Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna julkaistaan taas verotilastot. En aukaise yhtään mediaa pariin päivään

Vierailija
07.11.2023 |

Koen tämän touhun niin epämiellyttävänä. Syynä epämiellyttävyyteen on se että tunnen itseni paskaksi, kun en laiskuuttani ole tienannut paljoa. Siitä syystä että teen jotain muita juttuja mieluummin kuin tienaan lisää rahaa. 

En siis aukaise mitään seuraamiani medioita . YLE,  H.S, iltasanomat, Iltalehti jne. Kaksi viiva kolme päivää kun sinnittelen niin ei hyppää silmille nuo jutut onnistujista ja ahkerista.

Muita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi ketään kiinnostaisi jonkun toisen tulot ja minkä ihmeen takia media uutisoi niistä viikon putkeen. Itseäni ei kiinnosta ollenkaan, paljonko esimieheni tai naapurin seppo tienaa. Kai tämäkin on sitten osa sitä suomalaista kyttäys-yhteiskuntaa, jolla halutaan lisätä suomalaisten kansallissairautta, eli kateutta. 

Minusta on mukava huomata, että jotkut tienaa hyvin ja olen tyytyväinen heidän puolestaan. Mitä enemmän tuttuja sadantonnin listalla, niin sen parempi aina. 

Vierailija
22/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tulee noista paha olo. En oikein tiedä miksi. Kai se on sellaista sairasta kateuden ja eriarvoisuuden lietsontaa joka ärsyttää. Ja tiedän monta pienituloista tai köyhää, jotka eivät millään mittapuulla ole laiskoja. He ovat ehkä vaan tehneet valintoja joista ei seuraa rahallista menestystä. 

Miksi et olevaan tyytyväinen hyvin tienaavien puolesta? Tuohan on positiivista, että porukat pääset iltalehtien tulolistalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tietääkseni ainoa maa maailmassa, jossa näin tehdään. Verotulot ovat lain mukaan julkisia, mutta jos verohallinto lähettää medialle tiedot valmiiksi, näin olisi toimittava kaikkien kohdalla eikä vain 100.000 ansainneiden osalta.

Vierailija
24/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tulee noista paha olo. En oikein tiedä miksi. Kai se on sellaista sairasta kateuden ja eriarvoisuuden lietsontaa joka ärsyttää. Ja tiedän monta pienituloista tai köyhää, jotka eivät millään mittapuulla ole laiskoja. He ovat ehkä vaan tehneet valintoja joista ei seuraa rahallista menestystä. 

Miksi et olevaan tyytyväinen hyvin tienaavien puolesta? Tuohan on positiivista, että porukat pääset iltalehtien tulolistalle. 

Koska suomalaisten kansantauti on kateus. Arvaapa, onko kiva kun kollega kahvihuoneessa mairea hymy naamallaan toteaa, että jaahas, ei sullekaan ihan pikkurahaa makseta ja ihan on pääomatulojakin. Asia ei mielestäni kuulu millään tavalla yleisesti julkiseksi. Pitäiskö mun lainatiedotkin heittää samalla kaikkien räävittäväksi? 

Vierailija
25/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisten kansantauti on kateus. Arvaapa, onko kiva kun kollega kahvihuoneessa mairea hymy naamallaan toteaa, että jaahas, ei sullekaan ihan pikkurahaa makseta ja ihan on pääomatulojakin. Asia ei mielestäni kuulu millään tavalla yleisesti julkiseksi. Pitäiskö mun lainatiedotkin heittää samalla kaikkien räävittäväksi? 

No kai sitä työkaverin tulot osaa jotenkin arvoida eikä luulisi tulevan yllätyksenä. Ole vaan tyytyväinen, että saat kehuja hyvistä tuloista. 

Vierailija
26/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on sullakin ongelma. Jos pääset sadatonnin listoille, niin mitä väliä mitä työkaverit sanovat ja luulisi työkavereiden tietävän suunnilleen tulosi. Miksi häpeillä omia tulojaan? 

