Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä köyhä saisi rahaa tarpeelliseen leikkaukseen?

Vierailija
07.11.2023 |

Yksityislääkärin mukaan tarvitsen välttämättä leikkauksen, mutta julkiselle ei pääse. Kaikki säästöni kului yksityislääkärin tutkimuksiin, joten mistä ihmeestä saisin pari tonnia kasaan kun töitä ei löydy mistään? Auttaako mikään taho köyhää tälläisissa asioissa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset välttämättä leikkauksen se tehtäisi julkisella.

Ei todellakaan tehdä. Itse olen odottanut 6 vuotta jonossa leikkaukseen. Julkisella EI hoideta.

Todella pitkä aika. Ihmisen kunto -ja terveys voi romahtaa tuossa ajassa, ja vaiva pahenee.

Mene yksityiselle, luulen, että saat lähetteen julkiselle. En ole varma, mutta kannattaa yrittää. 

Vierailija
42/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko se lääkäri kirjoittaa lähetteen yksityiseltä?

Ei se mitään hyödytä. Julkinen päättää itse mitä ja ketä se hoitaa

Ei tuo leikkaus sitten ilmeisesti ole tarpeellinen, onko kosmeettinen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm gynekologille ei pääse julkiselle. Aika pihalla on porukka kun luulee että kaiken saa julkisella. Ei saa ja tulevaisuudessa vielä vähemmän 

Pääsee kyllä, jos on vaivoja.

Yksityiselle pääsee melkein heti, sieltä saa tarvittaessa lähetteen julkiseen erikoissairaanhoitoon. Jos on vaiva, sen rahan kaivaa mistä vaan tai antaa mennä ulosottoon. Luottokortista on iso apu.

Vierailija
44/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko peräsuolen laskeuman leikkaus kyseessä?

Meillä on uusi palstahullu: peräsuolilaskeumahullu :D

No onhan tuo roikottanut tuota peräsuoltaan jo kauan, eli ei uusi ole.

Vierailija
45/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkäri pystyy lähettämään julkiseen erikoissairaanhoitoon gynekologisen potilaan.  Näin pääsin kohdun poistoon,  myöhemmin munasarjojen poistoon,  tytär kolmen viikon sisällä syöpähoitoihin ja leikkauksiin.    Ihan julkisen puolen hinnoilla.

Tietysti olen yleisesti käynyt yksityisellä gynekologilla perustarkastuksissa.

Minä olen päässyt yksityiseltä gynekologilta julkiselle puolelle leikkaukseen. Edellisellä kerralla kävin leikkattavana julkisen puolen kautta. Laskin silloin, ettei tuo yksityisellä käynti maksa hirveän paljon enempää kuin kiertää julkisen kautta maksaen ensin terveyskeskusmaksun ja sitten poliklinikkamaksun. Säästin paljon aikaa, ensin olisi joutunut odottaa aikaa sinne terveyskeskuslääkärille, sitten vielä kauemmin sinne julkiselle gynekologille ja ajan saisi sitten heidän antamaansa aikaan. Yksityiselle sain ajan parin päivän sisään itselleni sopivaan aikaan. Lähete kummalta tahansa sinne leikkaukseen olisi varmaan vienyt saman ajan. Jostain puolikiireellisestä lähetteestä puhuivat. Eli pääsin aika nopeasti sinne leikkaavan sairaalan erikoislääkärin tutkittavaksi, joka myöskin oli sitä mieltä, että minut pitää leikata.

Vierailija
46/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purrahan leikkaa kokoajan, kysy häneltä.

Vierailija
47/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tätä nyky-ysteiskuntaa vaivaa, kun ollaan aina vaan käsi ojossa kyselemässä, kun maksaa mun sitä tätä ja tota?

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinunlaisia kuisipäitä vaivaa kun ei ymmärretä että terveydenhoito kuuluu myös köyhille, ei pelkästään varakkaille Kokoomusta äänestäville. Pitäisikö sairaan ja pienituloisen vain kitua kivuissaan? No sinun mielestä varmasti pitää. Kaikki meistä eivät ole työkykyisiä

Yritä nyt rauhoittua. Sinä et tiedä yhtään mitään ap:n leikkauksesta, eikä kivuista ole mainittu sanaakaan.

Vierailija
48/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko peräsuolen laskeuman leikkaus kyseessä?

Meillä on uusi palstahullu: peräsuolilaskeumahullu :D

Ei ole. Tämä on se sama palstahullu joka jankkaa "perhetytön seksuaalimoraali muuttui yliopistossa"-tyyppisiä aloituksia. Veikkaan että Pimppa Penikseläinen on myös saman hullun tuotoksia. Onko näin, kilttimies?

