Mistä köyhä saisi rahaa tarpeelliseen leikkaukseen?
Yksityislääkärin mukaan tarvitsen välttämättä leikkauksen, mutta julkiselle ei pääse. Kaikki säästöni kului yksityislääkärin tutkimuksiin, joten mistä ihmeestä saisin pari tonnia kasaan kun töitä ei löydy mistään? Auttaako mikään taho köyhää tälläisissa asioissa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se lääkäri kirjoittaa lähetteen yksityiseltä?
Ei se mitään hyödytä. Julkinen päättää itse mitä ja ketä se hoitaa
Ei todella. Minä olen ollut useammassa leikkauksessa julkisessa ja lähete on tullut sairaalaan yksityiseltä työterv.hoidosta.
Ovat jopa tehneet yhteistyötä ja pääsin sappikivi-leikkaukseen päivystyksen kautta, kun maksa-arvot koholla.
Toisaalta, et voi käyttää julkista terv.hoitoa ja mennä ohi, jos sinulla on varaa yksityiseen lääkäripalveluihin, luulisi olevan myös leikkauksiin, jos haluat erikoiskohtelua.
Luulin että köyhät vastustivat leikkauksia, mutta joku haluaa niistä oikein maksaakin
Vierailija kirjoitti:
Mm gynekologille ei pääse julkiselle. Aika pihalla on porukka kun luulee että kaiken saa julkisella. Ei saa ja tulevaisuudessa vielä vähemmän
Pääsee jos on v ä l t t ä m ä t ö n. Ei kukaan ole väittänyt että julkinen tarjoaa kaikki palvelut järkevällä aikataululla mutta ap joko valehtelee tai on tullut huijatuksi jos yksityislääkäri myy välttämätöntä leikkausta jota julkinen ei suostu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko se lääkäri kirjoittaa lähetteen yksityiseltä?
Ei se mitään hyödytä. Julkinen päättää itse mitä ja ketä se hoitaa
Se, kuinka pian ja kuinka tärkeä leikkaus potilaalle on, sen päättää aina se keskus-yliopisitosairaalan poliklinikan ERIKOISLÄÄKRI / KIRURGI, johon potilaan låhets mene.
Hän asettaa potilaat kiirellisyys järkestykseen ja tutkimuksiin, saamansa lähetteen mukaan.
Siksi lähettetyjä on oltavat selkeät ja hyvin laaditut, ja tietyt asia jo valmiiksi terveyskeskuksissa tutkittu, kuten veriarvot, virtsat, tietyt kuvat ja niin edelleen.
Erikoislääkärit ovat nimenomaan erikoislääkäreitä
Vierailija kirjoitti:
Mm gynekologille ei pääse julkiselle. Aika pihalla on porukka kun luulee että kaiken saa julkisella. Ei saa ja tulevaisuudessa vielä vähemmän
Pääsee kyllä, jos on vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella löytyy jonottamaan, kyllä. Mutta jos on gynen hoitoa vaativa sairaus, yleislääkäriltä saa lähetteen gynen polille. Ja sieltä lähetään sairaalaan leikattavaksi/operoitavaksi tarvittaessa. Itselleni näitä operointeja on kertynyt tuota kautta kolme: kohdun poltto, takin bulkamid-hoito ja kohdunpoisto.
Esim ehkäisyyn liittyvät käynnit hoituvat yleislääkärillä lähes aina. Osa yleislääkäreistä tekee perustason sisätutkimuksen varsin osaavasti.
Haluaisin kyllä kuulla syyn sille, miksi gynelle pääsy on ongelmallista? Täytyykö erikoislääkärille päästä terveenä?
Jonottaminen ei ole kivaa, mutta olen sairauden vuoksi päässyt gynekologille julkisella laskujeni mukaan varmaan kaksikymmentä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä nyky-ysteiskuntaa vaivaa, kun ollaan aina vaan käsi ojossa kyselemässä, kun maksaa mun sitä tätä ja tota?
