Ihmiset raivoaa koronarokotejonoissa. Yli 65 vuotiaat, "mulle kaikki heti"
Koska ihminen on osoittautunut tyhmäksi taas kerran, niin kaikki rokottaminen pitäisi hoitaa ajanvarauksella.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Helsingissä on sentään jono. Täällä muualla Suomessa ei ole jonoa eikä k.piikkejä...
Turussa juuri ihmettelin lähiterveysaseman 200m jonoa.
Viime viikolla Turussa tuttavani jonotti 3 h. Minä lähtisin jo pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se tehdäänkin; netissä ajanvaraus. Ainakin kaupungissa, jossa asumme.
Ei onnistu esim. Jyväskylässä. On pakko jonottaa. Minne ne verorahat oikein katoavat?
Esimerkiksi niihin rokotteisiin joita ihmiset jonottaa ja niihin rokottajiin ja moniin muihin terveydenhuollon toimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joka paikassa kaikki yli 65 vuotiaat raivoaa rokotejonoissa? Ihan kaikki ja joka paikkakunnalla? Vai mitä sä yrität sepustaa?
Johtuuko autismista nuo luetunymmärtämisen vaikeudet?
Ei johdu. Mutta sä voitkin nyt selittää mulle mitä aloituksessa tarkoitettiin. Yli 65 vuotiaat ihmiset tappelee rokotejonoissa? Tuostahan saa käsityksen että ap (sinä?) on ollut katsomassa jonoja ja selvittänyt että kaikki yli kuusvitoset tappelee sielä. Miten se ikä on esimerkiksi tullut selville, kysymällä jokaiselta tappelijalta sitä ikää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset siis menevät ehdoin tahdoin jonottamaan eli väkijoukkoon toisten ihmisten sekaan, jotta eivät saisi herkästi tarttuvaa tautia?
Aivan varmasti paremmin selviäisi pesemällä kädet hyvin ja välttelemällä turhaa kanssakäymistä.
Minä luotankin enemmän FFP2-maskin suojaan. Enkä edes kuulu siihen ryhmään, joka saa enää tehosterokotteita. Mutta autan vanhempiani saamaan ne. Mielestäni Suomi hoitaa koronarokotukset nyt samalla tavalla kuin jokin kehitysmaa, näin suoraan sanoen.
Onko sinulla oikeasti tietoa siitä, miten kehitysmaat hoitavat rokotukset?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää. Mut ottakoot piikkejä mun puolestani. Ei ne mihinkään auta ja voi olla jopa haitaksikin.
Sinulla lienee varsin vankka lääketieteellinen koulutus ja tutkijanura kun pystyt noin vahvoja steitmenttejä antamaan. Rokotteiden haitoista ja hyödyistä on nyt jo valtava määrä tieteellistä dataa, joka kertoo ihan muuta kuin sinä kerrot.
Ei vaan tuo rokottaminen pitäisi hoitaa ihan siellä omassa lähiterveysasemalla ilman että ihmisten pitää kulkea johonkin rokotuspisteeseen johon kootaan ison alueen asukkaat.
Toisekseen noita rokotuksia olisi voinut antaa jo pitkin syksyä eikä sitten alkaa paniikissa rokottamaan kaikkia kerralla.
Muutenkin älytön koko konsepti, että just niiden iäkkäiden joilla liikkuminen on jo hankalaa pitää lähteä kulkemaan ja jonottamaan ties minne jotta saa koronarokotteen. Ja sitten pahimmassa tapauksessa vielä jonottamisen jälkeen lyödään ovi nenän edestä säppiin ja käsketään tulla huomenna uudella onnella..
Mä en käsitä kuinka tuo rokottaminenkin on saatu noin hankalaksi ja joutavan spektaakkelimaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa kaksi rokotusta, ollaan kuusikymppisiä. Toista viikkoa yskitty, kuumeiltu ja oltu tosi uupuneita.
Aika turhia ovat nämä rokotteet. Suuri puhallus.
Rokotus estää vaikeaa eli sairaalahoitoa vaativaa tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset siis menevät ehdoin tahdoin jonottamaan eli väkijoukkoon toisten ihmisten sekaan, jotta eivät saisi herkästi tarttuvaa tautia?
Aivan varmasti paremmin selviäisi pesemällä kädet hyvin ja välttelemällä turhaa kanssakäymistä.
Minä luotankin enemmän FFP2-maskin suojaan. Enkä edes kuulu siihen ryhmään, joka saa enää tehosterokotteita. Mutta autan vanhempiani saamaan ne. Mielestäni Suomi hoitaa koronarokotukset nyt samalla tavalla kuin jokin kehitysmaa, näin suoraan sanoen.
Myönnän, että ei ole. Stereotyyppisesti ja ennakkoluuloisesti ajattelen, että kehitysmaissa jonotetaan rokotuksiin ulkosalla satoja metrejä pitkissä jonoissa ja että niissä ei ole tarjolla sähköistä ajanvarausmahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä nyt mielummin kuolen ja tartutan kun otan enää piikin piikkiä
Aikuinen ihminen pelkää piikkiä.
Pöljä. Ei siinä piikissä mikään pelota. Ihan fiksua olla ottamatta kokeellisia "rokotteita" kehoonsa.
Löytyykö vieläkin teitä peruskoulupohjaisia rokotekriitikoita, jotka puhuvat kokeellisista rokotteista. Näitä rokotteita on annettu jo varovaisesti arvioiden 15 miljardia eli enemmän kuin mitään muuta rokotetta koskaan. Onko sinulla joku oma määritelmäsi "kokeelliselle?"
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ylipäätään enää haluaa näitä kun paljon haittavaikutuksiakin on tullut jo tietoon? Miksi näitä enää edes annetaan?