Vierailija
49/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ulkomaille, vaihda kansalaisuus ja nimi, tule takaisin ja hoplaa, loikit jonojen ohi.

Vierailija
50/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkaus maksaa pari tonnia niin ei ole kummoinen kyseessä.

Vierailija
51/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämätön leikkaus: lähete erikoissairaanhoitoon, hoitotakuu 6 kk, saattaa venyä. Jos et pysty odotusaikana työhön, saat sairaslomaa. Ei ole vaikeaa. 

Vierailija
52/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset välttämättä leikkauksen se tehtäisi julkisella.

Ei todellakaan tehdä. Itse olen odottanut 6 vuotta jonossa leikkaukseen. Julkisella EI hoideta.

Todella pitkä aika. Ihmisen kunto -ja terveys voi romahtaa tuossa ajassa, ja vaiva pahenee.

Mene yksityiselle, luulen, että saat lähetteen julkiselle. En ole varma, mutta kannattaa yrittää. 

Voihan sitä kaikenlaista luulla. Jos on jo leikkausjonossa, ei sitä uusi lähete miksikään muuta. Uudella lähetteellä pääsee erikoislääkärille ja sieltä jonoon. Ei hyödytä mitään jos on jo jonossa.

Vierailija
53/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset AP kerro, mikä leikkaus on kyseessä? Ihan mahdotonta arvioida julkiselle pääsyn mahdollisuuksia muuten.

Vierailija
54/57 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin. Saat rahaa. Teet siitä rahasta mytyn ja laitat taskuun. Menet leikkaukseen. Kun leikkauksen maksu tulee, otat mytyn taskusta, maksat leikkauksen ja laitat mytyn tsksidin taskuun. Valmis!

Vierailija
55/57 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm gynekologille ei pääse julkiselle. Aika pihalla on porukka kun luulee että kaiken saa julkisella. Ei saa ja tulevaisuudessa vielä vähemmän 

Aina olen saanut terveyskeskuksesta lähetteen julkisen puolen gynelle. Nuorempana, kun kuukautiskierto ei käynnistynyt pillereiden lopettamisen jälkeen ja vanhempana, kun kuukautiset olivat liian runsaat.  Käypä hoito suositus antaa tetoa siitä miten erilaisia oireita tai sairauksia tulisi tukita ja hoitaa, siellä usein on myös maininta tialnteista, jolloin potilas lähetetään erikoissairaanhoitoon.

Vierailija
56/57 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kopiot papereista ja diagnoosista kunnallisen puolen tietoon.

Sosiaalinen luototus? 

Vierailija
57/57 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksityislääkäri on todennut leikkaustarpeen ja leikkaus on välttämätön, niin hän kirjoittaa potilaalle lähetteen (ja se menee julkiselle puolelle). Siellä se luetaan ja käsitellään ihan samalla lailla kuin terveyskeskuksesta tulleet lähetteet. Potilas jonottaa sen jälkeen (kun sairaalassa lähetteet lukenut polin erikoislääkäri on sen lukenut ja määritellyt jooon) polille, jossa polin lääkäri tutkii, toteaa ehkä saman ja laittaa potilaan leikkausjonoon. Sitten jonotetaan leikkaukseen. Potilaat laitetaan jonoihin kiirellisyysjärjestyksessä ja jos elämä on sellaisella mallilla, että pääsee leikkauskeen lyhyelläkin varoitusajalla, niin voi leikkaushoitajan/jonohoitajan kanssa sopia, että voi ottaa vastaan peruutusajan.

Minä pääsin leikattavaksi polin lääkärin toteaman leikkaustarpeen jälkeen kahdessa viikossa, muutoin olisin ollut  noin kahden kuukauden jonossa. Viikkoa ennen leikkausta polilta soitettiin uudelleen, leikkaava lääkäri halusi myös tutkia minut ennen leikkausta ja tuolla käynnillä juteltiin lisää leikkauksesta ja lääkäri kertoi leikkauksen riskeistä. Samalla kävin myös labrassa.

Yhden kerran olen edennyt suoraan terveyskeskuksen lääkärivastaanotolta leikkausjonoon. Tuolloin tk:ssa oli ostopalveluna hankttu knk-lääkäri, joka oli myös sairaalassa töissä knk-polilla, joten ei ollut tarvetta kierrätää minua toistamiseen saman lääkärin vastaanotolle samoihin tutkimuksiin, mutta eri rakennukseen.