Vierailija
27/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku viisas sanoa, mikä on tämän ihmisten tuloilla retostelun yhteiskunnallinen funktio ja merkitys? Miksi toisen tulotiedot ovat ylipäänsä julkista tietoa?

Vierailija
28/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää on ihan positiivista kun itse siellä oon ollu viimeset vuodet, jopa ihan hyvällä marginaalilla tyyliin verotettava ansio 185KEUR

Sinällään ei istu oikein kulttuuriin eli luulis että tämä jossain vaiheessa loppuu. 

N46

Vierailija
29/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä aukaisen ja kerron teille tiedot.

Vierailija
30/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan uskomatonta, kuinka huono yksityisyydensuoja Suomessa tältä osin on.

En kanssa ymmärrä, mikä näiden kateuslistojen julkaisemisen idea on. Kun tienaat 100k, olet automaattisesti vapaata riistaa tulojesi osalta. Samalla meillä on edelleen palkka-asioissa piilottelukulttuuri, mikä ei mene yhtään linjassa tämän kanssa. 

Mitä ihmettä mun naapuri tekee sillä tiedolla, paljonko tienaan? Tai kuka hyvänsä muu utelias eetu, joka selaa niitä tulotaulukoita. 

Kaikki tulotiedot ovat Suomessa julkisia mitään 100 000 euron rajaa ei ole olemassa vaan mediat ovat itse vetäneet rajan tuohon.

Vierailija
31/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olet listalla ansiotulojen takia, niin myös se kahvihuoneen kollega on silloin siellä tai ainakin hänen kuuluisi olla mikäli työnantaja kohtelee teitä tasapuolisesti. Tämä lieneekin yksi avoimuuden taka-ajatuksista. Yhdelle ei makseta salaa enemmän kuin muille samaa työtä tekeville.

Vierailija
32/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisten kansantauti on kateus. Arvaapa, onko kiva kun kollega kahvihuoneessa mairea hymy naamallaan toteaa, että jaahas, ei sullekaan ihan pikkurahaa makseta ja ihan on pääomatulojakin. Asia ei mielestäni kuulu millään tavalla yleisesti julkiseksi. Pitäiskö mun lainatiedotkin heittää samalla ka

Joo minustakin olisi outoa, jos ei suunnilleen tiedä työkaverinsa tuloja. 

Vierailija
33/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä päivä jo etukäteen. En arvosta ihmisiä tulojen enkä titteleiden perusteella, vaan sen perusteella minkälaisia ovat ihmisenä ja miten kohtelevat muita. Tuntuu tosi tylsältä nuo jokavuotiset paasaamiset. Mitä väliä sillä on, mitä jotkut ventovieraat tienaavat. Onneksi on muutakin tekemistä tälle viikolle. 

Vierailija
34/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotietojen julkaisu voi asettaa jonkun jopa hengenvaaraan, sieltä on rikollisten hyvä vaikka valita, kuka kannattaa kidnapata ja vaatia lunnaita.

Vierailija
35/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kadehditaan, amerikkalaiset ajattelisivat, että jos tuo pystyy, niin minäkin pystyn.

Vierailija
36/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tsekkaan tuttujen tulot. He ovat siis tosi hyvätuloista porukkaa ja pääsevät noihin iltalehtiin. 

Minua taas ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
37/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin ihmisten nöyryyttämistä! Miksi tähän eikukaan puutu? Pitäisi tehdä valitus jonnekkin? Yksityisyyssuojan rikkomista tämä on, laitonta, ei tätä pidä sallia!!

Vierailija
38/39 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut työkavereita, jotka tutkivat työkavereidensa tulotiedot ja varmasti kaikkien muidenkin. SAIRASTA!

Vierailija
39/39 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla tyytyväinen kun koko tulokyyläyspäivä kertoo maahan pesiytyneestä hyvin häiriintyneestä kateusasenteesta ja on alkujaan neuvostoliiton suomettumisaikojen perintöä. Miksi tuota jatketaan edelleen. Missään muualla ei ole tuollaista edes itäblokin maissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme