttia siirron jälkeen, eikä enää nukahda ennen kuin pääsee syliin. Onko ideoita miten saisin hänet totutetuksi omaan sänkyynsä? Ihan mahdotonta huudatusta en halua kokeilla, koska pojalla on tosi kova ääni enkä pysty kuuntelemaan raukan itkua kauan...

Kohta se tiggerkin varmaan kirjoittelee tänne puolelle, kun pikkuneitikin on jo viikon ikäinen :)

Kandi & Noel 2vk+

Vierailija
55/62 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisin unipätkä oli tietysti 5-8.30, ei sentään yli neljää tuntia ;)

Vierailija
56/62 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Bejpille pikkuisesta!

Ladie, meillä kamppaillaan samojen ongelmien kanssa. En voi sanoa kuin että voi itku tuota imetystä... Oon ihan masentunut koko asiasta, vaikka eihän sille mitä voi... Meiilä kans Aino hylkii rintaa, pullosta kun maito tulee niin paljon helpommin. Mehän joudutaan siis lääkärin määräyksestä antamaan tytölle lisämaitoa, kun paino ei nouse. Rintaa kun yritän tarjota, alkaa kauhea huuto. Mä en toistaiseksi oo antanut pulloa siihen huutoon, vaan rauhoittelen tytön ja vaihtelen tissiä, ja sit alkaa kyllä lopulta imeä.

Haluaisin niin kovasti vielä imettää. Mut maidon heruminen on jo huonontunut, ja kohta alkaa varmaan määräkin vähentyä. En tiedä minäkään miten osittaisimetys pitemmän päälle onnistuu, aika hankalalta tuntuu. Enkä ole jaksanut pumpata maitoa, korviketta ollaan annettu. Pumpulle heruu nimittäin vielä huonommin.

Parin viikon päästä alan varmaan jo maistattelemaan Ainolla kiinteitä, kun tytölle tulee ikää 3,5 kk. Sit pikku hiljaa jätän lisämaidon pois jos omaa maitoa vielä tulee ja alan antaa lisäksi velliä.

Kissankellon Matias se jo sanoo äiti, voi kun ihanaa! :)

Osse, meillä oli Ainolla sama juttu yhdessä vaiheessa, ettei malttanut millään nukkua. Välillä vieläkin, kun keksii uusia juttuja, ei malttais nukkua millään.

Onnea Kandi kun saitt pikkuisen kotiin ja pääsette nauttimaan ihanasta vauva-arjesta!

Amyn ja miehen uudenvuodenaaton suunnitelmat kuulostaa kivalta! Kunpa meilläkin olis joku lapsenvahtina et pääsis johonkin joskus kahdestaan... Anoppi ei uskalla hoitaa vielä Ainoa kunnes vähän kasvaa (!) ja mun mutsi asuu kaukana, hän kyllä hoitais tosi mielellään!

Pikku D näyttää varmaan suloiselta varpaita tavoitellessaan! :) Aino on myös aika lyhytpinnainen, hermot menee aina pukiessa, kun kestää liian kauan. :)

Kiva kuulla että MiaMikin Iitu on parantunut silmätulehduksesta, toivottavasti teillä menee flunssatkin pikaisesta ohi!

Me vietettiin eilinen päivä anopilla ja illalla tultiin kotio. Menikin vuodenvaihde tytöä syöttäessä. :) Mä en kyllä tajua tota rakettien paukuttelua... Et miks se pitää aloittaa jo päivällä ja sit sitä jatkuu koko päivä iltaan asti. Saisivat paukutella kun vuosi oikeesti vaihtuu, ei koko ajan. Eihän siinä oo mitään fiilistäkään enää klo 24. No, Ainoa ei paukuttelut häirinnyt.

Aino on muuten ruvennut kampeamaan itseään istumaan ja samaten tekemään kääntymisharjoituksia. Ei meinaa itse pysyä enää neidon perässä, vauhtia kun riittää.

Nyt kun sais tän oman mielialan vielä kuntoon... Oon ollut ihan rikki viime aikoina, mieskin saa huutia koko ajan. Itekin inhoan tätä monsteria joka välillä oon. Helpottais ku joku välillä hoitais vauvaa et sais hetken hengähtää, mut niin vaan kummasti kukaan joka kehui tulevansa hoitajaksi ei ole ilmoittautunut nyt kun oikeesti olis tarvetta...

No juu... Kyllä se tästä. :)

Karssuli & Aino, huomenna 3 kk!!

Vierailija
57/62 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hauskaa päästä palstailemaan tälle puolelle :)

IHANAA, Noel nukkuu tyytyväisenä isänsä sylissä hetken. Mä juuri skoolasin Levolacilla ja nyt odottelen milloin tulee kutsu vessaan... Neljäs päivä kun maha ei toimi, joten olo on aika tukkoinen.

Noel ei ole nukkunut vielä viittä minuuttia pitempää pätkää omassa sängyssään! Aina kun pikku käsi tavoittaa sängynreunan, poika tajuaa olevansa pois vanhempien läheltä ja alkaa heti ähistä (ja hyvin pian karjua suoraa huutoa). Viime yönä nukuttiin taas tuossa meidän 120cm leveässä sängyssä kaikki kolme... Poika nukkui naama mun kainalossa; rintaa en voinut laittaa yöpaidan alle kun se piti olla siinä valmiina ettei tule hepulia :) En vaan vielä raaski totuttaa lasta väkisin sängyssä nukkumiseen, kun pienellä on kuitenkin ollut yli viikko varsin sylitöntä laitoshoitoa heti elämänsä alussa.