Mikä sinunlaisia kuisipäitä vaivaa kun ei ymmärretä että terveydenhoito kuuluu myös köyhille, ei pelkästään varakkaille Kokoomusta äänestäville. Pitäisikö sairaan ja pienituloisen vain kitua kivuissaan? No sinun mielestä varmasti pitää. Kaikki meistä eivät ole työkykyisiä
Kuuluu sitä ja tätä ja tota. Pitääkö niin olla, vai onko vaan totuttu, että niin on? Haukutko kusipäiksi kaikki, jotka maksavat, että sinä tulet toimeen, jos et saa kaikkea, mitä itse haluat. Suomessa työssäköyvien maksama terveydenhuolto, joka on sellainen kun on. Jo ei kelpaa, niin ei kai silti kannattaisi haukkua niitä, jotka sen rahoittaa?
Tk-lääkäri pystyy lähettämään julkiseen erikoissairaanhoitoon gynekologisen potilaan. Näin pääsin kohdun poistoon, myöhemmin munasarjojen poistoon, tytär kolmen viikon sisällä syöpähoitoihin ja leikkauksiin. Ihan julkisen puolen hinnoilla.
Tietysti olen yleisesti käynyt yksityisellä gynekologilla perustarkastuksissa.
Kysy sosiaalityöntekijältä. Tuli mieleen joku maksusitoumus vaihtoehto. Mutta jos sulla on omaisuutta, niin maksusitoumusta et taida saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko peräsuolen laskeuman leikkaus kyseessä?
Meillä on uusi palstahullu: peräsuolilaskeumahullu :D
:D :D
Hallitukselta.
Paljonko leikataan?
Sekoittelen sokeria kahviini kultalusikalla ja ihmettelen, että..
Mistä näitä sätkähuulessa syntyneitä sikiää?
Hanki vakuutus, joka korvaa leikkaukset yksityisellä. Niissä on kyllä jotain syöpään liittyviä ehtoja, mutta jos sinulla ei ole syöpää ollut tai leikattu niin sillä pitäisi saada leikkaus maksettua.
Eli et kerro tarkemmin mitä pitäisi leikata koska sitten mekin todettaisiin että leikkaus ei ole välttämätön. Jos leikkaus olisi todella tarpeellinen niin uskaltaisit kertoa mikä leikkaus on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset välttämättä leikkauksen se tehtäisi julkisella.
Ei todellakaan tehdä. Itse olen odottanut 6 vuotta jonossa leikkaukseen. Julkisella EI hoideta.
Mikä leikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Luulin että köyhät vastustivat leikkauksia, mutta joku haluaa niistä oikein maksaakin
Hän voi maksaa sen munuaisellaan.
Silmä silmästä, kaksi karvasta,perunavarvasta..
God shawe the Queen! Elämää karvan varassa,kuin täi tervassa..toisille makeat naurut,toisille karvasmanteli..eipä tule köyhästä manttelin perijää..
Mutta..menkää töihin,se helpottaa rahapulaa ja vähentää krapula aamuja. Ei nyt heru armoa,eikä almuja..
En nyt sitten tiedä haluaako AP nyt saada empatiaa vaiko sympatiaa tällä ulostulollansa?
En nyt anna kumpaakaan..pihtaan.
Olen oikea pihtarisika!
Mene kyykkyyn, se auttaa köyhyyteen.
Jos Mesenaatti-palvelusta saisit joukkorahoituksen.
Jos leikkaus on oikeasti tarpeellinen niin yksityislääkäri kyllä kirjoittaa sellaiset paperit että leikkaus tehdään julkisella.
Sitten se ei ole välttämätön.. Totta kai elektiiviseen leikkaukseen on yksityisellä lyhyemmät jonot mutta välttämätön = leikkaamattomana henkeä tai toimintakykyä akuutisti uhkaava tehdään kyllä julkisella.