***Uusi vuosi, Uudet kujeet; SYYS-04***
Sen kunniaksi uusi pinon aloitus! Nyt kaikki edes Bööt sanomaan. Lähden itse tosin töihin, mutta onhan illalla sitten luettavaa? Jookos!
Mimmu ja lapset x3
Kommentit (29)
Ihanaa.....
Pitkälle yöhön juhlittiin poikien kanssa. Raketit eivät enää aiheuttaneet hysteriaa :) (joulun avauksessa vielä kamala i tku)
Lapset eivät halua että mamma koneella.....
Myötätuulta ja hienoja hetkiä toivon teille tähän vuoteen, väistämättömiin huonoihin hetkiin sopivia ratkaisuja!
G: Vuosi 2006 oli edelliseen verrattuna ihan positiivinen. Negatiiviset ajatukset liittyvät tuohon maatalouteen, on ollut raskas ja hankala vuosi, jossa ei taida loppua näkyä sen osalta. Joka toinen päivä mietimme, joskos luovuttaisimme kuten tekee niin moni muukin, joka toinen päivä päätämme katsoa vielä huomiseen...Motin allergiat ja valvomiset sekä nukahtamisongelmat ovat olleet haastavia.
Positiivisia asioita ovat ehdottomasti Motti ja se, kuinka mielestäni päivä päivältä opin tuntemaan Motin temperamenttia paremmin. Allergiat ovat helpottaneet ja meillä on jopa muutama kuukausi nukuttu täysiä öitä. Niin, Tomera, valvomiseen tottuu. Viime heinäkuuhun asti Motti heräsi joka yö 3-12 kertaa, välillä toki väsytti enemmän, välillä vähemmän, mutta pahimmalta tuntuivat ne ekat viikot, kun siihen ei ollut tottunut. Nyt valvotaan taas, mutta niin hyvin en tottunut nukkumaan etteikö tämä taas menisi. Silti olen oppinut arvostamaan yöunia aika lailla;) Positiivista on myös toimiva parisuhde, oman ajan ja oman itsensä saaminen takaisin muutakin kuin äitinä, opiskeluiden sujuminen.
Vuodelta 2007 odotan Motin hoitoon menoa ja oman työuran jatkumista, nyt suhtaudun siihen jo positiivisesti. Asioiden helpottumista maatalouden parissa, asumisongelmien ratkeamista. Lupaan antaa enemmän aikaa mummilleni.
Ihanaa, että antivauva tiimiin löytyi muitakin, en tunne itseäni niin oudoksi, kuin mitä monet ystävät ja sukulaiset antavat ymmärtää:( Olen usein ajatellut, että minussa on jotain vikana, kun en jaksa. Nyt ajattelen, että olen ihan fiksu kun tunnen omat rajani.
Menen katsomaan juuri herännyttä kuumepotilasta, eilen nousi yli 39 asteen. Paranemista muillekin, varsinkin Keilinille extralähetys!
Aavis ja Motti
Eilinen ilta sujui hyvin. Muutama välikohtaus oli, jotka hoidettiin kunnialla ja lapset leikkivät nätisti koko illan. Yleensä tällä kokoonpanollakin (meidän lapset ja kaveriperheen 2 v ja vauva) meno on levotonta, mutta nyt me vanhemmat olimme järkevämpiä. Vuosi vaihtu kyllä oman perheen kanssa (lapset nukkui). Ruokaa jäi kamalasti yli. Tänäänkin on ollut nakki perunasalaatti linja.
Käytiin tänään lääkärissä. Lääkäri kehui, miten nätisti tyttö oli, vaikka korvat jouduttiin huuhtomaan ja imuroimaan. No, aika kauan on menny, ennenkuin tälläinen luottamus on saavutettu. Mukaan tuli lääkekuuri ja kotipäivä huomiseksi. Täytyy hakea kone töistä, kun en raaski aina vaivata isovanhempia.
Keilin, toivottavasti paranette pian. Kuka teistä on ollut sairaalassa?
