Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnellisuus. Oletko onnellinen ja miksi?

Vierailija
06.11.2023 |

Viikonloppuna kaverini kysyi minulta muutaman oluen jälkeen, että olenko onnellinen. Jäin sitä sitten miettimään ja porukka ryhtyi vähän moittimaan, että kyllä sen tietää heti jos on tai ei ole. Päädyin lopputulokseen, että en ole. 

Nyt olen asiaa hieman enemmän miettinyt niin olen sitä mieltä, että en ole ollut hyvin pitkään aikaan onnellinen tai en tiedä olenko koskaan ollut. Asia on hämmentävä. On pitänyt elää yli 4-kymppiseksi että tämän tajuaa. En löydä elämästäni kiintopisteitä jolloin olisin ollut onnellinen. Tai en tiedä koska en usko, että edes tietäisin mitä onni on tai miltä se tuntuu. Rakastuminen, avioliitto, lasten syntymä, merkkipäivät. Mikään niistä ei tuo sellaista tunnetta tai oloa jonka voisi luokitella onneksi. Hassua. Olenko sitten tunnekylmä tai muuten viallinen. 

Mitkä asiat tekevät ihmisen onnelliseksi? Kertokaa. Ja kerro myös oletko onnellinen ja miksi? Mistä sen tietää?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida olla. Pitäisi varmaan mutta en koe itseäni onnelliseksi. Tunnen syyllisyyttäkin siitä, että en ole.

Vierailija
22/23 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä oikeastaan. Lääkäripalveluita joita perheeni tarvitsee tällä hetkellä saa lähinnä laadukkaasti vain yksityiseltä ja hinnat todellakin ovat kovat. Suoritin maisterintutkinnon hyvältä alalta ja minulla on keskipalkkainen asiantuntijatyö. En kuitenkaan koe, että saan työelämästä yhtään mitään muita kuin välttämättömän toimeentulon. Rahaa on ollut entistä vaikeampi laittaa säästöön esim. tänä vuonna inflaation vuoksi. Joskus ulkomaanlomien aikana tunnen olevani energinen ja elossa, mutta muuten tämä on tasaisen harmaata puurtamista. Koen, että työelämä vie kaiken ajan ja energian. Koko elämä on myös ollut yhtä suorittamista ja tuntuu, että varsinkaan työelämässä mikään ei enää riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan