Minulle selvisi, että exäni oli todella ilkeä ystäviensä tyttöystäville ja vaimoille. Miksi?
Tämä asia jäänyt vaivaamaan mieltäni, vaikka ei sillä enää niin väliä edes ole. Haluaisin silti kuulla onko kellään vastaavia kokemuksia ja mikä on ollut asiaan syynä.
Eli exäni oli sekä minulle että minun läsnäollessa kaikille muillekin tavallisen ystävällinen ja tavallisen kohtelias. Eli ihan normaali. En koskaan kuullut hänen puhuvan ilkeästi tai töykeästi kenellekään, ei hän mikään lipevä ylikohtelias myöskään ollut vaan ihan tavallinen. Olimme yhdessä kahdeksan vuotta. Eromme jälkeen useampi ihminen kertoi minulle miten hän oli sanonut todella ilkeitä asioita kahden kesken kavereidensa vaimoille ja tyttöystäville. En ollut tiennyt asiasta mitään, vasta eromme jälkeen kertoivat. Tämä tuli minulle aika järkytyksenä, koska en olisi ikinä osannut kuvitella miehestäni tuollaista, en edes eron jälkeen, ero ei ollut mitenkään ruma vaan hoitui ihan asiallisesti ja yhteisymmärryksessä, syy oli erilleen kasvaminen ja rakkauden loppuminen.
Miten en osannut tietää noin kamalaa puolta ihmisestä, jonka kanssa asuin vuosia ja jonka luulin tuntevani täysin? Miksi joku ihminen haluaa olla ilkeä kavereidensa vaimoille? Mukaville naisille, jotka eivät varmasti ole tehneet mitään pahaa exälleni koskaan vaan olivat aina itse kivoja hänelle.
Kommentit (26)
Ei kai sellasta olekaan että kumppanin tuntisi läpikotaisin. Vallankäytöltä tuntuu. Luulee voivansa puhua naisille äijäkieltä eli pahasti. Kysyitkö naisilta mikseivät sanoneet sulle mitään? Olisi voinut säästyä monta vuotta.
Pelaaja-mies. Naisille voi siltä phjalta sanoa ja tehdä mitä vaan.
Naisvihaaja. Silti ne aina haluavat naisen omaan kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sellasta olekaan että kumppanin tuntisi läpikotaisin. Vallankäytöltä tuntuu. Luulee voivansa puhua naisille äijäkieltä eli pahasti. Kysyitkö naisilta mikseivät sanoneet sulle mitään? Olisi voinut säästyä monta vuotta.
Haluaisitko sinä mennä sanomaan kenellekään, että hei toi sun kaveri/mies tms sanoi, että olen ruma? Ja olisiko ap uskonut tai sen takia jättänyt miestä, jos kaikki kotona oli kunnossa.
Oman eksän bravuuri oli olla kaikille muille rento seuramies ja sitten minulle samassa tilaisuudessa, jos muut olivat kauempana sähähti jotain loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis sun exä oli ihan vaan tuikitavallknen kuspää joka vihaa naisia.
Ehkä sitten niin? Mutta miksi en huomannut mitään kaikkien niiden vuosien aikana? Miten hän minun läsnäollessa oli aina ystävällinen kaikille?
Se mitä mietin eniten on, että enkö voi enää luottaa omaan vaikutelmaani ihmisistä. Ja jos en siihen, niin mihin sitten.
ap
Voit luottaa. Silti kohdalle voi aina joskus osua joku huijari eikä sitä voi silloin mistään tietää, jos huijari toteuttaa tekonsa taitavasti.
Ehkä sitten niin? Mutta miksi en huomannut mitään kaikkien niiden vuosien aikana? Miten hän minun läsnäollessa oli aina ystävällinen kaikille?
Se mitä mietin eniten on, että enkö voi enää luottaa omaan vaikutelmaani ihmisistä. Ja jos en siihen, niin mihin sitten.
ap