Antivauvatiimille täytyy sanoa, että olette ihan täyspäisiä, kun ette tahdo vaativan taaperon lisäksi vauvaa ;). Otso oli aikoinaan niin helpoo, ja sanoinkin, että se selvästi haluaa sisarruksen :). Ja koska olette kaikki niin nuoria, on teillä tarvittaessa aikaa. En toki tarkoita, ettei lapsiluku voisi jäädä yhteen. Meillä se jää kahteen, en koe mitään vauvakuumetta ja meillä on hyvä näin.
Jatu, eihän se vauvakuume aina olekaan järjellä selitettävissä. Mulle se tuli kun salmana kirkkaalta taivaalta 27 vuotiaana. Sitä ennen olin nauranut moisille höpötyksille ja olin ajatellut, etten ehkä koskaa halua lasta.
Valmalla on kyllä vauvakuume jo nyt 2 vuotiaana :) Sen verran ihailee vauvaa ja haluaa pitää sylissä ja hoitaa niin oikeita kuin nukkevauvoja. Tämä äitiys on kyllä niin biologiaa.
Enkelille voimia ja voimia.
Ynis, meillä ei toimi rauhoittumispaikkana, paikka josta ei pääse itse pois. Se vaan ahdistaa lisää ja aiheuttaa suuremman huudon. En osaa tosin auttaa. Haleja, huomenna pääsee töihin ;)
Saamuska, oliko kova meno eilen? Onneksi ei tarvitse enää jorata yömyöhään :).
Öh, pitäis lähteä sinne töihin, muttei jaksais.
Pilette
Kylmä isopisarainen vesisade joka kastelee hetkessä kaiken! Tosi mieltä ylentävää!
Piletti, meillä toi sänkyynlaittaminen tarkotti pienen mielestä selvästi sitä, että pitäis mennä nukkumaan. Välillä sanoi, ettei halua nukkua. Eikä ymmärtänyt, vaikka sanottiin, ettei tarvi nukkua, vaan rauhottua. Eli ei tosiaankaan ole hyvä paikka. Siihen hätään en vaan keksinyt muuta. Ei kai ton ikäiselle muuta kunnollista ole kuin oma syli (=holding), mutta jos itsellä ei hermot kestä sitä, niin ei hyvä sekään. Aamulla teki jo tiukkaa toimia mitenkään järkevästi ja toi oli kuitenkin jokseenkin hyväksyttävä ratkaisu:) Meillä tälläsiä uhmakohtauksia tulee tosi harvoin, joten ei oikein osata toimia niiden kanssa. Toi aamuinen oli oikeasti paha. Onneksi sen jälkeen on ollut ihan ok päivä, vaikka sisällä joudutaan kökkimään.
Itse olen saanut aika paljonkin aikaseksi. Olen pessyt monta koneellista pyykkiä ja järjestellyt niitä kaappiin. Samalla raivasin pieneksi jääneitä pois lasten laatikoista (omillekin hyllyille vois tehdä sen:). Joulukoristeet tosiaan keräsin pois ja pöytäliinat yms. on pesussa juuri. Viimeiset jouluruuatkin vein äsken biojäteastiaan. Huomenna pääsee siis töihin:) Meillä jäi vähän perunasalaattia ja otankin huomenna evääksi uunilohen kyytipojaksi.