No se on taas ihan oma keskustelunsa. Nyt keskustellaan siitä miten kunnat/kaupungit/hyvinvointialuuet ei edelleenkään osaa organisoida näitä rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tuo rokottaminen pitäisi hoitaa ihan siellä omassa lähiterveysasemalla ilman että ihmisten pitää kulkea johonkin rokotuspisteeseen johon kootaan ison alueen asukkaat.
Toisekseen noita rokotuksia olisi voinut antaa jo pitkin syksyä eikä sitten alkaa paniikissa rokottamaan kaikkia kerralla.
Muutenkin älytön koko konsepti, että just niiden iäkkäiden joilla liikkuminen on jo hankalaa pitää lähteä kulkemaan ja jonottamaan ties minne jotta saa koronarokotteen. Ja sitten pahimmassa tapauksessa vielä jonottamisen jälkeen lyödään ovi nenän edestä säppiin ja käsketään tulla huomenna uudella onnella..
Mä en käsitä kuinka tuo rokottaminenkin on saatu noin hankalaksi ja joutavan spektaakkelimaiseksi.
Vain Suomessa. Maailman onnellisin kansa asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joka paikassa kaikki yli 65 vuotiaat raivoaa rokotejonoissa? Ihan kaikki ja joka paikkakunnalla? Vai mitä sä yrität sepustaa?
Johtuuko autismista nuo luetunymmärtämisen vaikeudet?
Ei johdu. Mutta sä voitkin nyt selittää mulle mitä aloituksessa tarkoitettiin. Yli 65 vuotiaat ihmiset tappelee rokotejonoissa? Tuostahan saa käsityksen että ap (sinä?) on ollut katsomassa jonoja ja selvittänyt että kaikki yli kuusvitoset tappelee sielä. Miten se ikä on esimerkiksi tullut selville, kysymällä jokaiselta tappelijalta sitä ikää?
Just tuollaisia riidanhaastajia.
Eri
Eli sä et osannut vastata kysymykseen niin taannuit teini tasolle ja heitit jotain älyvapaata. Näin toimii ne jotka menee häkellyksiin eikä keksi mitään järkevää.
Myös eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi. Ne piikit ei suojaa ketään. Sairastettu tauti suojaa vähän aikaa mutta sitäkin voi vältellä käsien pesulla, maskilla ja ihmisjoukkojen välttelyllä.
Koko rokotus taisi olla pelkkää rahastusta- lääkefirmat teki tiliä.
Onko sinulla jokin järkiperäinen selitys väitteellesi, ettei piikki suojaa ketään jos kerran sairastettu tautikin suojaa. Molemmat synnyttävät ihan samanlaisia vasta-aineita.
Rokotteessa ei ole virusta, siksi se ei ehkäise tartuntaa. Etkö sitäkään tiennyt ? Eli yhtä tyhjän kanssa koko rokote. Ne rokotteet jotka oikeasti tehoaa sisältävät heikennettyä tai tapettua virusta.
Rokotteissa on virukseen verrattuna täysin samanlaista piikkiproteiinia joka on se oleellisin asia sen immuniteetin synnyssä. Heikennetyn tai tapetun viruksen käyttö on vähän vanhanaikaista ja myöskin enemmän haittavaikutuksia aiheuttavaa. Ovatko immunologian tietosi ehkä 80-luvulta?
Rokotukset armeijan malliin,ei kauaa jonot seiso.
Yrittäkää nyt ymmärtää että ei piikki suojaa tartunnalta ja taudilta vaan suojaa vakavalta taudilta ja kuolemalta. Että jos nyt vaan yskittää ja heikko olo niin voisi olla paljon pahempi ilman piikkiä. T: tunnen monta jotka kuoli koronaan ennen piikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ylipäätään enää haluaa näitä kun paljon haittavaikutuksiakin on tullut jo tietoon? Miksi näitä enää edes annetaan?
mRNA -rokotteista ei ole tullut paljoa haittavaikutuksia. Itse asiassa paljon vähemmän ja paljon lievempiä kuin vanhanaikaisista rokotteista.
Nuo ihmiset on järjiltään. En vaan voi käsittää 🤷🏻!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä nyt mielummin kuolen ja tartutan kun otan enää piikin piikkiä
Aikuinen ihminen pelkää piikkiä.
Pöljä. Ei siinä piikissä mikään pelota. Ihan fiksua olla ottamatta kokeellisia "rokotteita" kehoonsa.
Löytyykö vieläkin teitä peruskoulupohjaisia rokotekriitikoita, jotka puhuvat kokeellisista rokotteista. Näitä rokotteita on annettu jo varovaisesti arvioiden 15 miljardia eli enemmän kuin mitään muuta rokotetta koskaan. Onko sinulla joku oma määritelmäsi "kokeelliselle?"
Viimeksi kun tarkistin, olivat vuoden myyntiluvalla ja sillä ehdolla, että kaikki haittavaikutukset kirjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että ei ole. Stereotyyppisesti ja ennakkoluuloisesti ajattelen, että kehitysmaissa jonotetaan rokotuksiin ulkosalla satoja metrejä pitkissä jonoi
Niissä todellisissa kehitysmaissa ei välttämättä ole lainkaan rokotteita. Siellä ei myöskään diagnosoida kuka on kuollut Covidiin. Mitkään tilastot niissä kehitysmaissa eivät ole luotettavia.
Meidän kunnassa ei ollut yhtään vapaata aikaa, kun yritin varata aikaa. Olin liikkeellä heti ensimmäisenä aamuna, kun varausten tekeminen tuli mahdolliseksi. Kaikki ajat olivat menneet jo ennen aamuyhdeksää.