Imetysongelmiin en osaa sanoa mitään lohduttavaa. Mun oli pakko vaan alkaa lypsää heti sairaalassa, kun pienelle oli saatava rintamaitoa. Oli ihan hirveää herätä yöllä lypsämään kun oma vauva oli muualla eikä maitoa edes tullut vielä, mutta kummasti sitä maitoa parin päivän jälkeen alkoi valua. Mulla ei ole onneksi sattunut rintoihin se imetys - tai huomaahan sen jos imuote on huono, mutta sen saa äkkiä korjattua ja sitten ei enää satu.

Varmaan koko perheen kannalta parempi ettei väkisin imetä jos se ei vaan onnistu - itkuinen ja stressaantunut äiti on suurempi paha kuin korvikkeen anto. Täysimetyksen ihannoinnissa on oma järkensä, muttei se aina ole paras vaihtoehto. Omaa jaksamista kannattaa joskus priorisoida vaikka pahaa tekisi äitinä.

Yritän päästä teidänkin juttujen kommentoinnin makuun tässä vähitellen. Alkuun on vähän omanapaista, sori!

Kandi & Noel 12vrk (joka täyttää ensi vuonna 2v., hih!)

Vierailija
58/62 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Bejpille ja perheelle onnittelut!!! Vähän myöhästyi teidän joululahja, mutta viis siitä. =)

Meidän uusi vuosi oli melkoisen rauhallinen. Alkuillasta veimme tytön mummulaan hoitoon ja kävimme kiinalaisessa ravintolassa syömässä miehen kanssa. Sieltä suuntasimme pubiin ja otimme yhdet ihan uuden vuoden kunniaksi. Sitten haettiin tyttö kotiin ja nukutettin hänet kauheasta rakettimäiskeestä huolimatta iltaunille taas jo puol kymmeneltä. Sen jälkeen saunottiin rauhassa ja katsottiin telkkua ja mä luin kirjaa (on muuten ollut ikävä lukemista, kun ei oo yhtään ehtinyt) ja katseltiin ihan ikkunasta raketteja. No kävin mä yksin vähän ulkonakin katsomassa, mutta en kauan viihtynyt siinä ruudin hajussa. Nukkumaan mentiin jo ennen yhtä. Neiti heräs puol kolme ekalle syötölle ja sitten puol kuus. Siitä aamu menikin tunnin pätkillä ysiin saakka ja sitten alkoi taas sen päiväinen jutustelu. =D Oman aamupalani ajaksi laitoin likan lelukaaren alle ja tein siinä muitakin hommia. Yhtäkkiä jäin kuuntelemaan, että onkos mies mennyt juttelemaan likalle, kun se niin kovin kujerteli, mutta ei: neiti oli löytänyt oman nyrkkinsä ja lelukaaren lelut ja kovaan ääneen niille höpötteli. Ei voinut olla hymyilemättä! =)

Niamey oli herännyt lätäkköön. Mulle kävi ihan samoin viime yönä, vaikkei Mimmi erityisen pitkiä pätkiä nukkunutkaan syömättä. Mutta ehkä illalla nautitut pari siideriä herutti sen verran enemmän. Eipä auttanut kuin vaihtaa kuivaa päälle ja toivoa, että Mimmi pian heräisi (pumppaamaan en jaksanut lähteä). ;o)

MiaMikin perheelle flunssankarkoitusloitsuja. On se vaan niin kurja tauti. =S Kiitos muuten niistä masullaan nukuttamisajatuksista. Luin myös tuota omaa ketjua aiheesta. Taidan kyllä kokeilla Mimmillekin samaa tässä lähiaikoina.

Karssulille voimia tuon imetysongelman kanssa. Toivottavasti Ainolle alkaa pian taas painoa kertyä ja maito maistua! Ja usutapa miehesi sinne vanhempiensa luo Ainon kanssa, että saat edes hetken omaa aikaa. Eiköhän se anoppikin pian hoksaa, että kyllä Ainon kanssa pärjää ja saatte sitten miehen kanssa yhteistä vapaata aikaa.

Taitaa Noelistakin tulla samanmoinen sylivauva kuin meidän Mimmistä. Toivottavasti Noel kuitenkin pian tottuu nukkumaan omassa sängyssä - on se vaan kaikkien kannalta helpompaa, vaikka sylittelykin mukavaa aikansa on. (Tai ainakin mun mielestä)

Kohtapuoliin lähdetään syömään mun vanhemmille ja sitten mulla olis projektina pestä miehen vanha kastepuku ja pujotella siihen uudet nauhat. Lauantaina sitten kuulette, mikä Mimmistä oikeasti tulee...

Heipsan ja mukavat vuodenjatkot kaikille!

Vierailija
59/62 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvauutisia ilmoittelen tännekin puolelle eli _tigger_ lähetti viestin päivällä: " Meille syntyi pikkuinen tyttö 1.1.2007 klo 3.16. Pituus 52cm ja paino 3980g."

Paljon onnea vielä tännekin tikrun perheelle!!!

Vierailija
60/62 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komiat oli mitat neidillä! Olittekohan vuoden ensimmäinen synnyttäjä Taysissa?? :)