Kuinka monta kuppia kahvia juot aamulla?
Kommentit (36)
Riippuu olosta, mutta 1-2 mukia lähes täyteen kaadettuna eli vajaat 0,3 - 0,6 dl. Varsinaisia kuppeja en edes omista.
Kahvittelu liittyykin omien tarpeiden osalta vain aamuun. Töissä en juo, mutta kutsukahvit voin juoda silloin, jos katson, että tulee turhaa numeroa kieltäytymisestä.
Välillä liikaa juon kahvia aamuisin. Pitäisi vähentää. Alkuillalle oon ruvennut käyttämään iltakahvia (kofeiiniton), jos tulee keitettyä.
Mä oon nyt vähentänyt, ja hankkinut pienemmän kupin. Juon n. 1dl aamulla ja saman verran lounaan jälkeen.
Lopetin kahvin jo muutama vuosi sitten, juon teetä ison mukillisen. Nyt jos jostain syystä juon kahvia en saa seuraavana yönä juurikaan nukuttua, elimistö on jo niin tottunut olemaan ilman tuota suomalaisten yleisintä piristettä. Niin ja unenlaatuni on huomattavasti parempi nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Taika mukillinen täälläkin. Siihen saa sotketettua munalatten ilman että roiskuu pitkin keittiötä.
Kiitos vinkistä! En ole kuullutkaan munalattesta. Googletin sen ja menee kokeiluun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taika mukillinen täälläkin. Siihen saa sotketettua munalatten ilman että roiskuu pitkin keittiötä.
Kiitos vinkistä! En ole kuullutkaan munalattesta. Googletin sen ja menee kokeiluun!
Se on kyllä kätevä. Olen huono syömään aamuisin, mutta näin saa aamukahvin seassa proteiinia ja rasvaa ja kalorioita kulautettua helposti alas.
3-4 mukillista eli noin 6-8 desiä. Iltapäivällä en enää juo kahvia kuin poikkeustilanteessa, illalla en koskaan.
Aamulla pari teemamukillista, yht n 6dl. Juon kahvia pitkin oäivää, illalla ja joskus yölläkin kun katson jotain leffaa. Mustana. Ei vaikuta unen laatuun.
Niitä keittimen "kuppeja" , siis mittalusikka/kupillinen, niin menee ehkä joku 15 - 20 päivässä, jos on koko päivän kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin googletin ja nyt yritän olla oksentamatta. Kahvin seassa raa'an kananmunan lunsseja 🤢
2 kuppia juon. Ennen join enemmän mutta vähensin koska halusin samalla vähentää maidon ja kahvin kulutusta.
0 aamulla,(mutta päivän mittaan n. 30. )
-Viera-
Juon aamulla puolitoista kupillista normaalin kahvikupin mukaan, ei siis muki.
2 mukillista. Ne on aamulla pakko saada, muuten tulee niin kova päänsärky ettei mikään auta ja oksettavaa oloa. Iltapäiväkahvit korvaan teellä. Nykyisin.