*~*MARRASMURUT VUOSI 2007 *~*
Kommentit (52)
Olen käynyt pikaisesti lukemassa kuulumisia, mutten ole ehtinyt kirjoittamaan. Tuntuu todella pahalle aina lukea toisen ikävistä kuulumisista. Samalla tuntuu yhtä pahalle ja epäoikeudenmukaiselle kertoa, että itsellä menee ihan hyvin... Omat *ongelmat* ovat mitättömiä tuollaisten huolien keskellä... *ISO VOIMAHALI* Valoa on jo selvästi näkyvissä ja pian pieni poikanne on taas kotona =)
Enpä tässä muuta osaa sanoa... meidän tyttö kuun vaan pyöristyy silmissä ja kasvaa siis kohisten. Tiistaina neuvola. Naureskellaan jo kovasti ja juttua tulee. Tyttö on jo toista viikkoa ilmaissut seurankipeytensä. Viihtyy kyllä itsekseen ja seurailevaa luonnetta (vielä), mutta selvästi osaa jo kaivata juttukaveria.
Saimme ennen joulua kyselyn, josko lähtisimme rotavirustutkimukseen. Tarkoitus olisi. Kunhan vaan ottavat yhteyttä... Muuten tuskin ottaisimme rotavirusrokotetta. Tai minä kyllä, mutta kun se on niin kallis, niin mies pistäisi hanttiin... =(
Sunnuntaijatkoja Muruille!
TalviSalama + Tiiti 2kk (3pv)
juuri kävin katselemassa syntyneet sivuja kastetut kohtaa niin minun vauvan lisäksi siellä näytti olevan ilmeisesti kirsikan ja lemmu81 vauvat siis marrasmuruista.
Mun Joel on kanssa pirkanmaalaisissa kastetuissa.
Kylläpä oli suloisia vauvoja teilläkin kun siellä on ne kuvat.
Laittakaapa muutkin ilmoitus kastetuista sinne niin sieltä näkis että minkäs näköisiä muiden pikku kullat ovat.
Toivoovauvaa ja Joel
Mistä löytyy moinen syntyneet ja kastetut palsta?
Eli meillä vuodenvaihtuminen otettiin vastaan nukkuen ja illastakin oli rauhallista.
Mies otti 3 lonkeroa ja saunassa käytiin.
Joel nukkui kivasti yönsä...
Nukahti klo:22,10 ja heräsi syömään klo:2 ja seuraavan kerran klo:6.
Sitten alkoikin aamu ja ollaan oltu hereillä.
Ei nyt muuta sen kummempaa.
toivoovauvaa ja Joel 2kk
Kuten jo edelliseen pinoon kirjoittelin, niin uuden vuoden otimme vastaan rauhallisesti! Lapset nukkuivat ja mies oli reissussa. Minä luin kirjaa ja söin herkkuja.
Viime yönä Remi nukahti 22:45, söi 4:30 ja aamusta 8:30. Lisää tällaisia!
Mutta nyt aamupalan laittoon...
Ai niin,mulla on tänään synttärit = ). 34v kolahtaa mittariin...
Effica, Veeti, Peppi ja Remi
Ihan ensiksi onnea Efficalle!
Meilläkin nukuttiin, tai siis lapset, kun pahin " sota" oli käynnissä tuossa kotitiellä. Ajattelin, että esikko 4 vee olisi herännyt mutta mitä vielä, neiti nukkui yhtä sikeästi kuin Veeti. Mies olikin töissä ja jostain syystä itsellänikin uni karkasi ja nukahdin vasta Veetin syötön jälkeen 03.00. Veeti meni nukkumaan 21.30, heräsi syömään 02.00 ja 6.30 ja noustiin aamuun 8:45. Veetin nukkumaan meno on aikaistunut tosi kivasti, iltatoimet aloitetaan 20-20.30 maissa ja yhdeksän jälkeen on mies ihan tasaraha. Puolivalveilla vien sänkyyn ja muutaman kitinän jälkeen nukahtaa itse. Meillähän iltakarjuttiin usemapi viikko mutta nyt tuntuu sitkeys tuottavan tulosta ja osaa nukahtaa itse ilman hyssytyksiä ja nukutuksia. Meillä tuo puolihereillä sänkyyn vieminen on paras tapa, jos nukkuu sikeästi sänkyyn viedessä niin herää viimeistään tunnin päästä " ihmettelemään" maiseman vaihdosta.
G - tuliko luvattua mitään lupauksia? Minä lupasin itselleni karistaa vauvakilot kesään mennessä. Eipä muuta kummempaa.
MA ja Veeti 8 vk
Pitkästä aikaa kirjottelen... oli tossa joulu ja muuta, niin ei tullu kovasti koneen ääressä istuttua.
Pistetäämpäs pientä Gallupia pystyyn taas uudenvuoden kunniaksi... Eli minkäslainen vuorokausirytmi teijän vauvoilla on, vai onko niille vielä muodostunu sellasta?
Meillä vauva nukkuu n. 21.30-23 alkaen, herää 1-2 kertaa yöllä syömään eli nukkuu sellasia 3-6 tunnin pätkiä. Sitten heräilee aamulla 8-9 aikaan.
