Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ärsyttävät alennukset
08.11.2023 |
Minua ärsyttää yritysten alennukset, jotka saadakseen pitää olla sovellus, etukortti, antaa puhelinnumero, syöttää koodi, varata asia monta viikkoa etukäteen, kuulua tiettyyn asiakasryhmään tai muuta vastaavaa.
Olisi ihanaa, jos olisi vain samat (mahdollisimman ennustettavat) hinnat kaikille ilman ylimääräistä säätöä. Onko täällä muita, joita tämä asia risoo?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tiettyyn asiakasryhmään kuulumiseen perustuvia alennuksia voitaisiin ehkä pitää syrjivinä, riippuen siitä, miten kyseinen rajaus tehdään (esim. alennus uusille asiakkaille vai alennus yli 170 cm pitkille asiakkaille).
Mutta yleensä noita mainitsemiasi alennuksia ei varmaankaan tarjottaisi, jos ne pitäisi tarjota täysin vastikkeetta. Sitä, että ovatko esim. kanta-asiakaskortit tai sovellukset asiakkaiden kannalta huono vai hyvä asia, voisi varmaankin pohtia pitkällisestikin. Alennuksen antaminen etukäteen varatuista palveluista lienee perusteltua, sillä palveluiden varaaminen ajoissa on lienee palveluntarjoajalle logistisesti helpompaa, mahdollistaen palvelujen tarjoamisen tehokkaammin.