K-Kauppiaiden tulot miljoonia
Kauppiaana voi tienata mukavasti. Yhteistä monille menestyneille kauppiaille ovat pienet ansiotulot, ja monen kauppiaan kokonaisansioista suurin osa on palkkatuloja kevyemmin verotettuja pääomatuloja.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009959838.html
6275063,1424587...Aikamoisia summia tienanneet hintoja keinotekoisesti nostamalla. Kauppa se on, joka kannattaa.
Kommentit (60)
Kansallisena kateuspäivänä taas ihmetellään toisten ahkeruutta. Siitä vain itse tekemään perässä, kun kuulostaa niin kovin helpolta!!!
Vierailija kirjoitti:
Kansallisena kateuspäivänä taas ihmetellään toisten ahkeruutta. Siitä vain itse tekemään perässä, kun kuulostaa niin kovin helpolta!!!
Alapeukuttakaa vain! Muistakaa, että palstaan tuhlattu aika on myös pois siitä ajasta, jonka voisitte käyttää oman yrityksenne rakentamiseen!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikkeissa on pienet katteet mutta päivänyynti on niin iso että siitä ne tulot tulee.
Eikös vasta ilmotettu että keskimääräinen kate on 42%
Mitä sillä katteella kustannetaan?0
Miten lapsellisia olettekaan. Ei kaupan menestymään saaminen hyvällä paikalla ole mikään suuri saavutus. Tätkein on kuitenkin mitkä ovat sopimus ehdot Keskon kanssa.
Nuo pari kauppiasta ovat vain Keskon mainontaa. Todellisuudessa keskon kauppis on nykyään frankhising sopimus. Lukumattomat ovat myös epäonnistuneet. Hölmöjä jotka kuvittelivat saavansa toivottomassa kilpailutilanteessa olevan kusisen marketin tuottamaan. Näitä tarinoita alkaa olla jo sen verran paljon. Että keskon k kauppias ura alkaa olla naurunaihe.
Kun jo 2 edellistä oli epäonnistunut. Voi muös kysyä Keskon moraalin perään kun hyväuskoisia ajetaan taloudelliseen perikatoon sopimuksilla joilla ei ole mahdollista maksaa edes velkoja. Mitä hintoihin tulee kävin kerran pienessä supermarketissa ja en ollut uskoa silmiäni kun näin hinnat. Aivan tolkuttoman kallis kauppa.
Ei tarvitse ihnetellä miksi mm Kärkkäinen on kasvanut niin suureksi. Ei sekään nyt halpa ole. Mutta ei todella tarvitse paljoa ollakseen Keskon kauppoja halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Pääomatuloja pitäisi verottaa samalla tavalla kuin ansiotuloja. Loppuisi keinottelu ja valtion kassaan virtaisi rahaa enemmän.
Totta, Aho ja Viinanen olivat tämän tragedian takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomatuloja pitäisi verottaa samalla tavalla kuin ansiotuloja. Loppuisi keinottelu ja valtion kassaan virtaisi rahaa enemmän.
Tällaista voi kirjoittaa vain taloudesta täysin ymmärtämätön ihminen (eli demari)
Höpöhöpö, ennen Aho/Viinasen operaatiota näin oli ja tuloerot olivat siedettävissä rajoissa. Sitten tuli muutos ja köyhyys lisääntyi.
En ole demari ja mulla on pääomatulojakin, mutta mulla on tapana ajatella muitakin kuin itseäni ja tiedostaa, että tämän verouudistuksen jälkeen alkoi kaikki mennä päin per.... settä.
Äänestän heti puoluetta, joka asian korjaa, enkä ole ainoa.🙏
Sanoisinko että kauppiaat elävät muiden siivellä tekemättä itse juuri mitään. Juujuu tiedän kyllä että se yrittäjän vastuu ja plaaplaa. Sattumalta tunnen muutaman yrittäjän jotka osaavat delegoida lähes kaiken mahdollisuuden joten siksi sanoisin heitä todellisiksi loisiksi jotka käyvät jokaisen lompakolla katsomatta yhteiskunnallista asemaa 🤔😂
K-kauppaa brändätty paremman ja varakkaamman väen kaupaksi. Ei ole rahvas tiellä kun herrat ja rouvat käy ruokaostoksilla.
Ostan keskolta vain oluet ja tupakat koska cittari on 300m päässä, kerran viikossa teen ruokaostot muualla.
Mun lähi k-kaupassa on melkeen 6e tortillalätyt😁 normaalit santa Marian tortillat siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa yritän suosia yliopiston apteekkia.
Miksi ihmeessä? Se on koko alan hirvein riistäjä
Yliopiston apteekki on kaikkein kallein. Vertaa joskus hintoja. Ja siellä ei edes myydä käsikauppalääkkeistä niiden edullisimlia versioita. Aivan järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 50 000 euron pääomatuloista veroprosentti on yli 30 ja noin samansuuruisista palkkatuloista veroprosentti on 23.
Vasemmistolle ei vaan mene päähän se tosiasia että pääomatuloista useimmilla on isompi veroprosentti kuin palkkatuloista.
Vierailija kirjoitti:
S ryhmän pikkupomot sen sijaan kituuttaa pikkutuloilla, raukat. Ai, niin ja heillä ei edes omat rahat pelissä. Kunhan käydään paikalla 8-16 ja ilman tulosvastuuta kotiin, kun kello pykälässä.
Ystäväni on k Kauppias. Töissä ennen kuutta ja jos joku työntekijöistä sairas, niin oma vapaa menee. En kadehdi.
Vai että ihan joutuu toimimaan noin. Wau. Katsos, kun, jokainen yrittäjä joutuu noin toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa yritän suosia yliopiston apteekkia.
Miksi ihmeessä? Se on koko alan hirvein riistäjä
Yliopiston apteekki on kaikkein kallein. Vertaa joskus hintoja. Ja siellä ei edes myydä käsikauppalääkkeistä niiden edullisimlia versioita. Aivan järkyttävä.
YA;n verkkokaupasta saat tilattua mitä versiota vaan. Ei kivijalkaliikkeessä voi olla tarjolla kaikkia mahdollisia versioita.
Ja tuotto menee tutkimukseen, ei yksittäiselle apteekkarille.
Kateprossat vaihtelevat tuoteryhmittäin. Haitari on lavea.