Taidan mennä niiden omien hyllyjen kimppuun:)
T: Ynis
Ei olisi pitänyt hehkuttaa kuinka hyvin tutittomuus meillä sujuu. *Syvä huokas* Olisihan se pitänyt aavistaa kun tietää kuinka tärkeä kapistus tuo on ollut tytölle uniaikaan. Meillä siis viime päivät ovat olleet oikeaa oravanpyörää johtuen tuosta saakelin kumiläpyskästä :(
Tyttö ei nukahda päiväunille, huutaa ja huutaa. Väsyneenä kiukkuaa enenmmän ja uhmaa vieläkin enemmän (miten se on mahdollista?? Tytöllä tosiaan näyttää olevan tahtoa ja temperamenttia enemmän kuin sukunsa naisilla yhteensä eikä se ole vähän!) Eikä myöskään suostu/jaksa syödä. Yöllä on heräillyt noin tunnin välein (ihan kuin aina sillä unisyklillä mentäisiin). Tiedän, että tämä on vaihe ja menee ohi mutta silti kyrsii!!! Ja huomenna pitäisi jaksaa töissä jossa odottaa kaikki " ihanuudet" mitä perheissä sattunut joulun-uuden vuoden akselilla. *Haluan kadota täältä jonnekin toiseen ulottuvuuteen*
No niin. Kiitos kun sain tämän kaataa ensin :)
Antivauva-tiimille löytyy ymmärrystä täältäkin. Olen myös ajatellut kuin Aavis; ei itsessä mitään vikaa ole, jos kerran tuntee omat rajansa. (Vaikka musta ei kai silti ihan täysipäistä (heh) tiimin jäsentä saisi koska salassa olen jo miettinyt mahdollista kakkosta. Siis salassa :) Miehelle kun kertoisin, olisimme jo vällyjen välissä välittömästi)
Keilinin perheelle paranemista!! Kuka teistä on sairaalaan joutunut! Ei kai mitään pahempaa ...
Enkelin perheelle kovasti kovasti voimia! Kurjalta tuntuu lukea :( Toivon todella että pian helpottaisi.
Minäkin täällä ihmeissäni ynnään että joko Kaunokainen todella jo ryömii :) Aika menee luvattoman nopeasti.
Ihanaa Lila, että miehen kanssa löytyi nyt yhteisymmärrys asiaan ja peukutan tärppionnea!
Mimmulle onnea työn alkuun!
Vuosi2006:
Parasta siinä ollut ihanan pienen tytön kasvun seuraaminen. Sama juttu kuin monilla muilla täällä. Töiden aloitus, koulutusten aloitus itsellä. Tytön tarhan aloitus joka lähtikin liikkeelle oikein kivasti ja se, että päiväkoti on osoittautunut niin ihanaksi paikaksi.
Minä en oikein löydä kauhean paljon huonoa tästä vuodesta. Paitsi alkuvuonna kun oli huoli miehen terveydestä. Ja huoli läheisestä ystävästä. Niin, huolet läheisistä voisi siis sanoa. Onneksi elämässä mennään eteenpäin ja niinkuin joku sanoikin selvitään kuitenkin hengissä.
Mukavaa vuoden jatkoa kaikille :) Tänä iltana yritän pysyä sen verran hereillä että katson tuon Twin Peaksin. Täytyy vähän herättää vanhoja muistoja .. Silloin kun se aikoinaan tuli, muistan kuinka kylmänväreet kiisi selkäpiissä jo alkumusiikin aikana. Huomenna saan siis syyttää töissä ihan omatekoista väsymystä ...
Alli
Kirjoittaminen on nykyään vaikeaa - lukeminen ei :)
Keilin - mikä hätänä? Pian terveeksi, joohan?
G: Parasta: selvittiin tämän vuoden puolelle. Perheeseen osuneet murheet eivät ole upottaneet laivaa - äyskäreitä on kyllä tarvittu. Ja töiden aloittaminen. Ja lasten kasvaminen, päiväkodin aloitus meni hyvin, samoin esikoisen yläkouluun siirtyminen ja Kakkosen uuden open " aloitus" .
Pahinta en jaksa ajatella saati kirjoittaa, täytyy keskittyä siihen mikä on hyvin.
Huolitaanko minut antivauvajoukkueeseen, vaikka lapsia onkin enemmän kuin yksi? On ihanaa nähdä vauvoja, kun ei yhtään tee mieli omaa :)
Nam, kohta saa ruokaa. Siitä tulikin mieleen: rempparyhmä, otetaanhan ensi maanantaista uusi uljas startti?
Poika lähti reissuun :-/ Ikävä jäi,mutta kyllähän sen tietää että helpommalla pääsee.Ja poikahan lähtee aina innolla!