Päivällä nukkuminen ei oo oikein tolla meijän pienellä vahvuus, eli hän omasta mielestään jaksaa kyllä valvoa päivällä kun yöllä nukkuu niin pitkät unet ;)
Mutta yleensä nukkuu päivällä kahet päiväunet, eli sellaset 1,5h-3h, toiset aamupäivällä yleensä vaunuissa parvekkeella (tai sängyssä, mutta nukkuu vaunuissa ulkona paljon paremmin) ja toiset sitten iltapäivällä/alkuillasta vaunulenkillä kun ulkoillaan.
Saatteko muuten helposti vauvat päivällä päikkäreille sänkyyn? Meillä nukahtaa kyllä syliin helposti, mutta sitte kun alkaa siirtämään sänkyyn, herää tosi helposti eikä oikein mielellään nuku siellä. Mutta yöllä nukkuu sängyssä kyllä ihan hyvin.
Onko vinkkejä tohon päikkärinukuttamiseen? Muuta kun sitkeä yrittäminen, että kyllä se alkaa paremmin nukkumaan kun sitkeesti vaan yrittää luoda sille sitä päikkärirytmiä että samoihin aikoihin alkaa nukuttamaan...
Piparminttu ja vauveli 5 vkoa+2pv
Heippa,
Täällä vähän huonovointinen äitiliini...jostakin olen ilmeisesti saanut/saamassa lievän vatsataudin. Hirveän huono olo, mutten ole vielä ainakaan oksentanut. Toivotaan, ettei oksennusta tulekaan. Kaipa sitä voi ihan normaalisti imettää, vaikka oksutaudissa olisikin?
Vauveli on meilläkin alkanut ihan selvästi rytmittää pitkän unen jaksoaan yöhön. Viime yönä hän nukkui viiden tunnin pätkän ennen kuin heräsi syömään. Koko päivä tuntui menevän muutenkin melko uneliaissa merkeissä. Pitäisi hienovaraisesti alkaa yrittämään rytmin muuttamista niin, että hän kävisi nukkumaan yö yhden sijasta vähän aiemmin. Ei viitsisi alkaa väkisinkään herättelemään kun uni maistuu päivällä. Meillä alkaa nimittäin se virkein vaihe ilta yhdeksän jälkeen...
No, nyt pitää lopettaa, huomenna mieskin menee töihin. Pitkät vapaat ovat sitten ohi...yritetään nauttia tästä viimeisestä päivästä.
Kanelisokeri & tylleröinen, kohta 6vkoa
Piti myös äsken toivottaa... :-)
Kanelisokeri
Uusi vuosi tosiaan vaihtui :) ja sen vuoksi meillä valvottiin viime yönä paljon koska tyttö heräili koko ajan tuohon paukkeeseen.
Mies sitten valvoi lapsen kanssa aika paljon kun mä olin väsymyksestä johtuen siinä kunnossa että kävelin melkein päin seiniä. Nukuinkin puoli kahden jälkeen ihan hyvin. Esikoinenkin heräsi vasta klo 10 tähän päivään.
Ekaa kertaa elämässään poika sanoi että mennään äiti nukkumaan :D Eilen illalla ei taisteltu yhtään nukkumaan menemisestä. Taisi poikakin olla melkoisen poikki kaikesta räiskeestä yms.
Mä olen kuin uusi ihminen! Vihdoin ja viimein kaikki vuotaminen on ohi!
Taisi tosiaan tulla jälkivuoto ja menkat peräkkäin kun näin kauan kesti...
Nyt tuli kaveri kylään joten kirjoittelemisiin taas! :)
Swehina
Muillakin ollut kauhun hetkiä,hui kauhistus... Anyaralle jaksuja=)!
Meillä poika voi hiukan paremmin koko ajan,paino oli tänään aamulla jo 4010g. Turvotusta tietty kans,mutta kuitenkin voimistumaan päin=)! Labra-arvot paranee pikkuhiljaa,eilen sai hiukan punasoluja ja siitä vointi petraantu aikas kivasti.
Poika on edelleen hengityskoneessa,mutta koneelisesti joudutaan aika vähän enää auttamaan. Eikä nyt ennen leikkausta otetakkaan pois ettei jouduta moneen kertaan rönkkimään henkitorvee.
Tällä hetkellä lääkitys on tosi minimaalista,ainoastaan antibioottia ja hiukan nesteenpoistolääkettä,että saadaan pissaa tulemaan tarpeex. Ja tietty ravintoliuosta ja sokereita menee suoraan suoneen ja hiukan rauhottavaa ettei rimpuile koneita vastaan.
Nyt näyttää jo ihan pikkusen valosammalta ja näillä näkymin ei ainakaan oo mitään estettä huomiseen leikkaukseen,ihanaa päivänsäteitä tähän muuten niin harmaaseen päivään=)!
Tultiin pikemmin miehen kanssa käymään kotona lämmittämässä ym. ja illalla mennään takasin Turkuun ja jännitetään huomista...
Kaikille kovasti jaksamisia=)!
Tiitiäinen78,ukko ja poitsu