Pari kysymystä Windows11:sta...
1. Miten saan vaihdettua asetukset niin, että koneen käynnistyessä tilini salasanaa ei kysytä? Olen siis microsoftin tilillä kirjautuneena koneeseen ja aina käynnistyessä kone pyytää salasanan, miten saan laitettua sen niin ettei mitään salasanoja tarvita vaan kone vaan aukeaa? Vaatiiko se jotenkin microsoft-tilistä uloskirjautumisen, ja vaikuttaako se sitten OneDriven käyttöön...? Ja miten saan tehtyä ns. vierastilin koneelle? Olen järjestelmänvalvoja siis
2. Defender on erilainen kuin W10:ssä. Jos avaan sen pikakuvakkeesta tai asetuksista, niin siihen ei tule sellaista kohtaa, josta voisin itse tehdä manuaalisen pikatarkistuksen (tai koko tarkistuksen). W10:ssä se oli yksinkertaista, nyt en edes löydä sitä kohtaa. Pitäisikö koneeseen lisäksi asentaa jokin muu virustorjunta, esim. Avast free?
3. Omituinen ongelma on se, että sivuhistoria ei tyhjenny. Liittyykö tuokin jotenkin siihen microsoft-tilillä kirjautumiseen ja synkronointiin? Nimittäin kun selaimen yläkulmasta kirjaudun ulos tilistäni ja selaan ns. anonyymina, niin silloin kyllä saan selaustiedotkin pois. Evästeet sen sijaan näyttäisivät tyhjentyvän myös omalla tilillä ollessani. Selaimena Edge.
Kiitos jos joku jaksaisi vastata :D
Kommentit (4)
"2. Defender on erilainen kuin W10:ssä. Jos avaan sen pikakuvakkeesta tai asetuksista, niin siihen ei tule sellaista kohtaa, josta voisin itse tehdä manuaalisen pikatarkistuksen (tai koko tarkistuksen). W10:ssä se oli yksinkertaista, nyt en edes löydä sitä kohtaa. Pitäisikö koneeseen lisäksi asentaa jokin muu virustorjunta, esim. Avast free?"
Tähän sainkin jo vastauksen. Kun kokeilin ladata koneelle google chromea, niin tuli ilmoitus että laite on s-tilassa ja se pitää ensin poistaa, takaisin ei kuulemma saa. Sen jälkeen defenderillä pääsi tekemään manuaalisen tarkistuksen. Tässä W11:ssa on paljon opittavaa...
Ap
Heitä se Edge ikkunasta ulos ja ala käyttää jotain järkevämpää selainta. Mihinkään muuhun ei ole vastausta, koska en Win11 suostu käyttämään ennenkuin on tarpeeksi stabiili ja varmasti toimii kaikkien minulle oleellisten ohjelmien kanssa yhteen.
nosto