Kiva oli nähdä mummia ja ihana että jaksoi vielä tulla :-)
Keilin:Kuka teillä sairastaa??
Typylle juttelin miten Nea tekee pissat pottaa..Typy katto mua ja sano et " mä teen pissun vaippaa" !Et se siitä,hänelle ihan sama minne muut pissii.
Juu,ensi maanatai hyvä remppaa miettiä -nyt odotan pizzaa :-) KAhvilla oli suklaakakkua ja suklaata..
Typy vetää kädestä!
jatu
Kaupungilla on paljon turisteja. On varmaan mukava matkustaa tänne " lumen ja jään maahan" . Vettä sataa kuin Keski-Euroopassa.
Alli, meillä kesti kuukausia, ennekuin rauhottu tutin hävittämisen jälkeen. Oikeastaan illat on ollet levottomia siitä asti (yli puoli vuotta). Tai ehkä se ei johdu tutista :))). Mutta toivotaan, että pian helpottaa.
Ärrästä. Valman ärrä on drr tai sinne päin. On siis aika mallillaan ja Otso totesi tässä yksi päivä, että " Valma osaa sanoa sen kirjaimen, mitä minä en" . Otsolla rusahtaa välillä, mutta usein on L ja J sekotus. Tässä puheen tuotossa lapset seuraan vanhempiaan, Valma minua ja Otso isäänsä. Ja tämä näkyy jo ihan suun samankaltaisessa rakenteessakin. Lapsissa on siis eroja.
Kävin ostamassa Valmalle maidottomia eväitä. Pakkasesta tosin löyty vielä pari jäätelöä, joten huomenna aloitetaan.
Pilette
Hyvää uutta vuotta sisters!
Aika lohdullista, että muillakin on samankaltaisia " antivauva" aatteita. Termi on kaikessa karmivuudessaan ja masentavuudessaan silti osuva. Voi kuinka toivottavaa, että ajatukset lapsista kohtaisivat perheiden sisällä, suuntaan tai toiseen. *ajattelen nyt esim. Jatua* hali*
Vuosi2006:
Ihanaa kasvunpaikaa niin kotona kuin töissäkin. Paljon itsereflektiota, jonka tuloksista voi olla montaa mieltä. Löydän onneni olla taaperon äiti ja olen oppinut ehkä hieman relaamaankin. Hillittömästä uhmasta huolimatta tämä 2vee on minusta mitä mainiointa aikaa kun joka päivä on jotakin uutta hupaisaa seurattavaa ja toisen kehitys on silminnähtävää. Olen myös onnellinen siitä, että hoitotaipale on käynnistynyt hyvin. Opittavana minulla, niin kuin varmaan parilla muullakin, on vielä asia jos jokunen töiden eli lasten ongelmien kotiintuomisesta ja yönunienviemisestä. Ehkäpä tämä on luonnekysymys, jota on hankala täysin muuttaa. Niin, ja meillä ollaan oltu kohtuullisen terveitä. kipii.
Lupauksia en tee, mutta yritysaatoksia on joitakin.
Voi kuinka toivoisin terveyttä koteihin *keilin, ota hali* ja vain sopivassa mittakaavassa kasvattavia vastoinkäymisiä, josta voi nousta vain pikkaisen tuen turvin!
Sitten arkeen ja siihen kuuluisaan omaa /.)
Juhlat oli kivat ja menoa riitti. Lapset riehui kuin viimeistä päivää ja Kepsu otti monta tahtojen taistelua vuoden vanhemman serkkutyttönsä kanssa, äänessä voitti mutta taidoissa ei :) Nukkumaanmeno venyi sekä kyläilyn, että jatkuvan paukkeen vuoksi, mutta huutoja ei tullut vain sen sataan kertaan : " Mikä toi oli? Hetken hiljaisuus. Phiuuuuuu, (r)aketti ja asiaan kuuluvat käsiheilautukset.
Sanovatko muut lapset muuten r-äännettä? Meillä ei sanota. R korvataan n:llä.
Miten Kaunokainen voi ryömiä kun juurihan se syntyi?
tertsit,
hk